Skip to content

Ako vymazať recenziu na Google

Obsah článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy
RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy

☕Páčil sa vám článok? Podporte nás likom na YouTube kanál alebo kúpou kávy.

Ako vymazať recenziu na Google – 5 krokov pre odstránenie negatívnej recenzie

 

Zákazníci si pred návštevou lokálnej firmy, kúpou služieb alebo produktov pozerajú recenzie o vašej firme na Google. Čo robiť, ak má vaša miestna firma na Google negatívne recenzie?

Negatívne recenziu na Googli (Google My Business) alebo sociálnych sieťach sú veľmi populárne medzi konkurenciou, hlavne v našich končinách (SK a CZ). Ak ste negatívnu recenziu dostali neprávom, určite ju chcete z vašich profilov odstrániť, aby nepoškodila dobré meno vašej firmy a neodradila potenciálnych zákazníkov. 

Či sa to dá a aké možnosti máte voči neoprávnenej negatívnej recenzii na Google sa dozviete v tomto článku. 

⭐ V skratke a zjednodušene: Impressions, clicks, position

  • Impressions: ak niekto videl (alebo sa mu zobrazil – nemusel ho reálne vidieť) odkaz na vašu doménu.   
  • Clicks: Každé jedno kliknutie, ktoré smeruje na vašu doménu.  
  • Position: Na akej pozícii bola vaša doména viditeľná (sa zobrazila) – samozrejme je to priemerná pozícia vo výsledkoch vyhľadávania. 

Dajú sa negatívne recenzie na Google odstrániť?

Odstránenie negatívnej recenzie nie je úplne jednoduché a nedokážete to spraviť okamžite sami. 

Je to pochopiteľné. Aj firma, ktoré poskytuje zlé služby a nespráva sa pekne ku svojim zákazníkom, by chcela odstrániť negatívne recenzie, aby nalákala ďalších zákazníkov, ktorých by podviedla. 

Pozitívne aj negatívne recenzie pomáhajú v nákupnom rozhodovaní spotrebiteľa a sú faktorom autenticity firmy.

„80% spotrebiteľov sa rozhoduje podľa recenzií, preto si vo wooacademy dávame záležať, aby sme poskytovali nadštandardné služby, nie len kvalitou ale aj komunikáciou so zákazníkmi. “ 

ako získať recenzie na google

Ako odstrániť falošnú alebo zlú recenziu z Google Moja Firma (Google My Business alebo skrátene GMB)

Je to vôbec možné?

Ak sa domnievate, že ste dostali recenziu, ktorá je falošná, nevhodná alebo propaguje konkurenciu, môžete ju nahlásiť Google za účelom odstránenia. Odstránia sa iba recenzie, ktoré porušujú pravidlá spoločnosti Google .

Ak recenzia spĺňa niektorý bod v odkaze vyššie môžete ju nahlásiť týmto postupom:

  1. Prihláste sa do služby Moja firma na Googli .
  2. Vyberte miesto (ak máte viac – ak nie rovno sa dostanete do profilu)
  3. Z ľavého menu vyberte Recenzie
  4. Nájdite príslušnú recenziu. Kliknite na tri bodky a vyberte možnosť „Nahlásiť ako nevhodné“ a postupujete podľa pokynov.

Môže trvať niekoľko dní (5-20 dní), kým Google posúdi vašu žiadosť a určí, či recenzia spĺňa podmienky Google na nevhodnú a odstráni ju.

Ak je to možné, požiadajte iných ľudí, aby tiež nahlásili túto recenziu ako nevhodnú a proces sa môže zrýchliť.

 

Moje skúsenosti: „Väčšina falošných recenzií nie je písaných v hanlivom duchu a neporušujú žiadne pravidlá a Google tak nemá dôvod takéto recenzie odstrániť.“

Osobne, ako Google Certifikovaný Fotograf som sa stretol asi iba s jedným prípadom, v ktorom Google reálne recenziu odstránil. 

Hviezdička ku hviezdičke – ako odstrániť negatívne recenzie bez zmazania (alternatívny postup)

Ak sú recenzie autentické a skutočné, musíte na ich „odstránenie“ použiť alternatívny prístup. Najlepšia vec, ktorú môžete urobiť, je osloviť recenzenta a pokúsiť sa situáciu napraviť.

 

Týchto 5 krokov ako zmeniť negatívne recenzie fungoval takmer stále:

 

1. Nereagujte negatívne a nahnevaní

Keď príde prvá negatívna recenzie, pravdepodobne vás zachváti hnev a okamžite sa chcete recenzentovi pomstiť a vynadať mu. Hnev spôsobuje iracionálne správanie a v okamžiku dokáže aj usmiateho španiela z vašej obľúbenej španielskej reštaurácie premeniť na besniaceho býka z arény. 

Preto, kým odpoviete na negatívnu alebo vulgárnu recenziu, zhlboka sa nadýchnite a ukľudnite.

Negatívna odpoveď na negatívnu recenziu by vrhla na váš podnik zlé svetlo a veľmi rýchlo by ste mohli prísť o svoju klientelu. 

Správanie užívateľov totiž nie je racionálne,“ ako povedal Dan Ariely.

Negatívne recenzie nie sú koniec sveta a ponúkajú príležitosť na zlepšenie. Je prirodzené, že firma má aj negatívne recenzie, dôležité je na ne vedieť adekvátne zareagovať. 

