Analýza kľúčových slov – workshop

Čo je analýza kľúčových slov

Je rozsiahly excel dokument, ktorý obsahuje tisíce kľúčových slov a fráz, ktoré súvisia s vaším businessom a ktoré ľudia vyhľadávajú.

Výsledky analýzy kľúčových slov sú vizualizované a kategorizované podľa rôznych segmentov čo umožňuje v analýze ľahko filtrovať a vyberať zaujímavé dotazy a slová, ktoré slúžia k nasledujúcim aktivitám v online marketingu: 

  • tvorba obsahu (content marketing)
  • návrh štruktúry webu a eshopu (kategórie, filtre, architektúra stránky a podobne, nové landing page)
  • on-page optimalizácia stránok
  • tvorba PPC kampaní (reklamné texty a výber kľúčových slov)
  • linkbuilding

Analýza kľúčových slov je prvá vec, ktorú by ste mali mať pred tým ako sa začnete venovať SEO technikám a PPC reklame. Bez tohto strategického dokumentu je oveľa ťažšie, niekedy až nemožné zaradiť optimalizáciu pre vyhľadávače do online marketingovej stratégie. 

Dôvod je jednoduchý: “Majiteľ webu alebo eshopu pozná svoje produkty a predpokladá, že ľudia ich vyhľadávajú tak ako si myslím. To niekedy môže byť omyl a analýza odhalí čo ľudia vyhľadávajú, ako často, v ktorom mesiaci najviac a na aké kľúčové slová sa zamerať v prvom rade a s ktorými je šanca predbehnúť konkurenciu.” 

Čo obsahuje analýza kľúčových slov:

  • relevantné kľúčové slová a frázy k vášmu businessu
  • objemy vyhľadávania – priemerné aj v jednotlivých mesiacoch
  • konkurencie schopnosť jednotlivých kľúčových slov
  • kategórie, segmetny a filtre
  • Google CPC
  • Search Volatility (%)
  • vstupné stránky ku kľúčovým slovám a pozície v SERP

Pozri sa čo všetko za jeden deň stihneme:

    • získanie vstupných dát (dataset) – zber dát 
    • data mining – pomocou Marketing Mineru vyťažíme zo vstupných dát ešte viac dát a potom aj metriky ako hľadanosť, konkurencia, landing page, pozície a podobne)
    • pomocou nástroja Open Refine očistíme kľúčové slová a dáme dokopy podobné 
    • Kategorizácia kľúčových slov – taktiež pomocou Open Refine a Excel
    • Finalizácia analýzy kľúčových slov
    • Navrhnutie stratégie a taktiky pre SEO a odporúčania pre optimalizáciu 

Pozor, obmedzená kapacita 5 miest.

 

BONUS I.  Rýchly SEO audit webu účastníkov

BONUS II.  10 hodín konzultácií úplne ZADARMO od školiteľa z peňazí EÚ a za pomoci SBA (Slovak business agency) a NPC (Národného Podnikateľského Centra) (viac o čerpaní tejto ponuky sa dozvieš na kurze)

Teória:

  • S teóriou už nebudeme strácať čas a 6 hodín si pekne odmakáme, aby ste vedeli ako spraviť analýzy kľúčových slov bez problémov s nástrojom Marketing Miner, Open Refine a Excel a mohli sa konečne venovať “SEO Optimalizácii” (SEO – optimalizácia pre vyhľadávače)

Čo si priniesť na workshop:

    • Notebook – bez toho to nejde
    • Excel (výhoda, ale pri najhoršom postačí aj Google Sheet)
    • Open Refine – môžete si stiahnuť už doma : download Open Refine
    • Marketing Miner mať nutne nemusíte priamo na workshope – ukážeme si ako ho používať, získate zľavu 40% a za 15 € (po zľave na prvý mesiac) si bez problémov spravíte analýzu kľúčových slov pre váš projekt aj po kurze. Taktiež si ho môžete zakúpiť na kurze a naučiť sa ho používať priamo na workshope. 

Občerstvenie a ďalšie veci:

  • Môžete si priniesť vlastné pitie aj jedlo, na kurze však budete mať k dispozícii citronádu, kávu, čaj, kopec ovocia aj drobné sladké aj slané občerstvenie, hladných vás nenecháme 🙂
  • bude k dispozícii 1h prestávka na obed

Pre  koho je kurz určený:

  • marketérov
  • marketingové agentúry
  • SEO špecialistov / webmasterov
  • Správcov webov 

Úroveň kurzu:

  • začiatočník

Kto sa o vás postará?

RNDr. Milan Fraňo PhD.

Bývalý Account & Sales Director v Google Partner marketingovej agentúre, Google Fotograf, SEO špecialista a spoluzakladateľ wooacademy. 

Čas a miesto: