Definícia
Kľúčové slová v marketingu sú hocijaké slová alebo slovné výrazy, ktoré hľadáte a napíšete vo vyhľadávači, poprípade výrazy, ktoré poviete pri vyhľadávaní hlasom.
Teda v skratke: “ ??Kľúčové slovo je akékoľvek slovo alebo veta, ktorú napíšete do vyhľadávača.“
Rozdelenie kľúčových slov
Kľúčové slová môžu byť:
- krátke (short tail alebo všeobecné kľúčové slová). Väčšinou sa jedná o jedno slovo, ako napr. iphone, seo, chladnička.
- Viacslovné kľúčové slová (tzv. long tail) – zložené z viacerých slov, napr. „najlepší marketingový kurz bratislava“.
- Brandové – kľúčové slová , ktoré súvisia s brandom napr.
Brandové kľúčové slová marketingových agentúr a ich priemerná mesačná vyhľadávanosť:
- wooacademy – 80 hľadaní mesačne
- paravan – 2300 hľadaní mesačne (brandové kľúčové slovo je zároveň aj produktové kľúčové slovo)
- visibility – 500 hľadaní mesačne
- mediatel – 350 hľadaní mesačne
- basta digital – 300 hľadaní mesačne
- adma – 200 hľadaní mesačne
- madviso – 90 hľadaní mesačne
- midasto – 60 hľadaní mesačne
- prognessa – 0-10 hľadaní mesačne
Kľúčové slová parametre
Pri výbere kľúčových slov na web (SEO) alebo PPC kampane (Google Ads) sa rozhodujeme podľa viacerých parametrov:
- vyhľadávanosť: čím väčšia mesačná vyhľadávanosť tým lepšie, samozrejme sú segmenty, kde sa vo všeobecnosti vyhľadáva menej, napr. pri animačných štúdiách alebo vo všeobecnosti animované videá a kopec ďalších
- konkurenčnosť: všeobecné kľúčové slová sú viac konkurenčné, hlavne ak sa jedná o eshopy alebo niektoré služby. S konkurenčnosťou si nemusíte až tak lámať hlavu, hlavne pri SEO, lebo texty, ktoré dávate na web a ktoré optimalizuje na určité slová, väčšinou nie sú len samostatné výrazy ale je to text zameraný na určitú oblasť kľúčových slov, ktoré môžu mať rôzne konkurenčnosti. Ale v princípe, nižšia konkurenčnosť = rýchlejšie vyššie pozície
- Mesačná vyhľadávanosť: v rôznom mesiaci sa môžu kľúčové slová vyhľadať rôzne. Ak máte sezónny tovar tak presne viete o čom hovorím. Lyže sa vyhľadávajú menej v lete ako šaty na leto. Pri tomto parametre si len treba naplánovať SEO práce tak aby ste neprešvihli pík vyhľadávania a nemuseli čakať rok, kým vaše aktivity prinesú výsledky.
- CPC – cost per click pre Google Ads – koľko stojí preklik v rámci Google Ads. Čím viac konkurenčné a vyhľadávané kľúčové slovo tým spravidla vyššie CPC. Samozrejme závisí od segmentu.