Cart
wooacademy logo marketing
kurzy a školenia online marketing
Cart
  • Kurzy a školenia
  • Rady a návody
  • Lektori
  • Služby
  • Referencie
  • Kontakt
seo fakty a hodnotiace signály 2020

SEO ranking faktory 2020: Fakty ✅ a Mýty❌

Google nám pred rokmi naznačil, že posudzuje pri hodnotení webu viac ako 200 faktorov. Je ich skutočne 200? Ktoré to sú? Čo sú SEO mýty a čo fakty?

Čo má zmysel riešiť v SEO v roku 2020 si povieme v článku.

Ak sa vám tieto fakty a mýty v SEO nechce čítať, príďte radšej na SEO školenie .

Obsah:

  • doména

  • obsah

  • štruktúra webu

  • bezpečnosť

  • UX faktory

  • odkazy

1. SEO faktory spojené s doménou

Vek domény ako hodnotiaci faktor SEO – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Vek domény sa považuje za hodnotiaci faktor SEO. Dlhodobo sa stretávam s tvrdením, že čím dlhšie máte doménu kúpenú, tým sa bude zobrazovať vyššie vo vyhľadávaní.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google  a M. Cutts popiera, že vek domény má na hodnotenie pozícií vplyv. Nemusí byť žiadny rozdiel medzi pozíciami pol ročnej a 5 ročnej domény.

Existuje veľa príkladov nových domén, ktoré sa zobrazujú na vysokých pozíciách na relevantné kľúčové slová a aj staré domény, ktoré sa nezobrazujú na žiadne kľúčové slová.

Iba vek domény nemajú žiadny vplyv na pozície v SERP.

Domnienka pravdepodobne vznikla na základe toho, že staršie domény môžu mať viac obsahu, spätných odkazov a podobne. 

Kľúčové slová v doméne – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Ak máte v názve domény kľúčové slovo, okamžite sa na to slovo zobrazuje na 1. strane Google na presnú zhodu tohto slova. Bežne zaužívané tvrdenie. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

„ … to, že kľúčové slová sú v názve domény, neznamená, že sa automaticky budú zobrazovať lepšie na tieto kľúčové slová. Viac v článku

Ak spravíte experiment a kúpite si jednu doménu s presnou zhodou kľúčového slova a druhú bez kľúčového slova v názve, tak zistíte, že len tento faktor vám veľmi nepomôže. Skôr ako na “lovenie” super domény sa zamerajte na kvalitný SEO obsah.  

Kľúčové slová v URL –✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Kľúčové slovo v URL adrese stránky alebo článku je hodnotiaci SEO faktor.

✅ Vyjadrenia Google ✅

John Mueller potvrdil, že kľúčové slovo v URL je SEO faktor. Avšak zanedbateľný v porovnaní s inými faktormi a neodporúčal meniť nasilu URL adresy, len aby obsahovali kľúčové slovo.

URL adresy obsahujúce kľúčové slová sa vo výsledkoch vyhľadávania zvýraznia, čo môže ovplyvniť CRT, pretože naznačujú obsah stránky. Google tomuto faktoru neprikladá význam, no ak tvoríte napr. článok na WordPress tak v názve článku pravdepodobne kľúčové slová používate a automaticky sa prenesú aj do URL adresy.

TLD kód krajiny (ccTLD) –✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Country Code Top Level Domain (ccTLD), jednoducho povedané, koncovka vašej domény, ktorá má vzťah ku krajine .sk – Slovensko, .at – Rakúsko atď. a napovedá jazyk obsahu. Predpokladá sa, že koncovka má vplyv na pozície v danej krajine ako je koncovka.   

✅ Vyjadrenia Google ✅

Koncovka napovedá Google aj návštevníkovi jazyk obsahu. V rámci SEO cielite na jazyk v koncovke. V rámci danej krajiny, môže byť stránka vyhodnotená lepšia z pohľadu SEO, no bohužiaľ na úrok iného jazyka a krajiny. 

Ak máte obsah v SK jazyku, tak logicky si kúpite .sk doménu. Pri .sk doméne ale pravdepodobne budete v nevýhode pri zahraničnom obsahu a prieniku na zahraničné trhy. 

