Skip to content

Čo je linkbuilding

Linkbuilding alebo po slovensky budovanie odkazov, alebo budovanie spätných odkazov je proces pri ktorom získavame odkazy z iných domén (hypertextové prepojenia) na našu doménu.

Hlavným účelom je zvýšiť „autoritu“ našej domény v očiach Google. Samozrejme, čím vyššiu autoritu má naša doména, tým je väčšia šanca, že naša doména sa zobrazuje vyššie na kľúčové slová a získava viac organickej návštevnosti. 

 

Ako získať odkazy?

Ak sa zameriame len na “white SEO”, teda budovanie spätným odkazov tak ako nám to odporúča Google

A teda máme 1 veľmi jednoduchú možnosť:

  • Vytvorte niečo pozoruhodné a tým aj hodné odkazov. Hneď ako ľudia zistia, že máte super odkaz tak sa budú predbiehať aby na vás odkazovali (áno takto by to malo oficiálne byť a toto chce Google)

 

Prečo je linkbuilding dôležitý?

Andrey Lipattsev zo spoločnosti Google povedal, že odkazy jedným z troch hlavných hodnotiacich faktorov Google (SEO faktory).

Preto ak chcete predbehnúť konkurenciu a umiestňovať sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania tak určite budete potrebovať odkazy.

Jednoduchá rétorika Google je, že čím viac odkazov máte, tým je váš web lepší a tým pádom sa bude zobrazovať vyššie vo vyhľadávaní. 

 

Backlinky (odkazy) nie sú všetko

Ak budete mať viac odkazov z relevantných zdrojov (domén) budete sa zobrazovať vyššie v Google? Nie je to také jednoduché. Lebo bez ohľadu na to koľko odkazov by ste mali, tak prvoradý je relevantný obsah. 

Samozrejme aj ďalšie faktory sú dôležité a ich kombinácia zabezpečí, že sa budete zobrazovať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. 

 

Čo je dobrý odkaz

Nič ako príručka alebo ubezpečenie Google, čo je dobrý odkaz neexistuje.

Existuje však koncept toho, čo je dobrý odkaz a pre linkbuidling a odkazy sú dôležité: 

  • autorita – Autorita stránky (domain authority) je odvodená od pôvodného algoritmu PageRank spoločnosti Google , ktorého základná myšlienka je veľmi jednoduchá. Čím viac odkazov tým lepšie.
  • relevantnosť – nie je odkaz ako odkaz. Ak na váš web odkazujú odkazy, ktoré súvisia s témou vášho webu, tým lepšie. Je lepšie mať spätný odkaz z webu, ktorý má dôveryhodné informácie a má vysokú autoritu.
  • anchor text (text kotvy) – ak odkaz na vašu stránku smeruje z kľúčového slova, ktoré je prelinkované na váš web a anchor text je relevantný k obshau na ktorý smeruje, je väčšia šanca, že tento odkaz bude relevantnejší, ako napr. odkaz z “klikni tu”
  • nofollow linky – sú menej relevantné ako dofollow linky a ich zámer je aby neprenášali “silu SEO” (hodnotenie webových stránok)
  • umiestnenie – odkaz umiestnení v texte má väčšiu váhu ako odkaz umiestnení napr. v pätičke.
  • cieľová URL pre linky – ako cieľové URL vyberte tie, ktorých autoritu chcete podporiť. Samozrejme to ovplyvňuje aj  interné prelinkovanie (SEO link juice)

Firmy ktoré sme školili.

klient-wooacademy-finalcd
klient-wooacademy-denim-logo
klient-wooacademy-chantall-logo
referencie-wooacademy-trochu-inak

Naplánuj si konzultáciu s našimi profesionálmi.

grafik-wooacademy

Art Director – [grafika / fotky]

facebook-specialista-wooacademy

Director of Global Growth & Marketing – [social marketing]

facebook partner

Facebook marketing partner –  [social marketing]

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO / web editor –  [weby/SEO]

Facebook hodnotenia.