Skip to content

Kľúčové slová

marketingová agentúra bratislava

Definícia

Kľúčové slová v marketingu sú hocijaké slová alebo slovné výrazy, ktoré hľadáte a napíšete vo vyhľadávači, poprípade výrazy, ktoré poviete pri vyhľadávaní hlasom. 

Teda v skratke: “ ??Kľúčové slovo je akékoľvek slovo alebo veta, ktorú napíšete do vyhľadávača.“

 

Rozdelenie kľúčových slov

Kľúčové slová môžu byť:

  • krátke (short tail alebo všeobecné kľúčové slová). Väčšinou sa jedná o jedno slovo, ako napr. iphone, seo, chladnička. 
  • Viacslovné kľúčové slová (tzv. long tail) – zložené z viacerých slov, napr. „najlepší marketingový kurz bratislava“.
  • Brandové – kľúčové slová , ktoré súvisia s brandom napr. 

Brandové kľúčové slová marketingových agentúr a ich priemerná mesačná vyhľadávanosť:

  • wooacademy – 80 hľadaní mesačne
  • paravan – 2300 hľadaní mesačne (brandové kľúčové slovo je zároveň aj produktové kľúčové slovo)
  • visibility – 500 hľadaní mesačne
  • mediatel – 350 hľadaní mesačne
  • basta digital – 300 hľadaní mesačne
  • adma – 200 hľadaní mesačne
  • madviso – 90 hľadaní mesačne
  • midasto – 60 hľadaní mesačne
  • prognessa – 0-10 hľadaní mesačne

 

Kľúčové slová parametre

Pri výbere kľúčových slov na web (SEO) alebo PPC kampane (Google Ads) sa rozhodujeme podľa viacerých parametrov: 

  • vyhľadávanosť:  čím väčšia mesačná vyhľadávanosť tým lepšie, samozrejme sú segmenty, kde sa vo všeobecnosti vyhľadáva menej, napr. pri animačných štúdiách alebo vo všeobecnosti animované videá a kopec ďalších
  • konkurenčnosť: všeobecné kľúčové slová sú viac konkurenčné, hlavne ak sa jedná o eshopy alebo niektoré služby. S konkurenčnosťou si nemusíte až tak lámať hlavu, hlavne pri SEO, lebo texty, ktoré dávate na web a ktoré optimalizuje na určité slová, väčšinou nie sú len samostatné výrazy ale je to text zameraný na určitú oblasť kľúčových slov, ktoré môžu mať rôzne konkurenčnosti. Ale v princípe, nižšia konkurenčnosť = rýchlejšie vyššie pozície
  • Mesačná vyhľadávanosť: v rôznom mesiaci sa môžu kľúčové slová vyhľadať rôzne. Ak máte sezónny tovar tak presne viete o čom hovorím. Lyže sa vyhľadávajú menej v lete ako šaty na leto. Pri tomto parametre si len treba naplánovať SEO práce tak aby ste neprešvihli pík vyhľadávania a nemuseli čakať rok, kým vaše aktivity prinesú výsledky. 
  • CPC – cost per click pre Google Ads – koľko stojí preklik v rámci Google Ads. Čím viac konkurenčné a vyhľadávané kľúčové slovo tým spravidla vyššie CPC. Samozrejme závisí od segmentu. 

Firmy ktoré sme školili.

klient-wooacademy-finalcd
klient-wooacademy-denim-logo
klient-wooacademy-chantall-logo
referencie-wooacademy-trochu-inak

Naplánuj si konzultáciu s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – [grafika / fotky]

Roman_konzultacia

Senior social ads specialist – [social marketing]

facebook partner

Facebook marketing partner –  [social marketing]

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO / web editor –  [weby/SEO]

Facebook hodnotenia.