Skip to content

Technológia Ad Blocker

marketingová agentúra bratislava

AdBlocker je funkcionalita webových prehliadačov, v podobne rozšírenia prehliadača, ktorá umožňuje blokovať reklamy na webových stránkach.

Medzi najpoužívanejší AdBloker sa určite radí AdBlock.

Adblocker neblokuje v skutočnosti reklamu ale blokujú webové požiadavky, ktoré sťahujú obsah do prehliadača. Inými slovami, blokátory reklám zastavujú sťahovanie reklám vo vašom prehliadači, čo umožňuje rýchlejšie načítanie webových stránok a ponúka lepší zážitok z prehliadača.

 

Ako Adblock funguje?

Technológia Adblock sa spolieha na jednoduché zoznamy, nazývané zoznamy filtrov , ktoré určujú, čo sa má zablokovať a skryť alebo čo povoliť, aby sa zobrazovalo na navštívených stránkach. Tieto zoznamy jednoducho pozostávajú zo zoznamu adries URL vo forme „zoznamu povolených“ alebo „zoznamu blokovaných“.

Keď navštívite webovú stránku, adblock rýchlo skontroluje, či sa daná webová lokalita nachádza v jednom z týchto zoznamov filtrov. Ak áno, požiadavka na externý obsah sa zablokuje a reklama sa na webovú stránku nestiahne. Stručne povedané, technológia adblock je súbor pravidiel, ktoré sú stanovené v týchto zoznamoch filtrov a ktoré určujú, čo by sa malo alebo nemalo blokovať na navštívených webových stránkach.

Zoznamy filtrov zvyčajne spravuje komunita tretej strany, ktorá nie je pridružená k vývojárom blokátorov reklám alebo reklamným spoločnostiam.

 

Prečo sú na weboch reklamy? 

Krátka odpoveď je to súčasť marketingových alebo propagačných aktivít na predstavenie produktov alebo služieb s cieľom zvýšiť príjmy.

Bez reklám by ste si nemohli kúpiť svoje obľúbené produkty alebo služby, lebo by ste nevedeli, že daný produkt alebo služba existuje. 

 

Prečo blokovať reklamy? 

Existuje viacero dôvodov, prečo sú reklamy nechcené a vnímané ako negatívna vec.

V prvom rade sa reklamy stali zveličovaním reality. Po druhé, preferencie a potreby používateľov sa vyvinuli takým spôsobom, že reklamy musia nielen reprezentovať realitu a pravdu, ale musia byť aj intuitívne, relevantné pre potreby a presvedčenia človeka a musia byť umiestnené na správnom kanáli v správnom čase.

Žiaľ, reklamy sa zvyčajne viac zameriavajú len na pritiahnutie oka spotrebiteľa, než na vytváranie interakcie. Výsledkom sú veľmi rušivé reklamy, otravné reklamy, reklamy, ktoré používateľovi poskytujú veľmi zlú skúsenosť. A

Po tretie, niektoré reklamy využívajú aj technológiu sledovania a monitorovania správania, ktorá profiluje správanie používateľov na základe webových stránok, ktoré navštevujú, a to sťahovaním súborov do počítačov (cookies). 

 

Ako bojovať proti reklame

Keďže reklamné platformy naďalej využívajú technológiu sledovania a monitorovania správania, blokovanie obsahu a blokátory reklám sa stávajú trendom a potrebou, aby sme ochránili naše súkromie a mali lepší a plynulejší zážitok z prehliadania webu.

Firmy ktoré sme školili.

klient-wooacademy-finalcd
klient-wooacademy-denim-logo
klient-wooacademy-chantall-logo
referencie-wooacademy-trochu-inak

Naplánuj si konzultáciu s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – [grafika / fotky]

Roman_konzultacia

Senior social ads specialist – [social marketing]

facebook partner

Facebook marketing partner –  [social marketing]

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO / web editor –  [weby/SEO]

Facebook hodnotenia.