2. OBSAH

Kľúčové slovo v názve článku/ stránky –✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Názov hovorí o obsahu a taktiež je použitý v SERP ako náhľad názvu stránky. Je vzťah medzi názvom stránky/ článku a pozíciami vo vyhľadávaní. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

V roku 2016 J. Mueller potvrdil, že názov je dôležitým faktorom SEO. Taktiež ale povedal, že tomu netreba venovať extrémny veľkú pozornosť a nasilu skúšať meniť názov. Dôležitejší je obsah. 

Názov stránky, článku by mal určite obsahovať kľúčové slovo o ktorom píšete. Je to logické a aj intuitívne a Google podľa toho môže odvodiť o čom článok je.   

Kľúčové slovo meta popise – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Kľúčové slovo v meta popise je veľmi dôležité a Google podľa toho hodnotí vašu stránku, lebo je to viditeľný faktor.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google od roku 2009 nepoužíva meta popis ako hodnotiaci faktor pre SEO. 

Hoci je potvrdené, že meta popis nemá pre SEO žiadny zmysel, tak vo viacerých videách a supporte Google sa odporúča pridať meta popis na každú stránku a napísať do meta popisu relevantný obsah v obsahu stránky. Dokonca odporúča využiť aj “vylepšené” meta úryvky vo vyhľadávaní.  

Kľúčové slovo v nadpisoch H – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Značky H (nadpisy) H1-H3 majú pre SEO veľký význam a je dobre v nich používať kľúčové slová.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Nadpisy H sa používajú na lepšie pochopenie štruktúry obsahu. No automaticky sa len kvôli kľúčovým slovám v H neposuniete o 1 – 3 pozície vyššie. John Mueller taktiež povedal: “…používajte H1 koľko chcete na článok…”

Hoci Google nepotvrdil ale ani nevyvrátil túto polemiku ohľadne H1-H3, vyššie sme spomenuli, že v nadpise stránky (H1) má kľúčové slovo zmysel používať. Taktiež potvrdil, že štruktúra H môže pomôcť v indexácii a pochopeniu obsahu. Taktiež ak si pozriete štruktúrované dáta, zistíte, že sa v nich používajú indexy H, napr. v FAQ. 

Optimalizácia obrázkov (Image SEO) – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Obrázky a ich alternatívny text, popis, veľkosť a názov súboru sú hodnotiacim faktorom SEO hlavne pre vyhľadávač obrázkov.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Alt text obrázkov je dôležitý pre SEO, ak chcete aby sa váš obrázok indexoval na vyšších pozíciách. Viac sa dozviete v image SEO

Obrázky sú pre niektoré segmenty významný zdroj relevantnej návštevnosti. Pochopiteľne sú dôležité pre fashion, šport, cestovanie, auto-moto a všetky segmenty, kde sú vizuálne produkty. Pre obrázok je Alt text najdôležitejší hodnotiaci faktor obrázkov.  

TD-IDF – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Táto zaujímavá skratka znamená metodiku pre hodnotenie relevancie textu. V minulosti bola táto skratka spájaná s hustotou kľúčového slova v texte a považovala sa za dôležitý faktor SEO

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google síce používa TF-IDF už dlho, no priznal, že na zistenie relevancie obsahu a jeho posúdenie má oveľa sofistikovanejšie metódy. 

Dĺžka obsahu – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Čím dlhší obsah tým lepšie pozície v Google.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Len dlhý článok nestačí. Google v tom má jasno.

Dlhší článok umožňuje pokryť tému do podrobna a odpovedať na otázky návštevníkov webu. Vyjadrenie Muellera je preto trochu zavádzajúce. Odpovedal na otázku dĺžky, nebral do úvahy segment ani obsah, len dĺžku a samozrejme ak by ste napísali dlhý článok s lorem ipsum, na SEO by to nemalo žiadny dopad (jedine negatívny)

Kvalita obsahu – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Veľmi abstraktný pojem, pod ktorým si predstavte do akej miery článok pokrýva dopyt hľadajúceho. Dôkladne a dopodrobna rozobraná téma (článok) má lepšie pozície na daný zámer hľadajúceho.

✅ Vyjadrenia Google ✅

„ Vytvorenie presvedčivého a užitočného obsahu pravdepodobne ovplyvní vašu webovú stránku viac ako ktorýkoľvek z ďalších faktorov SEO, o ktorých sa diskutuje. Google potvrdil, že obsah má byť napísaný do hĺbky a užitočne.

