Čo je SEO Off-Page
SEO Off-Page je súčasť SEO, ktoré nerobíte priamo na vašej stránke. Jednoducho povedané, sú to všetky odkazy a prepojenia mimo vašej stránky, ktoré dovedú návštevníkov na vašu stránku.
SEO Off-Page zahŕňa:
- budovanie spätných odkazov (link building)
- sociálne siete
- lokálne SEO
Rozdiely SEO On-Page a Off-Page
Pri SEO On-Page robíte všetko, čo je vo vašich silách, aby ste zaujali Google Botov. Vytvárate super jedinečný obsah, máte super site-mapu, mobilná stránka sa načíta za 2 sekundy a máte perfektne vyplnené H1 a alt. Svet je proste gombička.
Na druhej strane tu máte SEO Off-Page, ktoré privedie návštevníkov z iných zdrojov/médií. Či už hovoríme o odkazoch v sociálnych sieťach (Facebook fanpage), recenziách na Google My Business, poprípade fórach alebo jednoducho na vás odkazujú iné blogy z dôvodu, že máte super obsah, o ktorom sa oplatí hovoriť. Jednoducho sa o tom hovorí, ale skutočnosť je často krát iná.
Budovanie odkazov – Link Building
Hypertextové odkazy sú lepidlom, ktoré drží web pohromade. Vyhľadávacie nástroje (Search engine) posudzujú kvalitu a relevantnosť webu aj podľa odkazov. Budovanie kvalitných spätných odkazov patrí k super taktike SEO optimalizácie. Na začiatok stačí písať originálny obsah, ktorý sem tam obsahuje odkaz na iný web súvisiaci s odkazom. Neskôr, keď si vás všimnú návštevníci, poprípade blogeri, sami a s radosťou budú na vás odkazovať vo vlastných článkoch. O možnostiach budovania spätných odkazov sa dočítate viac v pripravovanom e-booku od WooAcademy.
Sociálne siete
Samotné sociálne siete nie sú esenciálne pri SEO Off-Page a poradí vo vyhľadávači, ale sú dobrým zdrojom odkazov a prepojení na váš web. Tým zvyšujete návštevnosť webu, ktorá už ale na pozíciu vo vyhľadávači vplyv má. Okrem iného sú sociálne siete dôležitým kanálom pre propagovanie obsahu na webe.
Lokálne SEO
Ako názov napovedá, jedná sa o výsledky vyhľadávania osoby na určitom mieste na zemi. Užívateľ, hľadajúci reštauráciu alebo obchod s bežeckou obuvou v Bratislave a Brezne, nedostane rovnaký výsledok. Šokovaní? Tempo v lokálnom SEO udáva Google Maps v spojení s Google Moja Firma. Lokálne SEO patrí do SEO Off-Page a určite ho netreba podceňovať hlavne pri všetkých novinkách, ktoré Google Moja Firma ponúka.
Tu len odporučím:
- správne a úplne vyplnený Google Moja Firma záznam
- registrácia do katalógov a lokálnych služieb (FourSquare, Waze, zoznam a podobné portály)
- zbieranie recenzií
Záver
Ako sami vidíte, SEO Off-Page a SEO On-Page, sú neoddeliteľnou súčasťou marketingovej stratégie. Ak podceníte SEO Off-Page, nebudete zbierať recenzie, relevantné odkazy, budete neaktívni na sociálnych sieťach a nebudete sa zobrazovať v lokálnom vyhľadávaní, môžete mať stránku a SEO On-Page akokoľvek dobré, nikdy nebudete vnímaní ako dôveryhodný brand.