- Značka rel=”nofollow” je základná HTML značka a pre SEO veľmi dôležitá.
- Odkazy Nofollow existujú už od 2005.
- Nofollow nie sú nevyhnutne zlé pre linkbuildingový profil.
- Používajte nofollow, ak nechcete konkurencii pomáhať v SEO zadarmo.
Čo sú nofollow odkazy
Nofollowed odkazy sú hypertextové odkazy so značkou rel=“nofollow“.
Tieto odkazy neovplyvňujú hodnotenie cieľovej adresy URL vo vyhľadávačoch, pretože Google cez ne neprenáša hodnotenie PageRank.
DOfollow vs. NOfollow
Rozdiel medzi nofollow a dofollow na prvý pohľad v texte nie je zrejmý a pokiaľ nemáte rozšírenie do chromu, napr. Strike Out Nofollow Links, tak rozdiel odhalíte jedine v HTML kóde, napr. cez Inspect.
DOFOLLOW:
<a href=“https://avemar.sk/„>pre onkologických pacientov</a>
NOFOLLOW
<a href=“https://avemar.sk/“ rel=“nofollow“>pre onkologických pacientov</a>
rel=”nofollow” – ako to začalo?
Google pôvodne predstavil značku nofollow v roku 2005 na boj proti spamu v komentároch.
Mnohí sa snažia zvýšiť pozície svojich webov tak, že pridávajú spätné odkazy na svoje weby do komentárov iných webov (fóra, blogy a podobne), a tým sa snažia ovplyvniť hodnotenie svojej webovej stránky v Google. Táto technika sa nazýva spam. Preto Google vytvoril nofollow. Google tým pádom vidí na hypertextových odkazoch atribút (rel=“nofollow”), tieto odkazy nie sú hodnotiacim faktorom a nebudú pomáhať vo zvýšení organických pozícií.
Spameri preto nezískajú žiadny úžitok zo zneužívania verejných fór a diskusií.
WordPress a nofollow
WordPress automaticky pridáva značku nofollow k odkazom na komentároch.
Pomáhajú odkazy nofollow so SEO?
Zložitá otázka a záleží ako a z ktorej strany sa na to pozeráme.
- Google cez nofollow odkazy neprenáša hodnotenie PageRank („silu SEO“).
- Nofollow je pre Google len odporúčanie a vo všeobecnosti nofollow neznamená, že tento odkaz je neviditeľný.
- Dlho sa hovorí aj o unlinked mention a teda o odkazoch bez odkazov, a môžeme tvrdiť, že nofollow odkaz z BBC/CNN alebo inej silnej domény môže byť cennejší ako dofollow odkaz zo spamovej domény.
Je dobré mať nofollow odkazy pre SEO?
Určite áno. Prečo? Lebo je to prirodzené a vás profil spätných odkazov vyzerá prirodzene. Ak by ste mali 100% dofollow len zo silných domén a 100% optimalizované anchor texty a super profil, tak to vyzerá neprirodzene a tým pádom podozrivo. Teda, že ste odkazy získali nákupom. Čo nie je z pohľadu Google povolené taktika. Prekvapení? Kupované odkazy by sa mali označiť rel=“sponsored“, inak to môže byť považované za Black Hat SEO.
Viac na kurze linkbuildingu.
Kedy používať nofollow
Pred časom som upozornil stránku https://www.lovcisarlatanov.sk/, že ich stránka sa síce vyjadruje na účet šarlatánov a hovorí o tom, že sú to šarlatáni, avšak v podstate im robí kvalitné PR články s kvantom spätných odkazov. V tomto prípade ak nechcú, aby šarlatáni o ktorých píšu, vďaka nim mali viac predajov a lepšie výsledky, tak by mali začať používať rel=“nofollow“.