Ak vás napr. zákazník v negatívnej recenzii obviní, že máte špinavé toalety, tak môžete reagovať fotografiou, na ktorej upratovací servis čistí toalety a popísať, že špinu nespôsobili zamestnanci, ale hostia a vy sa zo všetkých síl snažíte, aby sociálne zariadenia boli čisté za každých okolností. 

 

2. Zistite či je negatívna recenzia pravdivá

Ak dostanete negatívnu recenziu a je to vo vašich silách, zistite či je recenzia od skutočného zákazníka, napr. ak máte kurzy a školenia ako my a získate negatívnu recenziu, tak najskôr overte, či daný človek vôbec na kurze bol a zistite od lektora, či bol na školení nejaký problém s danou osobou. 

Ak zistíte, že recenzia je falošná a daná osoba vôbec nebola na školení, postupujte podľa návodu vyššie a nahláste falošnú recenziu. 

 

3. Napíšte skutočnú a vysvetľujúcu odpoveď

Ak sa stalo pochybenie, kvôli ktorému ste dostali negatívnu recenziu, tak nemá zmysel namietať a vyhovárať sa. Len by ste recenzenta nahnevali a aj ostatných potenciálnych zákazníkov, ktorí by recenziu a vašu odpoveď videli. Ľudia už dávno nie sú tak naivní ako by si niekto myslel. 

Na negatívnu recenziu reagujte rýchlo, najlepšie do 24 hodín a skúste: 

Ospravedlniť sa

Úprimne sa ospravedlňte recenzentovi za negatívny zážitok vo vašej miestnej firme. Ľudia chcú byť vypočutí a chcú, aby ich recenziu videlo čo najviac ľudí, niekedy v domnení, že ich recenzia zmení situáciu k lepšiemu. 

Ospravedlnením dáte najavo, že recenzenta počúvate a ak je človek vypočutý, je spokojný a nemusí mať záujem ďalej šíriť negatíva o vašom businesse.

Ponúknite riešenie

Ponúknite nespokojnému recenzentovi priestor na zmenu názoru a nápravu toho, čo mu u vás vadilo. 

Ak ide o skutočný nedostatok z vašej strany a recenzia je úplne pravdivá, môžete vyskúšať ponúknuť zľavu a prísľub nadštandardného zážitku. 

Zľava alebo dokonca nejaká drobnosť sú v businesse magické slová, ktoré dokážu zmeniť negatívnu recenziu na pozitívnu. 

 

4. Odstráňte nedostatky v recenzii

Chcete odstrániť opodstatnené negatívne recenzie, ktoré majú negatívny vplyv na vaše podnikanie? Jednoducho napravte a odstráňte nedostatky z recenzií. 

Vadí vašim zákazníkom napr. špina? Upracte a dbajte na hygienu. Vadí im neúctivý personál? Vyškolte ich a pohrozte znížením platu. 

Máte negatívne recenzie na kvalitu produktov? Zlepšite kvalitu alebo zmeňte dodávateľa.

Negatívne (aj pozitívne) recenzie sú nástroj, cez ktorý sa dostanete bližšie ku svojim zákazníkom a dokážete na ich základe vylepšovať kvalitu služieb. A o tom by nám všetkým, čo poskytujeme služby a predávame produkty, malo v prvom rade ísť.  

 

5. Získavajte pozitívne recenzie od reálnych zákazníkov 

Ďalším jednoduchým spôsobom ako „odstrániť“ negatívne recenzie je získavať pozitívne. Samozrejme negatívne recenzie v tomto prípade nezmiznú, ale „prebijú“ ich tie pozitívne. 

Nové pozitívne recenzie majú vplyv na nových potenciálnych zákazníkov, ktorí si pozerajú recenzie aj z dôvodu, že nechcú strácať čas a spraviť zlé rozhodnutie, napr. návštevnou reštaurácie, ktorá nebude dobrá, ale aj na starých nespokojných zákazníkov, ktorých nové pozitívne recenzie môžu prinútiť k zmene názoru a návštevy vašej reštaurácie. 

Mýtus o recenziách na Google

Google považuje fotku a recenziu uverejnenú z iného miesta, ako adresy vášho Google My Business, za falošnú.

MÝTUS

Určite nie. Fotku alebo recenziu môžete nahrať aj napr. týždeň po dovolenke z domu a Googlu to príde úplne normálne. Dokonca aj keď použijete fotku, ktorá ani nebola fotená na danom mieste. Síce fotky obsahujú informácie o tom, kde boli odfotené (meta dáta), ale nie je to nijaká podozrivá aktivita a Google sa na to pozerá úplne normálne.

Záver

  • Ak by ste potrebovali pomôcť s local SEO a správou vášho lokálneho businessu alebo vytvorením virtuálnej prehliadky, neváhajte ma kontaktovať – info@wooacademy.sk
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.

Tešíme sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

HEAD of SEO, web editor, co-founder wooacademy

Môj príbeh SEO špecialistu

seo-specialista-milan-frano

Naplánuj si konzultáciu
s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – grafika & fotky & videá

facebook-specialista-wooacademy

Director of Global Growth & Marketing – social marketing

konzultacia social kampane

Facebook marketing partner – social marketing

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO a web editor – weby & SEO

Zanechajte nám kontaktné informácie a pripravíme cenovú ponuku na mieru ?

Marketingové služby na mieru, ozvite sa!