Skip to content

Porsche Cayenne 2017 (92A) – skúsenosti po 2,5 roku pri takmer 120000 km

porsche cayenne

Obsah článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy
RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy

☕Páčil sa vám článok? Podporte nás likom na YouTube kanál alebo kúpou kávy.

⭐ zhrnutie

V tomto článku sa pozrieme na skúsenosti a užívateľskú recenziu na Porsche Cayenne 2017 2. generácia po 2,5 roku užívania pri takmer 120000 km. Táto recenzia na 2. generáciu Porsche Cayenne je iná ako ostatné a to z jednoduchého dôvodu, je to recenzia reálneho majiteľa po 2.5 roku užívania, nie len po pár hodinách sedenia v aute a točenia a písania o aute v ktorom recenzenti nejazdia a netušia o tom aute nič reálne, len to čo si prečítajú. Toto je recenzia a skúsenosti s Porsche Cayenne od reálneho majiteľa. 

Predstavenie: Porsche Cayenne 2017 – 2. generácia (92A) 3.0 diesel 176KW / 239HP

V dnešnom článku si povieme o 2. generácii Porsche Cayenne s 3.0 litrovým motorom diesel.

 

Za koľko sme ho kúpili a aký bol výber? 

Cena auta za ktoré sme kúpili Porsche Cayenne bola 50000€. Auto malo 4,5 roka a najazdené necelých 70000 km.  

 

Skúsenosti s autobazármi? 

Autá v tejto cenovke sme hľadali v renovovaných butikových predajniach, ktoré ponúkajú kvalitné a luxusné ojazdené autá. Boli to skutočne viaceré renomované predajne. No musím povedať, že vo všetkých nám úmyselne klamali o stave automobilu. Napr. nám o jednom Porsche Cayenne pohovorili, že je v tom stave, servisované a podobne, no bolo zjavné, že auto je úplne v dezolátnom stave bez servisu. A reči typu, to je športový podvozok preto je to také rozhegané, to také má byť a na to prečo motor neťahá, tak na Cayenne a iné športové auté bol argument, však to nie je Ferrari a podobne. No proste snažili sa nás úmyselne oklamať a zatajiť nám reálny stav aute. 

Mnohé luxusné predajne taktiež tvrdili, že auto sú nebúrané a nedovezené, no každé jednom auto o ktoré sme mali záujem sme si dali cez platené aplikácie preveriť a zistili, že boli búrané, dovezené a neservisované. Na pomoc boli aj showroomy, ktoré nám bez problémov podľa VIN čísla overili, či evidujú servisnú históriu a podobne. 

Spotreba

Nech nájdete akékoľvek informácie o spotrebe Cayenna 2. generácie s týmto motorom, tak priemerná spotrebne je od 9,5-10,2, bez ohľadu či idete 50 alebo 150. Jednoducho je to 3.0 liter s takmer 300 koňmi. 

Ak idete na spotrebu a idete v meste tak spotreba 9,5 je úplne v pohode a keď idete 150 na diaľnici na tempomate tak sa dostanete na možno 9.3 na 100 km. 

Absolútne zabudnite na údaje v spotreby v meste alebo mimo mesta, poprípade kombinovaná spotreba. Pri tomto Cayenne je to bezpredmetné. Jednoducho počítajte so spotrebou okolo 10 l / 100 km. 

Drahé vozenie? 

Keď sme hľadali nové auta tak sme zvažovali Porsche Cayenne 2 generácie, Porsche Panamera 2. generácie, BMW 7mičková rada, alebo Bentley Continental. To znamená, že ak hľadáte takéto automobily tak na spotrebu veľmi nepozeráte. A rozdiel v spotrebne 2-3 litre vás nijako nerozhádzu. No Bentley Continental sme vyradili, kvôli autám čo boli v našom budgete 50K a taktiež aj kvôli tomu, že v tomto budgete boli autá Bentley so spotrebou 22litrov na 100km a to už bolo cez čiaru, teda Bentley išli z hry a hľadania preč. 

 

Koľko kilometrov najazdíme?

Cayenna sme kupovali vo veku zhruba 4,5 roka, s najazdenými cca 65K km. Za 2,5 roka sme mu pridali a aktuálne po 2.5 roku má takmer 120K km. 

