
Nastavenie Facebook CAPI (návod) – Wooacademy solution plugin
autor článku: RNDr. Michaela Gallee – Facebook Marketing Partner & co-founder najlepšie hodnotenej vzdelávacej akadémie ⭐⭐⭐⭐⭐ wooacademy
Čo je Facebook Conversion API
V tomto článku len stručne načrtnem problematiku Facebook CAPI, nakoľko tento článok je zameraný najmä na návod, ako si pomocou pluginu, ktorý sme pre tento účel vyvinuli vo wooacademy, rýchlo a jednoducho nastaviť Facebook CAPI.
Pokiaľ pracujete len s Facebook pixelom, oberáte sa o dáta užívateľov, ktorí využívajú napríklad ad blockery. Facebook CAPI umožní meranie na úrovni serveru (nie na úrovni prehliadača), preto vďaka tomuto nastaveniu získate viac dát, čo sa odrazí aj na:
- lepších výsledkoch
- nižších cenách za výsledok
- väčšom remarketingovom publiku
- a efektivite platených kampaní.
V žiadnom prípade Facebook pixel po nastavení Facebook CAPI neodstraňujte. Facebook sám odporúča, aby pixel aj CAPI bežali súbežne, nakoľko sa dokážu navzájom dopĺňať.
Prečo je dobré mať Facebook Conversion API
Facebook Conversion API vám prinesie viac dát, vďaka tomu budú vaše kampane efektívnejšie a dosiahnete tak zvýšenie konverzií (nákupov). U niektorých klientoch evidujeme 20% zvýšenie konverzií (nákupov), u niektorých však až 75%.
Štandardne trvá zhruba 3 mesiace, kým sa nastavenia na výsledkoch prejavia, máme však skúsenosti aj s klientmi, pri ktorých sa konverzie zvýšili prakticky okamžite. V tomto prípade to je závislé aj toho, koľko sa spenduje na kampane. Pokiaľ 500 € denne, je samozrejme vyšší predpoklad rýchleho nárastu konverzí ako v prípade klienta, ktorý spenduje 20 € na deň. V druhom prípade sa výsledky môžu dostavovať pomalšie.
Upozorňujem, že pokiaľ návštevník web stránky neprijme cookies, nie je možné zbierať dáta ani pomocou Facebook CAPI. Pokiaľ nemáte istotu, že máte dobre nastavené cookies, jednoducho si to otestujete priamo v events managerovi (spravíte testovanie pred prijatím cookies a po prijatí cookies).
Pokiaľ nemáte správne nastavené cookies, okrem rozšírenia Facebook CAPI si môžete zakúpiť aj GDPR rozšírenie pluginu wooacademy solution, ktoré samozrejme tento problém rieši a budete mať tak istotu, že Facebook CAPI v prípade neprijatia cookies, dáta nezbiera.
Nepodceňujte a neobchádzajte nariadenie GDPR, porušenie môže viesť až k likvidačnej pokute.
Ako sa nastavuje Facebook CAPI?
Facebook Conversion API je pomerne náročné nastaviť. Pre nastavenie je potrebné mať po ruke developera, pričom nie každý developer vie Facebook API nastaviť. Cena za nastavenie Facebook CAPI developerom sa môže pohybovať zhruba od 300 – 1500 €.
Preto sme vo wooacademy vyvinuli plugin, ktorý celý tento proces zjednodušil. Vďaka pluginu wooacademy solution viete veľmi jednoducho nastaviť Facebook CAPI, či už ste social špecialista alebo len podnikateľ, ktorý si svoje sociálne siete spravuje sám.
Pokiaľ využívate iné CMS ako WordPress alebo máte webstránku na mieru a chceli by ste mať tiež nastavenú Facebook CAPI, neváhajte nás kontaktovať!
Nastavenie Facebook Conversion API pomocou pluginu (návod)
Nastavenie Facebook Conversion API pomocou pluginu wooacademy solution je veľmi jednoduché. Ako prvé si stiahnete a nainštalujete plugin s rozšírením pre Facebook CAPI. Následne si vo Facebook Business Managerovi vygenerujete acces token, ktorý vložíte do políčka na to určeného v administrácii pluginu. Ako posledný krok si správnosť nastavení otestujete vo Facebook Events Managerovi.
Inštalácia pluginu s rozšírením Facebook CAPI
Pokiaľ ste si ešte plugin nestiahli, nájdete ho na tomto linku: https://wooacademy.sk/produkt/facebook-pixel-free-plugin-wooacademy
Pokiaľ máte záujem nastaviť si len Facebook Conversion API, vyberte možnosť Facebook CAPI. Pokiaľ si chcete pomocou pluginu aj verifikovať doménu a nastaviť GDPR, nezabudnite zaškrtnúť aj ostatné súčasti pluginu.
Pri kúpe pluginu nezabudnite uviesť aj vašu doménu. Po zakúpení pluginu emailom obdržíte link, na ktorom si môžete stiahnuť verziu pluginu, ktorú ste si zvolili alebo si ho stiahnete priamo na ďakovnej stránke po dokončení nákupu.
