Skip to content

Čo je Grey Hat SEO (šedá zóna SEO)?

Grey hat SEO, alebo šedé SEO, poprípade šedá zóna SEO je kombináciou SEO stratégie a taktiky, ktoré sú v súlade s odporúčaniami Google pre SEO – Google Best Practises (white hat SEO) a tých, ktoré ich porušujú (black hat SEO).

Šedá zóna SEO je niektorými ľudmi označovaná ako SEO hack. Samozrejme tento výraz je absolútne nesprávny a nejakedná sa o nejaké hackovanie algortimov Google. V jednoduchosti povedané, Grey Hat SEO, sú postupy (stratégie a taktiky), ktoré nám Google vyslovene nezakazuje (black hat SEO) ale ani nám ich neodporúča (white hat SEO). Oproti Black Hat SEO sa to líši napr. v tom, že „čierne SEO“ zámerne a naschval porušuje odporúčania Google, s cieľom zmiasť algortimi Google a získať veľmi rýchlo vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania.  

 

Je šedé SEO dôležitá súčasť SEO?

Šedé zóna SEO sa zo široka používa a tvorí súčasť SEO taktiky a stratégie. Je ale dôležité povedať, že z dlhodobého hľadiska je to riskantné a Google si hocikedy môže povedať, že to čo robíte v rámci Grey Hat SEO už patrí do Black Hat SEO a namiesto toho aby ste získali relevannté pozície na 1. strane, tak sa prepadnete do 61+ (nedohladateľnej pozície) a môže trvať dosť dlho kým opäť získate lepšie pozície. 

 

Grey Hat SEO taktiky, ktoré sa používajú

V zozname nižšie sú Grey Hat SEO taktiky, ktoré určite nepatria medzi White Hat SEO. Možno budete prekvapený, ale napr. ani kupovanie spätných odkazov nie je white hat SEO. 

1. Nákup spätných odkazov

Linkbuilding patrí medzi top 3 faktory SEO. No nákup spätných odkazov za peniaze v online projektoch, ktoré sú na to určené, určite nepatrí do White Hat SEO. 

Nákupom spätných odkazov porušuje Pokyny spoločnosti Google pre správcov webu

2. Spamovanie kľúčovými slovami

Mnohý ľudia si myslia, že pridanie kľúčových slov do obsahu webu im pomôže aby sa zobrazovali vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Bohužiaľ nestačí, totiž ak zoberiete pôvodný text, ktorý máte na webe (v popise kategórie, v článku, v popise produktu a podobne) a len k nemu pridáte kľúčové slová tak nič extra sa nestane a nemusí vám to vôbec pomôcť. Väčšinou je potrebné prerobiť kompelt texty a napísať ich tak aby nevyzerali ako od nejakého robota.

Táto taktika šedého SEO teda nie je extra účinná. Namiesto toho sa ako šedá taktika používa tvorenie veľkého množstva generického textu, ktorý je vyslovene len duplikát a preklad zo zahraničného webu. Doslova ak je viditeľne obsah preoptimalizovaný tak to nemusí mať želaný efekt. 

Namiesto toho vytvárajte komplexný a štrukturovaný obsah, ktorý návštevníkom webu reálne pomôže. 

3. Negatívne SEO

Negatívne SEO je, keď sa pokúšate sabotovať konkurenčné webové stránky, väčšinou vytváraním obrovského množstva irelevantných, spamových odkazov na ne.

V súčasnosti je Google dostatočne inteligentný na to, aby rozpoznal „negatívne“ odkazy a ignoroval ich. Mnoho SEO špecialistov sa dokonca prestalo dištancovať od odkazov v Google Search Console.

 

4. Automaticky generovaný obsah (AI)

Články, popisy alebo akékoľvek iné texty na web vytvárajú pomocou AI softvéru sa často prezentujú ako TOP content SEO taktika. No v skutočnosti to tak nie je (aktuálne). 

A hoci sa AI zlepšuje doslova každú hodinu, stále sa nemôže vyrovnať SEO článku od copywritera, ktorý sa v téme skutočne vyzná. Problém je aj to, že na Sslovenskom trhu AI nemá veľmi odkiaľ čerpať aby doslova pozliepala nejaký plnohodnotný článok. Preto AI SEO články v slovenskom jazyku vyzerajú ako nepodarená rešerž prekladov 3-4 anglických článkov s dosť chabým slovosledom. 

 

5. Používanie PBN (Private Blog Networks)

Súkromné ​​blogové siete (PBN) sú webové stránky vytvorené výlučne na účely manipulácie s hodnotením vyhľadávania (pozícií). Sú to doslova blogové weby alebo magazíny s „nabúchaným“ a často aj duplicitným alebo veľmi „tenkým“ obsah, ktorý bol vytvorený len za účelom aby som cez tento obsah mohol generovať spätné odkazy na projekt, ktorý chcem potlačiť v SEO vyššie. 

Je to bežná taktika a niekedy je spravené veľmi sofistikovane a prináša ovocie, no spadá do „kupovania spätných odkazov“. 

6. Kupovanie expirovaných spätných domén

Je to taktika, ktorú využíva asi každý SEO špecialista a stále môže pomôcť získať organickú návštevnosť. Stačí nájsť expirovanú doménu s dobrými odkazmi z rovnakého sektora pre ktorý robíte SEO a túto doménu prelinkovať (301 redirect) na váš SEO projekt. 

 

7. GMB – kľúčové slová v názve profilu

Veľmi úspešná taktika, ktorá hraničí s Black Hat SEO je „naplnenie“ Google My Business (GMB) profilu optimalizovaným obsahom na kľúčové slová. Pri tejto taktike je rozdiel medzi White Hat SEO a Black Hat SEO v podstate len v šikovnosti SEO špecialistu a „okatosti“ optimalizácie GMB profilu. 

 

Firmy ktoré sme školili.

klient-wooacademy-finalcd
klient-wooacademy-denim-logo
klient-wooacademy-chantall-logo
referencie-wooacademy-trochu-inak

Naplánuj si konzultáciu s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – [grafika / fotky]

Roman_konzultacia

Senior social ads specialist – [social marketing]

facebook partner

Facebook marketing partner –  [social marketing]

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO / web editor –  [weby/SEO]

Facebook hodnotenia.