6 výhod facebook marketingu
1. Vaši zákazníci tvoria facebook
Veľa majiteľov firiem si myslí, že jeho zákazníci sa na facebooku nenachádzajú. Touto predstavou trpia väčšinou majitelia B2B firiem (firma pre firmu- napríklad výroba súčiastok pre elektro). Nemusí to však byť tak. Veď aj firmy tvoria ľudia. Firmy nie sú firmy, ale ľudia. Aj objednávanie súčiastok pre firmu musí spraviť človek. A čo tento človek robí vo voľnom čase? Je na facebooku. A to je vaša príležitosť, ako ho môžete osloviť.
Pre B2C firmy (firma pre zákazníka, napríklad obchod s oblečením) je facebook priam nevyhnutný. Na to že na facebooku nájde svojich zákazníkov sa môže spoľahnúť. Veď len v júni 2017 bolo na facebooku aktívnych 2,01 bilióna ľudí. Toto číslo každým rokom stúpa o 17 %.
2. Cielenie
Facebook umožňuje cieliť vaše reklamy veľmi detailne. Pomocou facebooku dokážete cieliť vaše reklamy na publikum podľa veku, pohlavia, demografie, záujmov, nákupného správania a podobne. Môžete osloviť fanúšikov vašej stránky alebo naopak, ak chcete získať nových fanúšikov, vašich fanúšikov jednoducho z cielenia vylúčiť. Svoje cielenie môžete prispôsobiť aj na to, ako vaši fanúšikovia reagovali na obsah na vašej facebookovej stránke.
Príklad z praxe:
Natália má miestny obchod s kvetinami v Trnave. Jej cieľom je prilákať nových zákazníkov z okolia. Preto cieli svoje reklamy len na Trnavu a okolie. Jozef má hudobnú skupinu, s ktorou ide vystupovať do Írska. Cieli teda na slovensky hovoriacich ľudí žijúcich v Írsku. Daniela má online magazín pre mamičky a tak cieli svoje reklamy na mamičky na celom Slovensku.
3. Reklamy na základe vašich cieľov
Vo facebooku viete nastaviť reklamu presne podľa vašich cieľov. Cieľ je to čo chcete, aby ľudia urobili po zobrazení vašich reklám. Je vaším cieľom predaj produktov na e-shope, budovanie povedomia o značke, stiahnutie aplikácie, stiahnutie e-booku, prihlásenie sa na odber noviniek alebo prezretie videa či získanie nových fanúšikov stránky?
Facebook vám pomôže vaše ciele naplniť. Navyše pri vytváraní kampane sú ciele kampane rozdelené na podľa štádia nákupného cyklu- see- think- do (vo facebookovej verzii ako awareness – consideration – conversion = v preklade povedomie – zvažovanie – konverzie).
awareness– najširšie relevantné publikum. Zákazník získa o vašej značke povedomie, zistí, že vôbec existujete a že ste na trhu. Myslite na to, že ľudia v tejto fáze, ešte nie sú pripravení od vás nakupovať.
consideration– po fáze awareness, prechádza zákazník do fázy zvažovania. Užívateľ prichádza na vašu stránku, prezerá si vašu ponuku, porovnáva vás s konkurenciou. Teraz už má užívateľ slabý komerčný záujem.
conversion– klient už má silný komerčný zámer, je rozhodnutý uzavrieť obchod. Prejaviť sa to môže napríklad tak, že nechal produkt v košíku. V tejto fáze je cieľom uzavrieť konverziu, čo môže byť nákup produktu, objednanie sa na termín alebo prihlásenie sa na odber noviniek.
Facebook rozhranie pre vyberanie cieľov vašej kampane:
Príklad z praxe:
Natália si len nedávno založila kvetinárstvo a potrebuje dať ľuďom vedieť o svojej značke. Vyberie si cieľ z awareness– povedomie o značke alebo dosah. Jozef chce predať lístky na svoj koncert a preto si vyberie cieľ zo skupiny conversion– konverzie. Daniela má magazín pre mamičky a jej cieľom reklamy je, aby mamičky čo najviac interagovali s príspevkom, vyberie si cieľ z consideration– interakcia.
4. Všestranné formáty reklamy
Facebook umožňuje všemožné formáty reklamy. Môže to byť napríklad obrázok, carousel (séria obrázkov), video, klip (video prezentácia), články, produktové katalógy a podobne. Okrem toho, že facebook ponúka rôzne formáty reklám, je ich aj veľmi jednoduché vytvoriť a k dispozícii máte aj bezplatné fotografie či videá na vytvorenie reklamy.
Príklad z praxe:
Natália s kvetinárstvom zvolí formát reklamy carousel. Je to niekoľko obrázkov za sebou, ktoré si môže užívateľ prezerať.
Jozef zvolí za reklamu video zo svojho predošlého koncertu.
Daniela zvolí za reklamu článok, ktorý publikovala vo svojom ženskom magazíne.
5. Remarketing
Ak máte svoj vlastný web, môžete pomocou facebooku cieliť na návštevníkov vašej stránky pomocou remarketingu. Ak napríklad niekto navštívil váš web a prezeral si dámske topánky, pomocou facebook remarketingu ho viete nájsť na facebooku a cieliť na neho napríklad video reklamou o dámskych topánkach.
Príklad z praxe:
Užívateľov, ktorí navštívili web kvetinárstva, môže Natália opäť osloviť na facebooku, tentokrát s cielenejšou reklamou, napríklad s možnosťou zavolať alebo hneď objednať kyticu.
Jozef môže opäť cieliť na facebooku užívateľov, ktorí vložili lístok na koncert do košíka, ale nedokončili objednávku.
Daniela môže cieliť reklamu pre článok o hudbe vhodnej pre bábätka užívateľom, ktorí prejavili záujem a prečítali si článok o vplyve vážnej hudby na bábätká.
6. Analytika
Facebook priamo poskytuje analytické nástroje, nepotrebujete používať žiadne externé nástroje, analytiku vidíte priamo vo svojej facebookovej stránke (pri webe potrebujete používať napríklad google analytics, externý nástroj). Analytika je potrebná na to, aby ste videli, ako dosahujete svoje ciele v marketingu. Či už je to dosah alebo konverzie. Rozhranie pre analýzu vašich príspevkov je bezplatné a zobrazuje analytiku všetkých vašich aktivít na facebookovej stránke- aj platených aj neplatených.