Skip to content

Podľa čoho sa zobrazuje vaša lokálna firma na Google – (GMB faktory)

firma na google gmb faktory

Obsah článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy
RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy

☕Páčil sa vám článok? Podporte nás likom na YouTube kanál alebo kúpou kávy.

Lokálna firma, local business, GMB, všetky tieto označenia patria bezplatnej službe Google s názvom Google My Business (po slovensky Google Moja Firma) a súvisia s local SEO.

Čo robiť, ak sa váš lokálny business nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania v local packu alebo v rozšírení vyhľadávania pre lokálnu firmu, si ukážeme v tomto článku. 

 

Benefity lokálneho profilu (GMB)

„Google My Business je zadarmo a to našťastie nevonia každému. No je to čisto ich škoda. V rámci SEO je veľký potenciál získať návštevnosť a konverzie cez kanál Google My Business. No-click vyhľadávania v súčasnosti zvyšujú dôležitosť tohto kanála.“

Milan Fraňo – SEO špecialista

10 Benefitov Google My Business: 

  • je zadarmo
  • pomáha zákazníkom nájsť vašu lokálnu firmu
  • zvyšuje viditeľnosť vašej firmy vo výsledkoch vyhľadávania Google (SERP)
  • zobrazuje dôležité informácie o vašej firme (otváracie hodiny, web, recenzie, aktuality, kontaktné informácie, fotografie, popis firmy, produkty)
  • prináša nový komunikačný a marketingový kanál, v ktorom môžete uverejňovať novinky, akcie a produkty, podobne ako na Facebooku a Instagrame
  • zákazníci vám môžu písať správy cez Google My Business priamo zo stránky s výsledkami vyhľadávania
  • zákazníci vám môžu pridať hodnotenie (pozitívne aj negatívne)
  • máte k dispozícii štatistiky (Insights) o vašom profile a interakciách zákazníkov s vašou firmou
  • všetky informácie má váš zákazník na jednom mieste a nemusí po nich pátrať 
  • zobrazuje sa vo vyhľadávaní na 0. pozícii na kľúčové slová, ktoré súvisia s vaším businessom 

⭐ V skratke a zjednodušene: Impressions, clicks, position

  • Impressions: ak niekto videl (alebo sa mu zobrazil – nemusel ho reálne vidieť) odkaz na vašu doménu.   
  • Clicks: Každé jedno kliknutie, ktoré smeruje na vašu doménu.  
  • Position: Na akej pozícii bola vaša doména viditeľná (sa zobrazila) – samozrejme je to priemerná pozícia vo výsledkoch vyhľadávania. 
local business features google wooacademy workshopy

Rozšírenie vyhľadávania pre miestnu firmu (GMB profil) – zobrazuje sa na 1. strane Google (na pravo) a zaberá viac ako 44% celej strany.

local pack seo wooacademy workshopy

Local Pack – zobrazenie 3 najrelevantnejších miestnych profilov pre dané kľúčové slovo na 1. strane s výsledkami vyhľadávania.

Google My Business štatistiky

Podľa čoho Google rozhoduje, ktoré lokálne firmy sa zobrazia v SERP features

Výsledky vyhľadávania, v ktorých sa zobrazujú aj miestne firmy (Google My Business – GMB), sú založené na 3 hlavných faktoroch, o ktorých informuje Google

  • Relevancia – vyjadruje, do akej miery sa miestny profil zhoduje s úmyslom hľadania. Ak profil obsahuje úplné a podrobné informácie o vašej firme, službách, ktoré ponúka alebo produktoch, má vyššiu šancu zobraziť sa vo výsledkoch vyhľadávania (local pack, local business features). 
  • Vzdialenosť – je to vzdialenosť lokálnych firiem od hľadajúceho. Google na výpočet vzdialenosti nepoužíva len polohu v kľúčovom slove (kurz SEO bratislava), ale aj „dostupných“ informácií o polohe hľadajúceho, napr. polohy mobilu. 
  • Významnosť – je faktor, ktorý hovorí o tom, ako je firma známa alebo významná. Významnosť firmy odzrkadľujú informácie o firme, ktoré sú dostupné online – hodnotenia užívateľov, články, produkty, informácie o zamestnancoch firmy a podobne.

Záver

  • Local SEO a marketing pre lokálny business je rýchla a pomerne lacná forma marketingu, ktorá prináša výsledky. 
  • V rámci lokálneho marketingu ceny začínajú od 149 € mesačne – 0940634491
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
  • Taktiež si môžete objednať naše služby v online marketingu.

Tešíme sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

HEAD of SEO, web editor, co-founder wooacademy

Môj príbeh SEO špecialistu

seo-specialista-milan-frano

Facebook hodnotenia.

Naplánuj si konzultáciu
s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – grafika & fotky & videá

Roman_konzultacia

Senior social ads specialist  – social marketing

facebook partner

Facebook marketing partner – social marketing

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO a web editor – weby & SEO

Zanechajte nám kontaktné informácie a pripravíme cenovú ponuku na mieru ?

Marketingové služby na mieru, ozvite sa!

Meno
Field is required!
Field is required!
Email
zadajte platnú emailovú adresu
zadajte platnú emailovú adresu
Telefónne číslo
Field is required!
Field is required!
doména
Field is required!
Field is required!
Správa
Field is required!
Field is required!
Field is required!
Field is required!