Instagram marketing – hodí sa aj pre vás?

Sociálne siete sú budúcnosť. Budúcnosť komunikácie, budúcnosť zdieľania informácií, dokonca aj budúcnosť marketingu. Každý zainteresovaný „kreatívec“ pôsobiaci v tejto oblasti mi dá určite za pravdu. Každým dňom pribúda veľké množstvo užívateľov na Facebook či Instagram. O druhej spomínanej sociálnej sieti sa budeme rozprávať v súvislosti s takisto spomenutým marketingom.

Radšej raz vidieť, ako 100 krát počuť              

Niekoľko štúdií dokázalo, že obrázok ako taký, dokáže zaujať publikum oveľa viac ako samotný text. Podstatné je však, aby bol obrázok trefne cielený a vhodne spracovaný. Môžete ním jednoducho pustiť do sveta krátku správu, podnietiť používateľa k aktivite či poskytnúť rýchle stanovisko k nedávnej udalosti. Takisto zabezpečuje utuženie vzťahu klient – poskytovateľ, keďže má klient pocit, že je vám bližšie.

Máte nových kolegov? Absolvovali ste vo firme skvelý teambuilding? Zdieľajte to. Pôsobíte ako priateľskejšiadôveryhodnejšia osoba/spoločnosť.

Samozrejme všetko s mierou. Nie je vhodné zdieľať absolútne všetko a presycovať vaše profily na sociálnych sieťach, keďže tým pádom obsah stráca na unikátnosti a takisto aj originálnosti.

Výhody Instagram marketingu

Pri nastavovaní účtu sa zaškrtáva kolónka súkromný/verejný. Samozrejme, že v prípade keď chcete, aby profil slúžil na zaujatie potenciálnych zákazníkov, zaškrtnete kolónku verejný. Obsah vášho profilu bude teda verejne dostupný pre každého ďalšieho používateľa. Toto je dôležité pri zadávaní hashtagu do vyhľadávania, keďže na základe tohto indexovania vám Instagram nájde zhody.

Povedzme že spoločnosť predávajúca náhrdelníky pridá pod fotku hashtagy ako napríklad „#nahrdelnik, #necklace, ..). Pri zadaní týchto hashtagov do vyhľadávania by sa vám mali ukázať spomínané fotografie.

Ďalšou výhodou je, že každým ďalším zdieľaním príspevku sa zvyšuje počet zobrazenia v prehľade. Ak bol príspevok zdieľaný 10x, zobrazí sa 10x a pod. Toto je veľmi efektívne, pretože máte na malom priestore celkom veľké množstvo referencií a tým pádom narastá návštevnosťvášho profilu.

Novinkou nedávneho obdobia je tlačidlo SHOP alebo NÁKUP. Instagram ponúkol svojím používateľom možnosť priamy nákup produktov, priamo cez aplikáciu.

Známe značky, ktoré to s Instagramom vedia

Veľké značky si dobre uvedomujú pokrok a pokiaľ chcú ísť s dobou, musia s Instagramom skôr či neskôr začať. Väčšina z nich tak samozrejme urobila. My si povieme o tých, ktoré to na Českom a Slovenskom trhu zvládajú skvelo.

Red Bull

Keď počujete slovo Red Bull, predstavíte si akciu, adrenalín vypumpovaný na maxime a burácajúce davy. Toto je presne typ obsahu, ktorý je pre Instagram ideálny. Zdieľanie obsahu od tých najznámejších protagonistov adrenalínových športov sa „červenému býku“ rozhodne vypláca.

Jägermeister

Známy alkoholický nápoj, ktorý je rozšírený v podstate po celom svete, to v našich končinách trafil po hlavičke spoluprácou s rôznymi rapermi, známymi osobnosťami, youtubermi a samozrejme sponzorovaním mnohých akcií, ktoré boli medializované. Toto všetko je takisto obsah, ktorý na Instagram patrí. Fotky z akcií, kde drží partia fľašu Jägra, fotka rapera s fľašou a podobne.

Footshop

Footshop je ukážkovou spoločnosťou, pre ktorú je marketing na Instagrame kľúčový. Vychádza to samozrejme z jeho cieľovej skupiny, keďže sa jedná o obchod, ktorý sa zaoberá primárne predajom streetwear vecí. Drvivá väčšina vyznávačov tohto štýlu Instagramom žije, a teda sa veľké percento zákazníkov o novinke dozvie už z prvej Instastory, ktorú footshop pridá.

Rytmus

Možno si myslíte, že v nadpise je chyba. Prečo Rytmus? Veď je to len raper, nie je to značka. Tu však musíme podotknúť, že aj napriek tomu, že sa jedná o kontroverznú osobnosť, nikto mu nemôže odoprieť to, že z mena Rytmus vybudoval Česko-Slovensky známu značku. Každá spoločnosť chce, aby ich prezentoval práve Patrik.

Vďaka jeho (na slovenské pomery) veľmi silnej a aktívnej základne fanúšikov si môže dovoliť propagovať takmer čokoľvek. Poslednou zaujímavou spoluprácou bola s Lamax Electronics, kedy v posledných mesiacoch strávených v USA prezentoval ich výrobky, podnecoval k aktivite a zapojeniu do súťaže. Na konci súťaže sa žrebuje víťaz niekoľkých produktov.

Kedy sa Instagram marketing nehodí?

Samozrejme, že princíp reklamy je zaujať cieľovú skupinu. Pokiaľ predávate produkty, ktoré sú vhodné pre cieľovú skupinu 50 a viac rokov, určite na Instagrame nepochodíte. V tomto prípade je vhodné poobzerať sa po iných alternatívach, ktoré budú určite oveľa efektívnejšie.

Takisto v prípade, že ponúkate služby alebo produkty, ktoré sa nedajú vizuálne predať. Instagram funguje na základe obrázkov. Ľudia sa tam chodia pokochať, nie čerpať informácie. V tomto prípade je veľakrát podstatnejšia forma ako obsah, a preto na Instagrame „predáte“ len produkty, ktoré sú estetické a vhodné na fotografovanie.

Nauč sa viac v kurzoch od WooAcademy