Kvalitný obsah je relevantný a užitočný pre návštevníkov a tvorí asi najväčšiu časť SEO. 80% SEO tvorí prepracovaný obsah. 

Aktuálny obsah – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Pre Google je relevantnejší aktuálny obsah, hlavne po Caffeine update.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Aj keď Google priamo odmietol tvrdenie, že aktuálny obsah dosiahne lepšie výsledky vo vyhľadávaní. Dodal, že sú výnimky a určitý typ obsahu si zaslúži byť posudzovaní aj na základe aktuálnosti (správy, politika, eventy)

V segmentoch kde je dôležitá aktuálnosť bude pravdepodobne čerstvejší obsah hodnotený pozitívne. Taktiež o tom svedčí aj QDF algoritmus. Bežná taktika v rámci refreshu obsahu je prepísanie a aktualizácia starého obsahu. 

Vek obsahu a stránky- ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Čím staršia je doména a obsah na nej tým lepšie pre výsledky vyhľadávanie a tým vyššie pozície. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Ak je obsah relevantný, dobre napísaný, stále aktuálny, má kopec spätných odkazov – je veľká šanca, že si udrží dobré pozície aj keď sa objaví nový obsah. Nie je však dôvod aby nový obsah neprekonal starý. 

Neexistuje žiadny dôkaz od Google, že starý obsah má tendenciu sa lepšie hodnotiť v rámci SEO. Často sa stretneme s tým, že starší obsah má lepšie pozície, ale tento úspech bude pravdepodobne súvisieť s inými faktormi, napríklad s kvalitou, relevantnosťou a značným množstvom odkazov na tieto stránky. Nezáleží teda na veku, ale na kvalite obsahu a hodnote, ktorú používateľom prináša.

Gramatika a pravopis – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Všetky stránky na 1. strane nemajú žiadne gramatické chyby. Google penalizuje gramatické chyby. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Je správne a logické, že seriózne weby nemajú gramatické chyby a dávajú si na to pozor, ale Google nijako nesleduje vaše (aj naše) preklepy a neberie to ako negatívny/pozitívny faktor SEO

Gramatické chyby nevyzerajú dobre hlavne v serióznych odvetviach – banky, poisťovne, zdravotníctvo a podobne ale nižšie pozície vám to neprinesie. 

Čím viac rôznych kw na stránku tým lepšie – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Ak sa moja stránka zobrazuje na viac ako jedno kľúčové slovo, Google ma za to odmení lepšími pozíciami.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Ak si Google algoritmus vyberie vašu stránku ako najvhodnejšiu pre určitý dopyt, môže si ju vybrať aj ako výsledok pre ďalšie relevantné otázky. Ich množstvo však automaticky neznamená lepšie pozície. 
 

Je fakt, že indexácia na jedno slovo môže pomôcť v hodnotení aj ďalších podobných slov, ale žiadny faktor SEO to nie je. Stáva sa napr. že stránka s referenciami sa zobrazuje aj na kľúčové slová ktoré nemajú s webom nič spoločné a počet slov nijako nepomôže pozíciám.

EAT – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Predpokladá sa, že EAT je dôležitým signálom pre SEO a vždy a za každých okolností pomôže pridanie SSL certifikátu, autor boxu, kontaktov a podobne zvýši pozície domény globálne.

✅ Vyjadrenia Google ✅

John Mueller poskytol komplexné vysvetlenie toho, či EAT je faktor SEO: 
„ Google Raters, nie sú priamymi faktormi SEO.
Ale EAT je faktorom, ktorý sa môže odzrkadliť v rámci užívateľských faktorov, čo môže mať vplyv na pozície. 
 

Pre mnohé segmenty je EAT veľmi dôležitý – financie, výživové doplnky, zdravotníctvo je to dôležitá súčasť SEO bez ktorej sa ani nemusia zobrazovať (60+), no Google nehovorí o EAT ako o hodnotiacom faktore. 

LSI kľúčové slová – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Latentné sémantické indexovanie – metóda získavania informácií príbuzných slov z príbuzných významom, ktoré pomáhajú Google lepšie pochopiť zámer obsahu stránky a obsahu. Využíva sa pri slovných spojeniach, ktoré môžu mať rôzny význam.  

