ADC môže mať niekoľko významov, v závislosti od kontextu.
V marketingu
ADC znamená Above The Line, teda marketingová komunikácia, ktorá využíva masmédiá, ako je televízia, rozhlas, tlač a internet, aby oslovila široké publikum. ADC kampane sú zvyčajne drahšie ako BTL kampane, ale majú potenciál osloviť väčší počet ľudí.
V počítačoch
ADC znamená Analog to Digital Converter, teda analógovo-digitálny prevodník. ADC je elektronický obvod, ktorý konvertuje analógový signál na digitálny signál. ADC sa používajú v širokej škále aplikácií, ako je počítačová grafika, digitálne audio a video a automatizácia.
V medicíne
ADC znamená Antibody-Drug Conjugate, teda protilátkovo-liečivovú konjugáciu. ADC je typ lieku, ktorý kombinuje protilátku s liečivom. ADC sa používajú na liečbu rakoviny.
V iných kontextoch
ADC môže znamenať aj:
- Art Directors Club, medzinárodná organizácia kreatívcov v reklame
- Automatic Data Capture, technológia na automatické zber údajov
- Advanced Digital Cinema, štandard pre digitálne kino
- Analog-to-Digital Converter, analógovo-digitálny prevodník
Art Directors Club
Art Directors Club (ADC) je medzinárodná organizácia kreatívcov v reklame. Bola založená v roku 1920 v New York City a dnes má pobočky v mnohých ďalších krajinách sveta.
ADC je nezisková organizácia, ktorej cieľom je podporovať a oceňovať tvorbu vynikajúcej reklamy. ADC organizuje každoročné súťaže o najlepšie reklamy v rôznych kategóriách, ako je televízia, rozhlas, tlač, digitálna reklama a outdoorová reklama.
ADC tiež organizuje rôzne vzdelávacie a networkingové aktivity pre kreatívcov v reklame. ADC je jednou z najprestížnejších organizácií v oblasti reklamy a jej ocenenia sú veľmi cenené.
Niektorí z najslávnejších kreatívcov v reklame sú členmi ADC, napríklad:
- David Ogilvy
- Bill Bernbach
- Leo Burnett
- Hal Riney
- Mary Wells Lawrence
- George Lois
- David Abbott
- Dan Wieden
- David Carter
- Lee Clow
- Jeff Goodby
- Rich Silverstein
ADC je dôležitou organizáciou pre kreatívcov v reklame, pretože poskytuje platformu na zdieľanie ich práce, získanie spätnej väzby od kolegov a získanie uznania za svoju tvorbu. ADC tiež pomáha kreatívcom v reklame rozvíjať svoje zručnosti a kariéru.