CTA alebo Call-to-Action je kľúčovým prvkom každej úspešnej marketingovej kampane. Je to výzva na akciu, toho čo má zákazník alebo potenciálny zákazník urobiť aby vykonal konverziu. V podstate sa snažíme podsunúť návštevníkom webu cestu aby vykonal konverziu. Teda CTA je v svojej najjednoduchšej forme button alebo banner, ktorý obsahuje preklik na produkt.
CTA má zvyčajne formu tlačidla alebo odkazu a obsahuje napr. akčnú frázu, ktorá motivuje zákazníkov, aby vykonali požadovanú akciu. Napríklad, „Kontaktujte nás teraz“ alebo „Kúpte si teraz“ sú typickými CTA frázami, ktoré môžete použiť na vašej webovej stránke alebo v e-mailovej kampani.
Účinné CTA by malo byť jasné a zreteľné, aby bolo ľahké pre zákazníkov pochopiť, čo od nich očakávate. Musí byť dostatočne výrazné, aby sa zákazníci cítili motivovaní k akcii, ale zároveň by malo byť primerane umiestnené, aby nebolo príliš rušivé. CTA by tiež malo byť relevantné pre vašu cieľovú skupinu a pre to, čo chcete dosiahnuť v rámci vašej marketingovej kampane.
Výhody CTA sú nesporné. Pomáha zákazníkom jasne vidieť, ako sa dostať do kontaktu s vašou spoločnosťou a motivuje ich k akcii. Tým sa zvyšuje pravdepodobnosť, že návštevníci webu sa stanú vašimi potenciálnymi zákazníkmi a zvyšuje sa pravdepodobnosť, že konverzia bude úspešná. CTA tiež umožňuje vašej spoločnosti sledovať výkon vašich marketingových kampaní a zlepšiť ich.
V neposlednom rade, nezabudnite, že CTA nie je iba pre vašu webovú stránku. Môžete použiť CTA na sociálnych médiách, v e-mailoch, blogoch a iných miestach, kde sa vaša spoločnosť prezentuje. Všade tam, kde môžete získať kontakt s potenciálnymi zákazníkmi, by ste mali využiť CTA, aby ste sa s nimi mohli spojiť a zlepšili úspešnosť svojich marketingových kampaní.