Denné jazdíme zhruba 80-100km, samozrejme sú dni a niekedy aj týždne, keď jadzíme menej a sú zase dni keď jazdíme 300km ďaleko na apartmán v Jasne (Ubytovanie Demänová) j a do Rimavskej Soboty.  

 

Plusy

  • luxusný interiér a exteriér – bez ohľadu na to či poznáte BMW alebo Audi z roku 2017 tak Porsche Cayenne je úplne iný level. Je to z vnútra absolútne prepracované auto, žiadne hnusné plasty alebo nedomyslené interiéry. Je to proste absolútne iný level a to som jazdil aj na nových Mercedesoch a viezol sa v nových luxusných BMW a Audi. 
  • Veľké a robustné auto ale so športovým nádychom – priestorovo sa aj vzadu luxusne prevezú 2 dospelí ľudia. Nezmysli, že 3 dospelí sa odvezú stovky kilometrov sú absolútne z cesty, bez ohľadu na to v akom aute sedíte. To by ste museli byť v nejakom veľkom 7 miestnom aute.  
  • Toto auto si zamilujete po prvom sadnutí si do neho. 
  • Ak ste technicky zručný tak výmena oleja alebo filtrov je proste úžasná. V BMW, Dacia, Reanult, Nissan, Volkswagen je aj výmena oleja proste utrpenie, Doškriabené ruky nezmyselne málo priestoru v motore a nezmyselne umiestnené filtre a diely motora. To v Porsche Cayenne nehrozí, pripadá mi to ako z motosport, kde nemáte časť a potrebujete rýchlo dať auto to pojazdného stavu a preto sú komponenty a umiestnenie motora spravené tak, aby výmena bola rýchla a bezproblémová.  

 

Mínusy

  • Adblue fatálne zlyhanie motor nenaštartuje o 1000 km. Táto hláška vás vystraší, keď dolejte AdBlue, ktoré je pod rezervou a je tam trochu horší prístup. Samozrejme je to úplná blbosť a je to softwarová vec. Dokonca mi to pripadá tak ako by Porsche nevedelo nijako inak vytiahnuť zo svojích zákazníkov peniaze (lebo však nič sa nekazí) tak pridali softwarové kazítko, ktoré sa aktivuje keď musíte doliať Adblue a ktoré vás vystraší natoľko, že jednoducho sa radi objednáte na predražený servis, aby vám vymazali túto chybu.  Pri prvej tejto hláške som bol pripravený rozoberať celý zadok a kupovať komplet celú novú sústavu Adblue, no našťastie nebolo treba a už viem, že si z toho netreba robiť tažkú hlavu. Odporúčanie, AdBlue dolievajte hneď ako sa rozsvieti kontrolka. 
  • Pomerne drahý originál servis v Porsche, samozrejme závisí s čím porovnávate, ale výmena oleja za 1200 € (8 litrov oleja + filter + výmena) mi príde dosť. A výmena 2 ks predný stierač za 100€ taktiež. Na bzrdy a nebodaj výmenu rozvodou som sa ani nepýtal ale tipujem, že za rozvody v Porsche by som nechal asi 20000€ a za platničky minimálne 5000€ . V lepšej autorzovanej dielni napr. Audi a BMW vám rozvody na Cayenne 2 generácie vymenia za 3500 € a prevodový olej za 500€. 
  • Spotrebe 10l na 100km nie je mínus je to skoro 300 koňové auto 3.0 liter.  

 

Čo ma prekvapilo? 

