Vitaj udatný marketér!
Práve si sa dostal na blog o online marketingu od wooacademy. Nájdeš tu rady a návody na témy ako facebook marketing, WordPress, email marketing a mnohé ďalšie.
![Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD] Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD]](https://wooacademy.sk/wp-content/uploads/2021/04/smtp-navod-odosielane-domenovych-sprav-z-gmailu.png)














Kurzy Facebook a Instagram marketingu – ktorý si vybrať
Pokiaľ si neviete rady s výberom vhodného školenia, tento článok je pre vás ako stvorený. Vznikol totiž práve pre to, aby vám výber čo najviac zjednodušil.







Ako pridať Google Analytics do WordPress stránky
✅ Nezbierate dáta o návštevnosti webu? Chyba. Pridajte Google Analytics na web ešte dnes. Overený postup krok-po-kroku ✅


![Ako propagovať udalosť na Facebooku [2020] Ako propagovať udalosť na Facebooku [2020]](https://wooacademy.sk/wp-content/uploads/2020/06/ako-propagovat-udalost-na-facebooku-2.png)
Ako propagovať udalosť na Facebooku [2020]
Vytvorili ste udalosť na Facebooku a radi by ste získali odpovede? Nastaviť reklamu na získanie záujemcov je pomerne jednoduché, prečítajte si postup ako na to.
































5 systémov pre tvorbu webových stránok bez programovania
Webová stránka je v tomto storočí nevyhnutnou súčasťou firemnej identity každej spoločnosti. Či už na nej prezentujete svoje služby, produkty alebo ich aj predávate. Malé firmy majú však často problém s rozpočtom na jej vytvorenie, keďže cena vytvorenia od profesionálov sa hýbe od stoviek až po tisícky eur. Tu prichádza možnosť skúsiť vytvoriť niečo samostatne, na vlastnú […]

Church Analytics
Church Analytics (www.churchanalytics.com) je pomerne mladý nástroj. Oproti Google Analytics, hotjar alebo Clicky je oveľa jednoduchší. Jednoduchší však neznamená horší. Church Analytics poskytuje elegantné a užívateľsky prístupné rozhranie.Skúsený marketér si po vyskúšaní určite povie, že vývojári vedeli, čo robia keď vytvárali Church Analytics. Výhody V nástroji sa nachádzajú len tie najpodstatnejšie features, to však neznamená, že […]

Clicky
Ďalším nástrojom z rady najlepších je Clicky (www.clicky.com). Google Analytics zbiera dáta najmä v číselnej podobe, hotjar vás zase informuje o aktivite na webe najmä v grafickej podobe pomocou tzv. heatmaps alebo tepelných máp. V prípade nástroja Clicky môžete mať všetko v jednom. A ešte niečo naviac. To, že budete môcť zistiť návštevnosť, dobu zotrvania užívateľa na webovej stránke už ani nie […]

Matomo (Piwik)
Pre väčšinu ľudí, ktorí sa v orientujú v marketingu bude znieť povedomejšie názov Piwik. Spoločnosť však prešla niekoľkými zmenami a jednou z najzásadnejších je aj zmena názvu na Matomo (https://matomo.org/). Výhody Výhodou Matoma je, že je open-source, čo znamená, že si môžete do veľkej miery nástroj prispôsobiť (respektíve programátor) vašim potrebám. Ďalšou, častou zanedbávanou výhodou je fakt, že v Matome […]

Hotjar
Oproti Google Analytics funguje hotjar (www.hotjar.com) na inom princípe. Zatiaľ čo ekvivalent od Googlu funguje na princípe číselných hodnôt, preklikov a podobne, výstupy z hotjar sú grafické. Hotjar je skvelým nástrojom, ktorý rýchlo odhalí základné problémy, ktoré na stránke vznikajú. Všetky podstatné informácie a návod, ako nainštalovať hotjar na váš web nájdete na oficiálnej webstránke: www.hotjar.com Výhody […]

Google Analytics
Google Analytics (www.google.com/analytics/) je najznámejší a jeden z najpoužívanejších nástrojov na meranie aktivity na webových stránkach. Jeho najväčšou výhodou je, že je zadarmo. Za používanie všetkých služieb, ktoré analytický nástroj od Google ponúka, neplatíte nič. Čo sa funkcionalít týka, škála je naozaj veľmi široká. Google Analytics ponúka veľa informácií, ktoré vám pomôžu pri zefektívňovaní vášho podnikania alebo […]