✅ Vyjadrenia Google ✅

John Mueller výslovne poprel existenciu kľúčových slov LSI:
„ Neexistuje nič také ako kľúčové slová LSI – každý, kto hovorí inak, sa mýli, sorry. “
LSI je navyše starou metódou vymyslenou v období pred webom a spoločnosť Google používa oveľa modernejšie technológie .
 

3. ŠTRUKTÚRA STRÁNKY A KÓDU

Interné prelinkovanie – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Prelinkovanie webu uľahčuje indexovanie a pomáha pochopiť obsah webu a rozšíriť indexované stránky. Je to dôležitý signál SEO.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Interné prelinkovanie webu, to je skutočne dôležité. Anchor text s odkazmi, prelinkovanie článkov v kategórii, tvorba relevantnej štruktúry webu. To je pre SEO skutočne dôležité.

Okrem správneho prelinkovania si dajte pozor aj na broken links, ktoré môžu slúžiť ako negatívny faktor SEO

Užívateľsky príjemné rozloženie webu (jednoduchosť)  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Je dôležité aby web bol prehľadný, jednoduchý, bez vyskakovacích okien a podobne. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Weby, ktoré venujú veľkú pozornosť tomu, aby sa na nich zobrazovalo veľké množstvo reklamy a málo relevantného obsahu, nemusia sa zobrazovať na vysokých pozíciách. Toto je vyjadrenie z 2012. Google potvrdil, že ja dnes je to dôležité. 

Veľa marketingových a “funnelákových” šarlatánov využíva ako hlavný predajný faktor stránky vyskakovacie pop-up okná a odpočet na produkt v 1000 % zľave. Tieto stránky sa nemusia z pohľadu SEO rankovať na vysokých pozíciách (našťastie). 

Architektúra stránky  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Zlá architektúra stránky, ktorá bráni robotom Google prehľadávať stránky má negatívny vplyv na viditeľnosť stránok vo vyhľadávaní. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Ak je obsah skrytý z navigácie a prelinkovania, nedá sa na neho dostať “nasledovaním” štruktúry (odkazov) webu, poprípade je komplikované sa dostať cez jednotlivé odkazy na koncové stránky, tak Google to vníma negatívne.

Dobre prepracovaná architektúra / štruktúra stránky uľahčuje prehľadať obsah užívateľom (UX faktor) aj Google robotom (to sa pri webe ostrom ako britva nedozviete)

Štruktúrované údaje  – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Značenie štruktúrovaných údajov pomáha vyhľadávacím nástrojom lepšie identifikovať význam určitého obsahu (udalosti, organizácie, produktu atď.). Používanie štruktúrovaných údajov na webových stránkach môže mať za následok, úryvok v SERP. 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Neexistuje žiadna priama korelácia medzi štruktúrovanými dátami a vyššími pozíciami vo vyhľadávaní.  Avšak pri správnom použití, tieto údaje môžu pomôcť. Nestačí však mať len tieto údaje. 

Znie to, že štruktúrované údaje nie sú hodnotiacim faktorom, ale pomáhajú pri hodnotení stránok. Štruktúrované údaje sú pravdepodobne nepriamy faktor SEO a pomáhajú indexovať vašu stránku na vyšších pozíciách.

4. BEZPEČNOSŤ

SSL certifikát  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Google hodnotí lepšie weby s platným SSL certifikátom.

✅ Vyjadrenia Google ✅

Od roku 2014 je HTTPS oficiálnym hodnotiacim faktorom SEO. Veľká dôležitosť sa tomuto faktoru však nepripisujte. Je to skôr nutnosť ako konkurenčná výhoda. 

SSL certifikát je zadarmo, nie je dôvod ho na webe nemať. Ako ho pridať nájdete v článku. 

Geografické umiestnenie servera  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Poloha servera môže signalizovať vyhľadávacím nástrojom relevantnosť vašich webových stránok pre cieľovú krajinu a publikum.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Matt Cutts naznačuje pravdepodobnosť lepšieho poradia v prípade, že váš web je na hostingu v krajine, v ktorej cieľové publikum žije.

Je to dôležité hlavne pre vysoko konkurenčné kľúčové slová. 