  • Je to síce Porsche a je úplne iné ako Volkswagen a Audi ale v podstate je to Audi Q7 alebo Volkswagen Touareg. Čo samorezrejme nie je nič zlé, ale skôr sa zamýšlam, je to skutočne nutné, keď viem vyrobiť super auto tak vyrábať rovnaké autá v rovnakej linke len horšie? To fakt nemožu aj tie Touaregy byť na rovnakej úrovni ako Cayenne. 
  • Lak – z môjho pohľadu je dosť namáhaný a nie úplne zvláda kamene a pobyt 24/7 vonku v každom počasí. Asi by mu viac pristala garáž. 
  • V motore nájdete kopec komponentov na ktorých svieti AUDI
  • Americké ťažné zariadenie s Americkým konektorom, ktorý je samozrejme úplne iný ako nás Európsky. V servise, kde montujú ťažné to samozrejme odpojili a nahodili našu EU kabelách aj koncovku. 
  • Že vraj tento motor neprešiel US emisné normy tak ne ich trhu bol vyradení a dostal sa na EU trh (preto to US ťažné). Čo mi samozrejme na prvé počutie príde ako blbosť, lebo však EURO normy pre emisie, ktoré som sa domnieval, že v EU sú prísnejšie ako v US. 
  • Adblue fatálne zlyhanie a neštartovanie po 1000km: prečítajte si o odstavec vyššie ale toto ma fakt dostalo. 
  • Pomerne drahý servis vzhľadom na to ako super sa na tomto auto vymieňajú veci a aký je tam super prístup. Samozrejme ak sa menia rozvody tak motor a prevodovka idú von na kompler. 
  • Pomerne drahé pneumatiky na tento rozmer 20 palcové ak chcete niečo lepšie. 
  • Hmotnosť nad 2 tony, čo mi teraz príde ako super vec vzhľadom na jazdné vlastnosti a dynamiku a silu jazdy. Cayenne je v Guinnessovej knihe rekordov za to že dokáže na ťažnom potiahnuť aj 285 tonový Air France Airbus A380 (lietadlo). Keď sme ťahali zle vyvážený duster na ťažnej plošine pre autá tak pri vyššej rýchlosti poriadne rozkmital celý Cayenne ale ten to ustál, ale keď jedno mi to nebolo. 

Servis

Bol som s Cayenna nadšený až do chvíle keď som nezistil, koľko si pýtajú v oficiálnom service Porsche (len v BA). 1200€ za výmenu oleja, čo mi príde dosť. Ešte viac som bol šokovaný keď mi v ostatných oficiálnych servisoch iných luxusných značiek povedali, že oni nevedia vymeniť na Porsche olej a že to zvládnu len v origo servisu. Asi nemali šraubovák. Celé to smrdelo nejakou zákulisnou dohodou, ale to nebudem riešiť lebo do toho nevidím. 

Každopádne som si povedal, že si nájdem dielne a špecialistov, ktorý vedia čo robia a dokážu servisovať Porsche a naštastie sa podarilo. 

 

Výmena oleja

Cenu výmeny oleja na 2. generácii Cayenne som už opísal (1200€ len olej) ale skôr sa pozrime na interval a cenu oleja v servise. 

Interval od Porsche je 30000 km, čo mi príde ako brutálny extrém na 3.0 liter. Ten olej musí byť 100x prevarený a úplne čierny. Jednoducho toto mi hlava neberie a príde mi, že takýto interval je kvôli tomu aby ste ten motor doslova zničili a museli potom chodiť častejšie do drahého servivu. 

Výmenu oleja som si nastavil na 6000 max 10000 km. Samozrejme sa menia v týchto intervaloch aj olejový, vzduchový a palivový filter. 

Inak v servise si za originál olej Castrol alebo Elf (aspoň dúfam, že by použili predpísaný olej) pýtajú 2x viac ako stojí. S argumentom, že u nich je to ale originál Castrol. A teraz bude rád, za nejaký koment alebo správu, či fakt predávajú v automoto online alebo kamenných automoto fake motorový olej?

 

Čo sa pokazilo? 

Za 2 a pol roka sa nepokazilo absolútne nič.

  • Auto prešlo STK a EK. 
  • Bolo raz v servise na výmenu tesnenia pod vstrekovačmi (cca 400€)
  • Bolo v service na kontrolu a diagnostiku (90€) 

a to je všetko čo sa za 2,5 roka (okrem výmeny oleja a filtrov menilo). 

 

Čo ma čaká a čo chcem vymeniť

V aute za 50K  € nechcem podceniť nejaký servis, lebo blbosť za pár eur vám môže spôsobiť brutálne škody ak sa nerieši a preto iniciatívne sa po čase dostanem k : 

  • Rozvodová reťaz (rozvody) ešte vraj vydrží minimálne do 200 000km no je to spojené s vybratím motora a prevodovky z auta a preto by som rád túto opravu naplánoval skôr a preventívne nechal vybrať motor aj prevodovku a vymeniť a skontrolovať prevodový olej vo všetkých častiach prevodovky, pretesniť a skontrolovať veko ventilov, chladič oleja a ďalšie drobnosti, ktoré viem, že toto auto nimi trpí nakoľko niektoré z použitých dielov ako napr. pri hladiči oleja zvyknú odchádzať. Povieme si nižšie pri bežných poruchách.   
  • Brzdové platničky budem musieť vymeniť keď sa rozsvieti kontrolka opotrebenia, no tipujem, že ešte pár tisíc km to nemusí riešiť ale je to vec na ktorú sa celkom teším, je to pre mňa relax a oddych a výmena bŕzd na Cayenne je pomerne jednoduchá záležitosť. 