Prehľad nástrojov pre webovú analytiku
Webová analytika je pre mnohých neznámy pojem. Množstvo ľudí prevádzkujúcich rôzne typy webových stránok sa webovou analytikou príliš nezaoberá alebo nevie, na čo a ako používať nástroje pre webovú analytiku. Nástroje pre webovú analytiku vám však pomôžu zefektívniť vaše podnikanie, môžete sa z nich dozvedieť veľmi užitočné informácie, napríklad: čo ľudí na webe zaujíma čo ľudí naopak […]

WooCommerce
WooComerce (www.woocommerce.com) je jednou z možností ako vytvoriť e-shop svojpomocne (prečítajte si článok – prehľad riešení pre e-shopy). Nejedná sa ani tak o systém, ako o plugin, ktorý môžete pridať do svojho WordPress webu, a teda ho môžete integrovať už do existujúcich stránok. Jedná sa o pretavenie jednoduchosti a prehľadnosti WordPress prezentačných webov do e-shopov. Výhody S týmto pluginom vytvoríte e-shop od […]

E-shop na mieru
Pri výrobe e-shopu máte viacero možností (prečítajte si článok – prehľad riešení pre e-shopy). Buď si vyrobíte e-shop pomocou dostupných platforiem alebo si dáte vyrobiť e-shop na mieru. Vyrábať si e-shop v už existujúcich platformách totiž môže niesť rôzne nevýhody, ako napríklad to, že ak máte nejaké špeciálne požiadavky, nemusí sa vám ich podariť implementovať do […]

Shopify
Pri Shopify (www.shopify.com), rovnako ako pri iných platformách (prečítajte si článok – prehľad riešení pre e-shopy), hovoríme o ďalšej veľmi frekventovane používanej platforme na vytvorenie internetového obchodu. Ponúka množstvo výhod, ktoré vám uľahčia život internetového predajcu, nájdu sa však aj chybičky, ktoré by mohli byť vylepšené. Výhody Ako už bolo spomenuté, Shopify je veľmi používaná […]

PrestaShop
PrestaShop je jednou z najpoužívanejších platforiem pre e-shopy. Pokiaľ sa pozeráme na ovládanie webu z pohľadu začiatočníka, PrestaShop je tá správna voľba. Jednoduché a prehľadné intuitívne ovládanie pochopíte aj bez znalosti programovania. Už po chvíľke používania budete mať pocit, že ste prostredie PrestaShopu používali týždne. (takto vyzerá administračný panel) Výhody Veľkým plusom je široká komunita, v ktorej sa […]

OpenCart
OpenCart (www.opencart.com) môžeme prirovnať k Android systému a také Magento môžeme pomenovať ako iOS systém. Tí, ktorí sa do mobilných telefónov vyznajú, hneď vedia čo máme na mysli. Pre ostatných je tu vysvetlenie. OpenCart je systém, ktorý sám o sebe v bezplatnej verzií neponúka toľko funkcionalít ako spomínané Magento, môžeme sa k jeho funkciám veľmi rýchlo a ľahko dopracovať, keďže je […]

Magento
Magento (magento.com) je veľmi obľúbená a často používaná platforma pre e-shopy (prečítajte si článok – prehľad riešení pre e-shopy). Jedná sa o skript, ktorý je na rozdiel od PrestaShopu, vhodný pre stredné veľké a veľké e-shopy. Daň za túto kapacitu, respektíve rozšíriteľnosť sú však vysoké požiadavky na kapacitu serveru. Výhody Hlavnou doménou Magenta je široké spektrum funkcionalít. Samozrejmosťou […]

Prehľad dostupných riešení pre e-shopy
Každý chce mať e-shop. Predstava vlastného príjmu, vlastného biznisu, ktorý bude šliapať len online, je veľmi lákavá. Produkt máte, na stole biznis plán. Ako však takýto e-shop vybudovať? Treba si uvedomiť, že za každým internetovým obchodom stojí veľké množstvo riadkov kódu, hodiny práce dizajnérov a nervov konečného spotrebiteľa. Prestashop, WooCommerce, Shopify či e-shop na mieru? Ktoré […]

