Matomo (Piwik)
Pre väčšinu ľudí, ktorí sa v orientujú v marketingu bude znieť povedomejšie názov Piwik. Spoločnosť však prešla niekoľkými zmenami a jednou z najzásadnejších je aj zmena názvu na Matomo (https://matomo.org/).
Výhody
Výhodou Matoma je, že je open-source, čo znamená, že si môžete do veľkej miery nástroj prispôsobiť (respektíve programátor) vašim potrebám. Ďalšou, častou zanedbávanou výhodou je fakt, že v Matome dbajú na súkromie ako návštevníkov webu, tak aj používateľa samotnej aplikácie, a teda sa nemusíte báť, že by vaše citlivé dáta mohol niekto získať.
Ako už bolo naznačené, prostredie a celkové fungovanie je do veľkej miery ovplyvniteľné a môžete si pridať niečo naviac, niečo ubrať, niečo len trocha pozmeniť. Jednoducho povedané prispôsobiť nástroj priamo vašim potrebám.
Funkcie, ktoré Matomo ponúka sú široké. Medzi ne patrí napríklad možnosť A/B testovania, lieviky, heatmapy, nastavovanie cieľov, sledovanie údajov v reálnom čase, vytváranie anotácií. V Matomo sa vám ukladajú metriky aj ako stiahnutia súborov, kliknutia na externé odkazy na stránkach, rýchlosť stránok.
Zaujímavou možnosťou je aj denník návštevníka, pomocou ktorého sledujete profily návštevníkov, ktoré vám pomôžu pochopiť individuálne správanie jednotlivých návštevníkov sumarizáciou a zobrazením všetkých ich návštev. Všetky dáta môžete uchovávať bez akýchkoľvek obmedzení navždy.
Ďalšou skvelou feature je nahrávanie aktivity užívateľov na stránke, ako sú kliknutia, pohyby myši, skrolovanie, zmena veľkosti okna, zmeny stránok a interakcie s formulármi. Tieto údaje si viete prehrať vo videu a sledovať, ako užívateľ interagoval s vašou stránkou.
Ďalšou doménou je veľmi široká komunita používajúca Matomo, a teda nemáte problém požiadať o pomoc niekoho, kto už s nástrojom nejaké tie skúsenosti má.
Nevýhody
Nevýhodou Matomo môžeme považovať jedine cenu. K dispozícii máte širšiu variáciu cenových balíkov. Samozrejmosťou je Free verzia, ktorá však nenapĺňa celkový potenciál Matomo a je vhodná, ako aj pri ostatných nástrojoch, viac menej len na vyskúšanie a následné rozhodnutie. Pro verzia je však už o niečo drahšia, začína až na 65$ za mesiac, v závislosti od návštevnosti webu.