Prihláste sa do webovej stránky, potrebujete admin prístupy. Vľavo nájdite záložku Pluginy (Plugins), kliknite na Pridať nový (Add New) a na button Nahrať plugin (Upload Plugin).
Kliknite na Vybrať súbor.
Vyberte plugin v zip súbore, ktorý ste si stiahli.
Kliknite na button Nainštalovať.
Plugin sa úspešne inštaloval.
Plugin nájdete v ľavom stĺpci pod názvom wooacademy solutions.
Generovanie Facebook CAPI
Access token vygenerujete v časti Správca udalostí (Events Manager): https://business.facebook.com/events_manager
Kliknite na svoj pixel a následne na Nastavenia (Settings).
Zaskrolujte do časti Conversions API a kliknite na Generate access token.
Okopírujte si kód, ktorý sa vygeneruje, budete ho vkladať do pluginu.
Pokiaľ chcete mať väčšiu kontrolu nad tým, aké udalosti a parametre Facebook CAPI bude zbierať, môžete kliknúť aj na možnosť Set up manually a Get Started a krok za krokom si zadefinovať, aké bude mať váš token vlastnosti.
Vloženie Facebook CAPI do pluginu
Prihláste sa do svojej webovej stránky a otvorte si časť Facebook tracking.
V časti Facebook Conversion API zaškrtnite políčko Enable Facebook CAPI.
Do časti Autorizačný token (Authorization Token) vložte token, ktorý ste si okopírovali.
Testovanie nastavenia Facebook CAPI
Otvorte si opäť Správcu udalostí (Events Manager): https://business.facebook.com/events_manager
Kliknite na Test Events a okopírujte testovací kód pre testovanie Facebook CAPI.
Vložte testovací kód do políčka Facebook TEST Event Kód a uložte nastavenia.
Odhláste sa z webovej stránky a prejdite do Správcu udalostí (Events Manager) časť Test Events. Vložte webovú adresu svojej stránky do políčka Test browser events a kliknite na Open Website.
Ako prvé by ste mali vidieť udalosť PageView. Pokiaľ máte nastavené aj ďalšie udalosti, klikajte v rámci webovej stránky ďalej na detail produktu, vložte produkt do košíka a dokončíte objednávku až do konca. Sledujte, či sa zbierajú všetky udalosti a či dochádza k deduplikácii udalostí.
Značka Browser pri udalosti znamená, že udalosť sa zbiera cez Facebook pixel nastavenia (browser), značka Server znamená, že udalosť sa zbiera cez Facebook CAPI nastavenie (server).
Udalosti by ste mali vidieť pod sebou deduplikované. Pozor, záznamy zo serveru môžu byť o pár sekúnd oneskorené, rovnako aj deduplikácia.
Možné komplikácie
1. Nezobrazujú sa udalosti so značkou Browser, iba so značkou Server
Je možné, že nemáte na svojej stránke nastavený Facebook pixel, odporúčame nastaviť si ho pomocou nášho pluginu v časti Facebook Tracking, jednoduchým vložením pixel ID (číslo, ktoré nájdete vedľa názvu vášho pixelu v Events Manager). Nezabudnite zaškrtnúť políčko Povoliť Browser Tracking. Po nastavení sa z webovej stránky odhláste a zopakujte testovanie.
2. Značka Browser sa pri testovaní objavuje, ale značka Server nie:
Skúste vymazať vyrovnávaciu pamäť vašej web stránky a testovanie zopakovať.
3. Nezobrazujú sa žiadne udalosti (ani Browser ani Server):
Je možné, že máte spustené ad blockery, neprijali ste na webovej stránke cookies alebo potrebujete vypnúť blokovanie trackovania tretích strán priamo v prehliadači.
4. Nededuplikujú sa udalosti:
V takom prípade vám odporúčame nastaviť si Facebook pixel cez náš plugin. Pozor, aby ste odstránili pôvodné nastavenia, Facebook pixel môžete mať nasadený priamo v kóde, nastavený cez Google Tag Manager alebo nastavený pomocou iného pluginu vo WordPress. Náš plugin bol vyvinutý presne tak, aby zbieral parametre potrebné pre deduplikáciu aj z Facebook pixelu aj z Facebook CAPI. Po nastavení zopakujte testovanie.
5. Plugin nefunguje
Je možné, že máte starú verziu WordPress stránky a plugin nie je kompatibilný s vašou verziou. Odporúčame teda aktualizovať WordPress na najnovšiu verziu. Ďalej sa môže stať, že v rámci web stránky boli robené určité zmeny priamo v kóde. Môžu tak vznikať konflikty, ktoré môžu mať na funkčnosť pluginu vplyv.
Kúpiť wooacademy GDPR – FB CAPI plugin 2022 ⭐⭐⭐⭐⭐
O autorovi
RNDr. Michaela Gallee
Facebook Marketing Partner
“Spoluzakladateľka wooacademy. Špecializuje sa na sociálne siete, najmä na výkonnostné aj brandové kampane na Facebooku a Instagrame. Spravuje kampane pre veľké módne značky, pre automobilový priemysel aj pre slovenské média. Úspešne pomáha rozbiehať aj úplne nové a neznáme značky, práve vďaka skvele nastavenej social stratégii.”