SEO On-Page
SEO On-Page Cieľ SEO stratégie je každému jasný. Dostať sa na 1. miesto vo vyhľadávači Google na určité kľúčové slová. Na dosiahnutie tohto cieľa musíte mať vymakaný web, ktorý Google Boti a ich tajné algoritmy milujú. Jednoduché nie? Faktory SEO On-Page Google nikomu nepovie, aké faktory uprednostňuje a čo treba robiť, aby ste boli na […]

Ako tvoriť content marketing?
V súčasnosti je veľmi ťažké presadiť novú značku, spoločnosť či uviesť novú službu alebo produkt na trh. Majitelia spoločností preto musia uvažovať nad marketingom a stratégiou predaja oveľa viac ako tomu bolo v minulosti. Reklamné agentúry ponúkajú širokú škálu laicky povedané postupov, ktoré posunú značku vyššie. Jednou z nich je content marketing. Čo je content marketing? Presná definícia content […]

Čo je SEO Off-Page
SEO Off-Page je súčasť SEO, ktoré nerobíte priamo na vašej stránke. Jednoducho povedané, sú to všetky odkazy a prepojenia mimo vašej stránky, ktoré dovedú návštevníkov na vašu stránku. SEO Off-Page zahŕňa: budovanie spätných odkazov (link building) sociálne siete lokálne SEO Rozdiely SEO On-Page a Off-Page Pri SEO On-Page robíte všetko, čo je vo vašich silách, […]

Čo je content marketing a na čo vám poslúži?
Predstavte si, ako by vyzeral Internet bez obsahu. Prázdny. Ako vyprahnutá púšť. Asi by postrádal zmysel, však? Ľudia by netrávili hodiny surfovaním po Internete, ale napríklad rozhovormi so svojimi deťmi. Obsah je však to, čo tvorí Internet. Vďaka nemu si viete sami diagnostikovať rakovinu (toto je samozrejme vtip, v žiadnom prípade nevyužívajte google na samodiagnostiku) […]

Čo je Black SEO ?
Čo je Black SEO alebo Black Hat SEO? Súbor praktík a postupov, ktoré sa používajú na zvýšenie pagerank (pozície stránky) vo vyhľadávaní, ktoré porušujú zmluvné podmienky vyhľadávacích nástrojov. História Názov Black Hat SEO vznikol z westernoviek. Záporáci alebo bad guys boli Black HAT, a tí dobrí White HAT. V digitálnej dobe sú Black HAT označovaní […]

6 výhod facebook marketingu
1. Vaši zákazníci tvoria facebook Veľa majiteľov firiem si myslí, že jeho zákazníci sa na facebooku nenachádzajú. Touto predstavou trpia väčšinou majitelia B2B firiem (firma pre firmu- napríklad výroba súčiastok pre elektro). Nemusí to však byť tak. Veď aj firmy tvoria ľudia. Firmy nie sú firmy, ale ľudia. Aj objednávanie súčiastok pre firmu musí spraviť […]

Čo je PageRank
PageRank (Page Rank) Súvisí so SEO optimalizáciou. Je to algoritmus, ktorý hovorí o dôležitosti webových stránok v súvislosti s okolitými stránkami. Dôležitosť stránky sa počíta matematickými funkciami, ktoré sledujú hypertextové odkazy stránok, ktoré na seba vzájomne odkazujú. Okrem počtu hypertextových odkazov (spätných odkazov) sa počíta aj ich kvalita. Google používa algoritmus Page Rank na hodnotenie […]

Facebook marketing
Pokiaľ ste ešte do svojej marketingovej stratégie nezaradili aj facebook, mali by ste urobiť čím skôr. Ochudobňujete totiž svojich fanúšikov o možnosť spojiť sa s vami na mieste, kde sa oni sami vyskytujú. Ako prekonať odpor? Patríte k tým, ktorí stále odolávajú ošiaľu menom faceboook? Neznášate facebook a ani nechcete byť na facebooku? Je to samozrejme len a len vaša […]

