Skip to content

Word-of-Mouth (WoM) marketing

marketingová agentúra bratislava

Word-of-Mouth (WoM) marketing

Word-of-Mouth (WoM) marketing, alebo tiež ústne podanie, je forma marketingu, ktorá sa spolieha na to, že ľudia zdieľajú svoje skúsenosti s produktom alebo službou s ostatnými. Môže sa to stať prostredníctvom rozhovorov, sociálnych médií alebo online recenzií. WoM marketing je považovaný za jednu z najúčinnejších foriem marketingu, pretože ľudia sú viac ochotní dôverovať odporúčaniam svojich priateľov a rodiny ako tradičným marketingovým správam.

 

Ako funguje WoM marketing?

WoM marketing funguje na princípe, že ľudia sú viac ochotní dôverovať odporúčaniam ľudí, ktorých poznajú a ktorým dôverujú. Keď niekto má pozitívnu skúsenosť s produktom alebo službou, je pravdepodobné, že sa o nej podelí so svojimi priateľmi a rodinou. To môže viesť k tomu, že sa ďalší ľudia dozvedia o produkte alebo službe a môžu sa rozhodnúť ich vyskúšať.

 

Aké sú výhody WoM marketingu?

WoM marketing má niekoľko výhod, vrátane:

  • Je to relatívne lacný spôsob, ako osloviť nových zákazníkov a vybudovať si lojalitu k značke.
  • Je to viac dôveryhodné ako tradičné marketingové správy, pretože pochádza od ľudí, ktorí produkt alebo službu skutočne použili.
  • Môže mať veľký dosah, pretože sa šíri z človeka na človeka.

 

Ako môžu firmy podporiť WoM marketing?

Firmy môžu podporiť WoM marketing tým, že:

  • Vytvoria skvelý produkt alebo službu, o ktorých ľudia budú chcieť hovoriť.
  • Poskytnú vynikajúci zákaznícky servis.
  • Ponúknu vernostné programy.
  • Využijú sociálne médiá na spojenie sa so zákazníkmi a generovanie pozitívneho rozruchu.
  • Uľahčia zákazníkom zdieľanie svojich skúseností s ostatnými. Napríklad môžu zahrnúť tlačidlá sociálneho zdieľania na svojej webovej stránke a v marketingových materiáloch.

 

Príklady WoM marketingu

Tu je niekoľko príkladov WoM marketingu:

  • Zákazník povie svojmu priateľovi o skvelej novej reštaurácii, ktorú vyskúšal.
  • Osoba zverejní pozitívnu recenziu produktu na sociálnych sieťach.
  • Rodič povie škole svojho dieťaťa o skvelej doučovacej službe, ktorú našiel.
  • Podnikateľ odporučí nový softvérový program svojim kolegom.

 

Záver

WoM marketing môže byť silný nástroj pre firmy všetkých veľkostí. Dodržiavaním vyššie uvedených tipov môžu firmy podporiť WoM marketing a využiť výhody tejto efektívnej marketingovej stratégie.

Firmy ktoré sme školili.

klient-wooacademy-finalcd
klient-wooacademy-denim-logo
klient-wooacademy-chantall-logo
referencie-wooacademy-trochu-inak

Naplánuj si konzultáciu s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – [grafika / fotky]

facebook-specialista-wooacademy

Director of Global Growth & Marketing – [social marketing]

facebook partner

Facebook marketing partner –  [social marketing]

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO / web editor –  [weby/SEO]

Facebook hodnotenia.