 

Spoľahlivosť

S autom sme nemali žiadny problém po dobu 2.5 roka a nikdy sa nestalo, že by nás nechalo v štichu. 

 

Kde nájdete rovnaké motory ako Cayenne 2. generácie?

Audi

  • A4 (B8)
  • A5 (8T)
  • A6 (C7)
  • A7 (C7)
  • A8 (D4)
  • Q5 (8R)
  • Q7 (4L)

VW 

  • Touareg 2. generácie

Porsche

  • Cayenne 2. generácia
  • Panamera 1. generácia

 

Najčastejšie poruchy Porsche Cayenne 2 generácie

  1. Problémy so vstrekovačmi a vytekaním oleja zo vstrekovačov okolo 200000 km (nutná výmena), niekedy stačí vymeniť len tesnenie pod vstrekovačmi.   
  2. HPFP – High Pressure Fuel Pump – nutná výmena – nová okolo 1500€ + robota – treba používať kvalitné palivo a olej. 
  3. Poškodené turbo okolo 300000 km – nutná výmena, nové okolo 2000€ + robota
  4. Poškodená remenica kľukového hriadeľa (to veľké koleso s drážkami v ktorom sa točí remeň, spredu motora) – nový okolo 300€ 
  5.  Najbežnejší problém je vytekanie oleja a chladiacej kvapaliny – je to bežný problém a spôsobuje ho milión a jedna vec: 
    1. tesnenie na hladiči oleja
    2. tesnenie príruby trubky chladiacej kvapaliny vedľa chladiča oleja (na vrchu motora pod tým plastovým čiernym saním do motora)
    3. regulačný ventil hladiacej kvapaliny (taktiež vedľa)
    4. plastová príruba hladiacej kvapaliny (všetko je to pokope) – zhruba 60€ – toto spôsobuje vytopenie celého toho priestoru v strede motora chladiacou kvapalinou. 
    5. tesnenie na obale filtra oleja
    6. tesnenie termostatu oleja 
    7.  a potom presakovanie oleja z reťazových rozvodov od vodnej pumpy a podobne
  6. Reťazové rozvody a ich výmena, kde sa musí vybrať motor a keď už je motor vonku tak sa spraví aj všetko vyššie spomenuté a pripravte si cca 5000€ a 2 týždne bez auta. okolo 200000km 
  7. Samozrejme bežné veci ako DPF filter, hlavne ak zanedbáte veci vyššie. 
  8. taká tá sranda na cardane, ktorá keď je vybehaná tak to poriadne klepe a treba to celé vymeniť – cca 600€

A toto boli asi najčastejšie veci, ktoré sú vyslovene typické pre tento motor, inak sa pripravte na ďalšie veci, ktoré poznáte aj s ostatných auto ako výmena platničiek, prevodového oleja, filtrov všetkých a podobne. 

 

Sumár

Je to perfektné auto a značka a aj keď je dosť predražené a aj cena servisu je predražená tak stojí za všetky peniaze a určite by som chcel aj 911 a nový Cayenne. 

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

HEAD of SEO, web editor, co-founder wooacademy

Môj príbeh SEO špecialistu

seo-specialista-milan-frano

Facebook hodnotenia.

Naplánuj si konzultáciu
s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – grafika & fotky & videá

Roman_konzultacia

Senior social ads specialist  – social marketing

facebook partner

Facebook marketing partner – social marketing

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO a web editor – weby & SEO

Zanechajte nám kontaktné informácie a pripravíme cenovú ponuku na mieru ?

Marketingové služby na mieru, ozvite sa!

Meno
Field is required!
Field is required!
Email
zadajte platnú emailovú adresu
zadajte platnú emailovú adresu
Telefónne číslo
Field is required!
Field is required!
doména
Field is required!
Field is required!
Správa
Field is required!
Field is required!
Field is required!
Field is required!