5 tipov ako na neodolateľný newsletter
Túžite po tom, aby newsletter od vás ľudia radi prijímali, otvárali ich a vykonávali požadované akcie? Môžete začať s týmito piatimi radami a určite posuniete svoje newslettre na vyššiu úroveň. 1. Ujasnite si cieľ Ako prvé si musíte ujasniť, čo chcete emailom dosiahnuť. Pokiaľ to neviete, tým, že pošlete newsletter nič nedosiahnete. Posielanie emailov bez cieľa nemá zmysel. […]


5 dôvodov prečo email marketing
Nerobíte email marketing? Zo skúseností viete, že konverzie neprinášal? Na vine nebol email marketing, ale email. Precízne prepracovaná email marketingová stratégia môže priniesť vyššie konverzie za menšie peniaze ako napríklad google reklama. Emailová komunikácia je totiž omnoho intímnejšia ako napríklad remarketing. Naučte sa preto oslovovať svojich potenciálnych zákazníkov emailami, ktoré budú viesť ku konverziám. […]

Posielajte emaily správnym ľuďom v správnom čase
Prečo je tak dôležité posielať tie správne emaily, tým správnym ľuďom v tom správnom čase? Email hrá dôležitú úlohu najmä v druhej časti nákupného cyklu klienta, pri pretavení potenciálnych klientov na nových zákazníkov a pri starostlivosti o existujúcich zákazníkov. Opäť treba vychádza z modelu see-think-do-care. Základné rozdelenie publika SEE– relevantné najširšie publikum. Vašim prvým krokom je prilákať ľudí na […]

5 tipov ako segmentovať emailové adresy
V predchádzajúcom článku sme si vysvetlili, prečo je tak dôležité posielať tie správne emaily tým právnym ľuďom a v tom správnom čase. Ako to však docieliť? Jedna vec je nastaviť automatizované emaily, ktoré sa budú posielať v závislosti od správania zákazníkov. Čo však robiť, keď okrem automatizovaných emailov chceme posielať z času na čas aj bulletin? Segmentujte! Čo znamená segmetnácia? […]

Ako vytvárať skupiny v MailChimp
Pre úspešný email marketing je dôležité uvedomiť si, že vaši klienti sú rozdielni a podľa toho im prispôsobiť emaily. Dobrým spôsobom ako na to, je vytvoriť skupiny – tzv. Groups. Tento článok je návodom ako vytvoriť skupiny v MailChimp. Svoje kontakty môžete rozdeliť na základe záujmov a preferencií. Skupiny v MailChimp sú zároveň dobrým základom pre segmetnáciu. […]

6 jednoduchých spôsobov ako získať emailové adresy
Email marketing je veľmi silný marketingový nástroj. Bez databázy emailových adries to však nejde. Ako získať emailové adresy? Existuje niekoľko skutočne jednoduchých spôsobov. Na úvod vám chcem poradiť, aby ste emailové adresy nekupovali. Posielať emailové reklamy ľuďom, ktorí o vás nikdy nepočuli a o vás vôbec nestoja, nie je najlepšia reklama pre vašu firmu. Ak si myslíte, že […]

4 najčastejšie chyby, keď ide o email marketing
Máte vybudovanú skvelú email marketingovú stratégiu, no bojíte sa, že ste na niečo zabudli? Človek je tvor omylný a často sa stáva, že na veľmi zásadné veci zabudneme, ani nevieme ako. V tomto článku som zhrnula 4 najčastejšie chyby, ktoré by mali zároveň na vaše marketingové snaženie najzásadnejší dopad. 1. Email nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia […]

Registrácia MailChimp krok za krokom
Radi by ste začali používať MailChimp, no neviete ako začať? Či už vás trápi jazyková bariéra alebo technická náročnosť alebo jednoducho nemáte čas všetko študovať, napísala som pre vás podrobný návod, ktorý vám pomôže nie len s nastaveniami MailChimp, ale aj vytvárať a posielať newslettre, segmentovať zoznam emailových adries a čítať a vyhodnocovať analytiku. Najprv si však musíte v MailChimp […]

Čo je email marketing?
Email marketing je jedným z najmocnejších a najnepochopenejších nástrojov vo svete marketingu vôbec. Napriek tomu, že si emaily posielame už viac ako 40 rokov a takmer každá firma využíva toto médium, málokto dokáže robiť email marketing správne. Chcete robiť email marketing správne a efektívne? Ako prvé si definujeme čo je email marketing v skratke, v ďalších […]