Responzíva (použiteľnosť v mobile)  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Responzíva alebo použiteľnosť v mobile je dôležitá súčasť SEO hlavne pre vyhľadávanie na mobile. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

V priemere 50% používa na prístup na internet mobil a preto Google investoval úsilie do vývoja algoritmu, ktorý hodnotí použiteľnosť na mobile ako hodnotiaci signál SEO. 

Spravte úpravy dizajnu na mobile – zlepšite použiteľnosť, dostupnosť údajov a dizajn pre mobil. Nebojte sa používať skrytý obsah v taboch a značkách čítať viac – Google tento obsah vidí a indexuje. 

Rýchlosť stránky  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Rýchlosť stránky je dôležitým hodnotiacim faktorom SEO, hlavne pre mobilné zobrazenia. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Od 2018 je rýchlosť stránky na mobile hodnotiacim faktorom pre mobilné výsledky vyhľadávania. Dôležitý alebo nie, SEO faktor to je.

Pozor – never všetkému čo si počul o rýchlosti webu. Rýchlosť webu sa niekedy chybne prezentuje ako laboratórne dáta z Google PageSpeed Insights. Pozri si viac o rýchlosti webu a CrUX reporte skutočná rýchlosť webu) 

AMP – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

AMP – kópia webu v “odľahčenej” html verzii, ktorá sa načítava za 1 sek sa zobrazuje vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

AMP nie je hodnotiacim faktorom SEO, no ak je AMP spravené dobre, ako canonická verzia stránky tak AMP môže pomôcť pri hodnotení stránky. 

5. UX FAKTORY 

CTR, miera okamžitých odchodov a dwell time  – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Google zohľadňuje užívateľské  signály a na ich základe posúva vašu stránku v SERP.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

CTR a dwell time – nie, to sú kecy, je to jednoduchšie ako si ľudia myslia – Gary Illyes 

UX faktory sú pravdepodobne kontroverzná téma v Google, ktorý odmieta tieto signály ako hodnotiaci SEO faktor. Rôzne prieskumy však naznačujú korelácie pozícií a UX faktorov. Ak však odhliadneme od faktorov SEO, tak užívateľské faktory sú dôležité pre konverzie na webe – čím viac sa na webe užívateľ zdrží tým, je väčšia šanca, že vykoná konverziu. 

Počet návštev na webe – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Google má Chrome a vidí, čo užívatelia robia v SERP. A čím viac návštev na webe, tým vyššie pozície.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google odmietla, že by počet návštev na webe bol hodnotiacim signálom. No je pochopiteľné, že čím lepšie pozície tým viac návštev. 

Negatívne recenzie sú pre SEO zlé – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Pozitívne recenziu sú pre SEO dobré a negatívne zlé. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Počet hviezdičiek nekoreluje s pozíciami na Google. Avšak pri Local SEO sú recenzie dôležitým faktorom SEO. 

6. ODKAZY

Počet odkazov  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Google zohľadňuje počet odkazujúcich domén na váš web. Čím viac backlinkov tým lepšie pre SEO.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Počet spätných odkazov určuje kvalitu stránky. Áno je to tak. Potvrdil Larry Page už dávno.

Spätné odkazy sú stále jedným z najdôležitejších faktorov SEO. Síce Matt Cutts tvrdí, že nie je dôležité aby linkbuilding vyzeral prirodzene ale bol prirodzený, tak skutočnosť je taká, že stále si kupujeme alebo inak získavame spätné odkazy z relevantných zdrojov a za tieto služby platíme. Spätné odkazy sa dajú získať aj zadarmo: katalógy, fóra, guest blogging. 

Spätné odkazy z relevantných zdrojov  – ✅ FAKT ✅

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Spätné odkazy z relevantnejších zdrojov majú pre SEO väčšiu váhu.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Áno je to tak. Odkazy z relevantných webov majú väčšiu váhu ako z nerelevantných stránok – napr. link fariem. 

Spätné odkazy z anchor textu  – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Vždy treba používať pri spätných odkazoch preklik z anchor textu. Vždy je to lepšie.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google potvrdil, že anchor texty sú dobré a pomáhajú pri pochopení relevancie. Avšak varoval pred “neprirodzeným” používaním anchor textu napr. na weboch a obsahu, ktorý vôbec nesúvisí s linkovaným webom.

