Milan Fraňo 

SEO špecialista, tvorca webov a obchodník 

a toto je môj príbeh …

seo špecialista milan fraňo bratislava

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

viac o mne

 

Mojou prácou je aby sa moji klienti zobrazovali na vybrané kľúčové slová na čo najvyšších pozíciách (najlepšie na nultej až prvej pozícii na Google) v čo najkratšom čase, všetkými možnými spôsobmi (okrem black hat SEO ).

Som nezávislí SEO konzultant

Moja práca je robiť SEO analýzy a odhaľovať problémy v indexácii, vytvárať analýzy kľúčových slov, zapracovávať na web alebo eshop faktory, ktoré pomáhajú umiestňovať sa vyššie vo vyhľadávaní a navrhovať SEO stratégie.

  

SEO audity

analýzy kľúčových slov

SEO on-page

SEO stratégie

pozrite si orientačný cenník služieb

Ako som sa stal SEO špecialistom

ako to začalo

 

Prvý web som sa pokúsil vytvoriť keď som mal asi 12 rokov. Bolo to v programovacom jazyku HTML5, nebavilo ma to a bolo to komplikované. 

K webom som sa vrátil až na vysokej škole okolo roku 2010 a objavil som Wordpress (myslím, že vtedy už bola verzia 3.0 alebo sa aspoň preklápala z 2.7 na 3.0). Na free subdoméne som si vytvoril webovú stránku 4yourthree a s basic znalosťami HTML5 skúšal čo Wordpress dokáže.

V tej dobe som sa viac venoval štúdiu ale sledoval som aj aktualizácie WP a začal robiť malé projekty. Najskôr len drobné úpravy už existujúcich stránok, neskôr väčšie aj menšie weby na Wordpresse a eshopy na Woocommerce a Prestashop. 

Čo to má spoločné so SEO ? povieme si dalej … 

Rozmach SEO 

a tu sa to stalo: weby, seo a yoast

 

Ako som sledoval dianie s Wordpressom, učil sa s ním robiť a pomáhal rôznym projektom s webmi, všímal som si aj trendy Google a všetky možné aktualizácie, ktoré sa diali. Objavil sa aj plugin Wordpress SEO (neskôr Yoast) a začalo sa viac hovoriť o tom ako sa dostať na stránky vyhľadávačom a prečo odtiaľ niektorý zmizli (za to desaťročie sa toho veľa nezmenilo a podobné otázky sú bežné aj teraz). 

 

A prečo sa venujem SEO? 

Mal som pocit, že pokiaľ robím weby a odovzdávam ich klientom bez toho aby boli spravené dobre aj z pohľadu SEO, tak nerobím dobrú prácu. To bol dôvod prečo som sa začal vzdelávať v oblasti optimalizície a poskytol svojim klientom weby, ktoré získavajú zákazníkov z organického vyhľadávania a ktorým sa vracajú investície do webu aj vďaka SEO. 

  

Ako som sa dostal k obchodovaniu ?

Môj príbeh a životná cesta nie je jednoduchá. Som SEO špecialista, vytváram weby a marketingové stratégie a som šikovný obchodník.

 

Prvá skutočná práca v marketingu bola v agentúre

Bol som vedec na TPP a popri tom freelancer. Mal som pocit, že weby mi idú a v SEO som tiež doma ale stále som robil vo vede a marketing bolo len hobby. 

Zhodou okolností nastal zlom v mojej kariére a menil som prácu. Povedal som si, že do vedy sa už nevrátim a idem sa venovať marketingu. Logický krok bolo zamestnať sa v marketingovej agentúre. Nie však na pozícii markeťáka ale na pozícii obchodníka. Mal som na to svoje dôvody a hlavným bolo, že som nevedel obchodovať a ako freelancer som mal problém nájsť si zákazníkov. Pozícia junior obchodníka bola logický krok, keď som sa mal posunúť niekam ďalej. 

 

Len v skratke: 

  • našiel som si miesto obchodníka vo veľkej marketingovej agenútre (radi o sebe vraveli, že sú hlavný partner Google na Slovensku, no pravda to nebola)
  • za krátky čas som sa stal obchodníkom s najlepšími výsledkami pre “new biz” (akvizíciu nových zákazníkov)
  • bol som “draftovaný” do inej veľkej marketingovej agentúry na pozíciu head of sales alebo Account & Sales director a tak som sa stal riaditeľom marketingovej agentúry a nazbieral ďalšie cenné skúsenosti
  • nakoniec to najlepšie, okrem tvorby webom, SEO a marketingových stratégií vzdelávam ľudí v úžasnom projekte WooAcademy.   

Koľko stojí SEO

najčastejšia nevyslovená otázka: “Koľko to stojí?”

 

Na kurzoch a workshopoch poskytujem svoje dlhoročné skúsenosti a na rovinu hovorím SEO techniky bez toho aby som tlačil na predaj. Nie som junior a ani sa tak neprezentujem.

Často sa stretávam s tým, že ľudia na základe mojich prednášok, chcú moje službu no obávajú sa opýtať, lebo predpokladajú, že budem drahý a radšej zveria svoj web do rúk juniorov bez skúseností alebo SEO šarlatánov a takzvaných odborníkov, ktorí nastavajú SEO len tak, že vložia kľúčové slovo, ktoré si zmyslia do kolónky “focus keyword” do Yoast pluginy a majú odrobené/ zarobené (to je samozrejme absolútne zle)   

V skutočnosti, ceny mojich služieb sú v porovnaní s týmito odborníkmi alebo agentúrami oveľa lacnejšie vzhľadom na kvalitu, ktorú dostanete. 

 

Ceny

Orientačný cenník si môžete pozrieť v marketingových službách.

Pracujem bez viazanosti na základe dohody a podpísanej objednávky vopred stanovenej sumy a bez problémov viem pomôcť so SEO a správnou indexáciou už od 200 € mesačne.

Referencie

 

S veľkými klientmi, ktorým som pomáhal a pomáham mám dohodu o mlčanlivosti a preto ich nebudem menovať.

Portfólio mojich klientov je za tie roky rozsiahle a ak by sme rátali aj klientov v rámci agentúr tak ešte rozsiahlejšie ale nebudem ich konkrétne menovať, len spomeniem, že sa jednalo o rôzne firmy z nasledujúcich segmentov: jazykové školy, marketingové agentúry, kliniky, auto-moto segment, poisťovníctvo, masmediálne komunikácie, fashion, kultúra, jewellery, food, cestovky, magazíny, elektronika, detský tovar, luxury segment a mnohé ďalšie. 

Foto