Ako založiť Facebook Business Manager
(návod)
Facebook Business Manager je nástroj od Facebooku a slúži na spravovanie Facebook stránok, Instagram účtov, reklamných účtov, Facebook pixelov, katalógov, ľudí a partnerov a pod… Vďaka nemu máte jednoduchý prístup k faktúram za mediálny budget, viete spravovať viacero reklamných účtov a využívať pokročilé nástroje analytiky.
Pokiaľ teda sa teda plánujete venovať Facebook a Instagram kampaniam naplno, jednoznačne vám odporúčam založiť si Business Manager. Nemusíte zatiaľ rozumieť všetkým nástrojom, ktoré ponúka – to príde neskôr 🙂
Ako začiatočníkom vám zatiaľ stačí informácia o tom, že Business Manager je priestor, pod ktorým budete vytvárať a spravovať kampane.
Pokiaľ sa necítite komfortne pri vytváraní a nastavovaní Business Managera, odporúčam navštíviť školenie Facebook a Instagram kampane, v ktorom si účastníci zakladajú a nastavujú Business Managera priamo na školení.
1. Overte si, či už Business Manager nemáte založený
Ešte predtým ako sa vrhnete do zakladania Business Managera, overte si, či ho už náhodou založený nemáte. Zistite to jednoducho:
- prihláste sa do svojho Facebooku
- na novej karte alebo v rovnakom okne si do prehliadača vložte: https://business.facebook.com/
- pokiaľ máte Business Manager založený, malo by to vyzerať takto:
4. pokiaľ uvidíte Business Suite, spoľahnite sa, že toto Business Manager nie je. Kliknutím vľavo dole si Business Suite prepnite na Business Managera.
5. pokiaľ nemáte Business Manager založený, bude to u vás vyzerať takto:
2. Zakladanie Business Managera
- Kliknite vpravo hore na prihlásiť sa alebo vytvoriť účet (pokiaľ nemáte Facebook profil už založený). Po prihlásení do Facebooku vybehne okienko, v ktorom pomenujete svoj Business Manager napr. názvom svojej firmy, vyplníte meno, pod ktorých sa budete v Business Managerovi zobrazovať a vyplníte svoju emailovú adresu (nemusí byť totožná s adresou, pod ktorou sa prihlasujete do Business Managera).
2. V druhom kroku vyplňte adresu svojej firmy a telefón a webovú stránku. Nezabudnite zaškrtnúť políčko „Promote its own goods or services“, čo znamená, že Business Manager budete využívať na promovanie vlastných produktov alebo služieb. Druhú možnosť vyberáte v prípade, že ste marketingová agentúra (verím však, že agentúry tento postup potrebovať nebudú :))
3. Business Manager máte založený. Až by ste sa niekedy stratili a nevedeli sa k nemu dostať, vždy ho nájdete pod adresou: https://business.facebook.com. Ja vám už len prajem veľa úspechov pri objavovaní funkcií Business Managera. Práve ste urobili svoj prvý krok k plnohodnotnému vytváraniu a spravovaniu vašich kampaní 🙂
Záver
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Michaela Gallee
RNDr. Michaela Gallee
“Spoluzakladateľka WooAcademy. Špecializuje sa na sociálne siete, najmä na výkonnostné aj brandové kampane na Facebooku a Instagrame. Spravuje kampane pre veľké módne značky, pre automobilový priemysel aj pre slovenské média. Úspešne pomáha rozbiehať aj úplne nové a neznáme značky, práve vďaka skvele nastavenej social stratégii.”