Spätné odkazy z .edu a .gov sú lepšie- ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Ak máte odkazy z .edu a .gov, je to super, lebo sú to vždy dôveryhodné stránky. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google absolútne vyvrátil, že by tieto domény mali automaticky vyššiu váhu pre SEO, dokonca potvrdil, že často sú tieto domény využívané na linkfarmy preto často spadajú do spamových odkazov.

Odkazy smerujúce z vašej stránky  – 🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Odkazy, na ktoré linkujete a odkazujete z vašej stránky sú dobré ak sú relevantné a získate vyššie pozície. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Outbound odkazy nie sú špecifickým faktorom SEO. Avšak John Mueller neskôr potvrdil, že linky z vašej stránky môžu pomôcť porozumieť relevancii obsahu Google aj užívateľom.

Nie je jasný dôkaz či sú odchádzajúce odkazy faktorom SEO alebo nie. Ale relevantné odkazy pomáhajú porozumieť kontextu obsahu a sú aj pre užívateľov pozitívny signál (napr. referencie – ako v diplomovke)

Strácanie odkazov –🤷 je to neisté 🤷

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Čím viac odkazov, tým lepšie pre SEO a naopak keď strácame odkazy pozície sa znižujú. 
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Jeden z faktorov SEO sú spätné odkazy. Vzhľadom na “správanie sa /život ” spätných odkazov – pribúdanie alebo strata je signál na hodnotenie pozícií. 

Google vie o nových aj stratených odkazoch. Na základe toho môže posúdiť “popularitu” stránky a posúvať ju nižšie alebo nižšie v SERP.

301 redirect znižuje váhu SEO – ❌ MÝTUS ❌

Hovorí sa 🕵️‍♀️

Čím viac presmerovaní 301 tým nižšia váha pre SEO a negatívny signál SEO.
 

✅ Vyjadrenia Google ✅

Google viac krát povedal, že redirect nemá negatívny vplyv na SEO. V rámci PageRank je bezproblémové 301 a 302 redirect.

Google je jedno, z pohľadu algoritmu PageRank, či je redirect alebo nie. Jediný problém môže nastať ak je príliš veľa presmerovaní. 

Záver

  • Ak by ste potrebovali pomôcť s online marketingom neváhajte nás kontaktovať. 
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
  • Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk

Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

+ bonus II. zdieľaj a získaj 10% zľavu

Facebook

ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)

seo špecialista milan fraňo bratislava

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.

Môj príbeh SEO špecialistu …

❤️ Nauč sa viac v kurzoch od WooAcademy ❤️

  • firemne-skolenie-google-reklamy

    Firemné školenie Google Ads

    € 730.00

    Pridať do košíka

  • individualne-skolenie-tvorba-webstranky-wordpress

    Individuálny workshop WordPress

    € 384.00

    Pridať do košíka

  • kurz-optimalizacia-pre-vyhladavace-akreditovany

    SEO – optimalizácia pre vyhľadávače II. – pokročilý (akreditovaný)

    € 550.00

    Pridať do košíka

  • facebook-instagram-kampane-online-skolenie

    Online školenie Facebook a Instagram kampane

    € 189.00

    Pridať do košíka

Všetky kurzy

Related Posts

Čo je content marketing?

Content marketing, SEO

Čo je content marketing?

Koľko ľudí vie zasiahnuť reklama a SEO na Slovensku (marketingová matematika)

SEO

Koľko ľudí vie zasiahnuť reklama a SEO na Slovensku (marketingová matematika)

Čo je USP (Unique Selling Proposition) – a čo nie je USP

SEO

Čo je USP (Unique Selling Proposition) – a čo nie je USP

Back To Top
wooacademy logo marketing
info@wooacademy.sk ♥ ďakujeme za návštevu, ste vítaní aj nabudúce ♥ by WooAcademy
  • Marketingové služby
    • Tvorba webovej stránky (weby a eshopy)
    • Virtuálne prehliadky Google
    • Správa Facebook a Instagram stránky a reklamných kampaní
  • Plagáty wooacademy
  • REPAS kurzy
  • GDPR
  • Informačná povinnosť
  • Obchodné podmienky
  • Možnosti Platby
  • Možnosti Dopravy

KONTAKT:

info@wooacademy.sk

0940 634 491

Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieViac infoSúhlasím

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Potrebné
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Nepotrebné