Čo je content marketing a na čo vám poslúži?
Predstavte si, ako by vyzeral Internet bez obsahu. Prázdny. Ako vyprahnutá púšť. Asi by postrádal zmysel, však? Ľudia by netrávili hodiny surfovaním po Internete, ale napríklad rozhovormi so svojimi deťmi.
Obsah je však to, čo tvorí Internet. Vďaka nemu si viete sami diagnostikovať rakovinu (toto je samozrejme vtip, v žiadnom prípade nevyužívajte google na samodiagnostiku) ako aj navariť exotickú večeru.
Obsah však nie je to, čo ľudí na Internete zaujíma. Oni chcú len odpovede na svoje otázky, problémy, chcú sa vzdelávať, opraviť auto, uvariť večeru, zistiť, prečo im puká v kolene alebo sa naučiť niečo nové, či uistiť, že práčka, ktorú vybrali odobrí ďalšia početná skupina ľudí.
Content marketing nie je o písaní nezmyslov za účelom poskytnúť odpovede všetkým ľuďom na svete na tie najbizardnejšie otázky.
Je najmä o tom, poskytovať relevantný a užitočný obsah. Zadarmo. Ale na čo by ste to robili?
Zmysel content marketingu
Pretože práve obsahom môžete zacieliť tých správnych ľudí, v správnom čase, na správnom mieste a “pretvoriť” ich v platiacich zákazníkov.
Viem, definíca chladná ako z učebnice. Nie je to však úplne tak. Pretože obsahovým marketingom zasiahnete ľudí, ktorí skutočne stoja o váš obsah.
Predávate výživové doplnky na rast vlasov? Predstavte si, že niekto sa chce dozvedieť, čo robiť preto, aby mu rástli vlasy. Predpokladajme, že si do vyhľadávača vyťuká kľúčové slová typu: “rast vlasov” alebo “co pomaha na rast vlasov”.
A teraz prichádza vaša príležitosť
Pokiaľ máte obsah na webe, ktorý zodpovedá hľadaným výrazom, ste na dobrej ceste zasiahnuť potenciálneho klienta. Nielenže mu poradíte, dokonca si môže na vašej stránke aj zakúpiť onen zázračný elixír na rast vlasov.
Príklad z praxe:
Pri zadaní výrazu “rast vlasov” do google, google nasiel 477 000 výsledkov. Na prvom mieste sa nachádza stránka ako nanogen.sk
Až si pozriete výsledky na prvej strane, garantujem vám, že pôjde o stránky s produktami na rast vlasov.
Po kliknutí na prvý oskaz sa dostávam na ukážkovú stránku. Ešte som ani nezistila, ako pomôžem svojím vlasom, a už mi ponúkajú zľavu. Okej, poďme ďalej.
Odmietnem ich zľavu a pokračujem na článok, ktorý zabezpečil prvú neplatenú pozíciu v google search.
V nadpise sa nachádza kľúčové slovo “rast vlasov”, ďalej sa tento výraz nachádza aj v podnadpise a celkovo 27-krát na zobrazenej stránke. Môžete si to spočítať sami: https://www.nanogen.sk/rast-vlasov/.
Samozrejme, content marketing nemá veľký zmysel, ak nenastavíte dobre SEO.
Zamerajte sa na potreby zákazníka
Pri obsahovom marketingu treba myslieť na potreby potenciálnych zákazníkov. Vašim cieľom je pomáhať. Pretože pokiaľ pomáhate a vzdelávate, stávate sa tak autoritou v danej oblasti. Ľudia vaše stránky navštevujú preto, aby sa niečo naučili. Je to prvý kontakt s klientom, a je preto dôležité tomu venovať patričnú pozornosť.
Na čo vám poslúži content marketing?
Content marketing však nie je len o radení a vzdelávaní či plnení obsahu na webe. Navyše zvyšuje organickú (neplatenú) pozíciu vo vyhľadávacej sieti google (známej ako google.com). Zároveň reagujete na dopyt potenciálnych zákazníkov, budujete si autoritu a zároveň zákaznícku základňu, s ktorou môžete ďalej pracovať (napríklad remarketingom).