OOH alebo Out-of-Home advertising je forma reklamy, ktorá je umiestnená na verejných miestach, ako sú napríklad:
- billboardy
- plagáty
- návesy
- autobusové zastávky
- digitálne obrazovky a podobne.
OOH reklama je zameraná na oslovenie širokej verejnosti a jej cieľom je zviditeľniť značku alebo produkt (brand awareness) v rámci verejného priestoru.
OOH reklama je bežne umiestňovaná na strategických miestach, kde je vysoká frekvencia prechodov a prejazdov, čím sa zvyšuje jej viditeľnosť a efektivita. Tento druh reklamy umožňuje osloviť cieľovú skupinu v mnohých rôznych kontextoch a situáciách.
V poslednej dobe sa OOH reklama výrazne rozšírila aj do digitálneho prostredia, a to vďaka využívaniu digitálnych obrazoviek a interaktívnych zariadení. Tieto nové formy OOH reklamy umožňujú interakciu s používateľmi, čím sa zvyšuje angažovanosť a interakcia s cieľovou skupinou.
Výhody OOH
OOH reklama má niekoľko výhod v porovnaní s inými formami reklamy. Jednou z hlavných výhod je, že je schopná osloviť veľké množstvo ľudí v rôznych situáciách a prostrediach. OOH reklama tiež umožňuje osloviť cieľovú skupinu, ktorá nie je online a nie je vystavená reklamám na internete.
Výhodou OOH reklamy je aj to, že má tendenciu byť dlhodobejšia ako iné formy reklamy. Napríklad billboardy a návesy sú často umiestňované na roky, čo umožňuje, aby si reklama udržala svoju viditeľnosť a pripomínala si o sebe.
Vzhľadom na svoju viditeľnosť a efektivitu je OOH reklama obľúbeným nástrojom pre mnoho veľkých i malých spoločností. OOH reklama má svoje miesto v širokom spektre odvetví, vrátane automobilového priemyslu, potravinárskeho priemyslu, zdravotnej starostlivosti a mnohých ďalších.