Joomla na tvorbu webov – výhody a nevýhody
Pokročilejší WordPress, menší „strašiak“ ako Drupal. Tak by sme mohli definovať Joomlu. Nie je to skript šitý na mieru začiatočníkom, ale priemerne technologicky zdatný človek si s Joomlou poradí. Jeho užívateľské prostredie nie je až také jednoduché ako pri spomínanom WordPresse, nie je to však až také zložité.
Výhody
Na stránkach www.joomla.com nájdete tisícky pluginov, vďaka ktorým si budete môcť do veľkej miery stránku upraviť aj sami. Je to síce o niečo menej, ako má k dispozícií WodPress, ale aj napriek tomu je to veľké množstvo vylepšení pre váš web.
Pokiaľ si s niečím nebudete vedieť rady, k dispozícií budete mať ochotnú technickú podporu, širokú základňu užívateľov a veľké množstvo video návodov. Nájdete aj veľké české fórum (www.joomlaportal.cz), na ktorom vám určite ochotne poradia a pomôžu mnohí užívatelia.
Ak sa na web pozeráme z pohľadu SEO, Joomla je prívetivá možnosť. Generované URL adresy sú veľmi „google friendly“, čo je dôležité pri optimalizácií a pozíciách vo vyhľadávači. Web generuje jednoduché url adresy ako napríklad www.web.sk/nas-tim a podobne.
Nevýhody
Na druhej strane, prispôsobiteľnosť stránky je obmedzená. Je pravda, že na webe nájdete veľké množstvo šablón pre Joomlu, nie je ich však toľko, ako napríklad pri WordPresse, a teda pre prípadné úpravy šablóny do vami žiadanej podoby je potrebný zásah programátora.
Joomla je takisto veľmi náročná na výkon serveru. To v praxi znamená, že čím rozsiahlejší a komplexnejší web máte, tým pomalšie sa bude načítavať. To samozrejme znamená výdavky navyše na kvalitnejší a výkonnejší server.
Pri nákladoch zostaneme. Aj napriek tomu, že skript disponuje veľkým množstvom pluginov, drvivá väčšina z nich je platená. Čim viac chcete web prispôsobiť, tým drahšie to pre vás bude.
Záver
- Snažím sa vyhýbať všetkým pluginom, ktoré nie sú absolútne nutné a dajú sa obísť ľahkými úpravami v kóde stránky alebo výberom správnej témy (za mňa je top Themify)
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.