Skip to content

Podľa čoho sa zobrazuje vaša lokálna firma na Google – (GMB faktory)

Obsah článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy
RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy

☕Páčil sa vám článok? Podporte nás likom na YouTube kanál alebo kúpou kávy.

Lokálna firma, local business, GMB, všetky tieto označenia patria bezplatnej službe Google s názvom Google My Business (po slovensky Google Moja Firma) a súvisia s local SEO.

Čo robiť, ak sa váš lokálny business nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania v local packu alebo v rozšírení vyhľadávania pre lokálnu firmu, si ukážeme v tomto článku. 

 

Benefity lokálneho profilu (GMB)

„Google My Business je zadarmo a to našťastie nevonia každému. No je to čisto ich škoda. V rámci SEO je veľký potenciál získať návštevnosť a konverzie cez kanál Google My Business. No-click vyhľadávania v súčasnosti zvyšujú dôležitosť tohto kanála.“

Milan Fraňo – SEO špecialista

10 Benefitov Google My Business: 

  • je zadarmo
  • pomáha zákazníkom nájsť vašu lokálnu firmu
  • zvyšuje viditeľnosť vašej firmy vo výsledkoch vyhľadávania Google (SERP)
  • zobrazuje dôležité informácie o vašej firme (otváracie hodiny, web, recenzie, aktuality, kontaktné informácie, fotografie, popis firmy, produkty)
  • prináša nový komunikačný a marketingový kanál, v ktorom môžete uverejňovať novinky, akcie a produkty, podobne ako na Facebooku a Instagrame
  • zákazníci vám môžu písať správy cez Google My Business priamo zo stránky s výsledkami vyhľadávania
  • zákazníci vám môžu pridať hodnotenie (pozitívne aj negatívne)
  • máte k dispozícii štatistiky (Insights) o vašom profile a interakciách zákazníkov s vašou firmou
  • všetky informácie má váš zákazník na jednom mieste a nemusí po nich pátrať 
  • zobrazuje sa vo vyhľadávaní na 0. pozícii na kľúčové slová, ktoré súvisia s vaším businessom 

⭐ V skratke a zjednodušene: Impressions, clicks, position

  • Impressions: ak niekto videl (alebo sa mu zobrazil – nemusel ho reálne vidieť) odkaz na vašu doménu.   
  • Clicks: Každé jedno kliknutie, ktoré smeruje na vašu doménu.  
  • Position: Na akej pozícii bola vaša doména viditeľná (sa zobrazila) – samozrejme je to priemerná pozícia vo výsledkoch vyhľadávania. 
local business features google wooacademy workshopy

Rozšírenie vyhľadávania pre miestnu firmu (GMB profil) – zobrazuje sa na 1. strane Google (na pravo) a zaberá viac ako 44% celej strany.

local pack seo wooacademy workshopy

Local Pack – zobrazenie 3 najrelevantnejších miestnych profilov pre dané kľúčové slovo na 1. strane s výsledkami vyhľadávania.

Google My Business štatistiky

Podľa čoho Google rozhoduje, ktoré lokálne firmy sa zobrazia v SERP features

Výsledky vyhľadávania, v ktorých sa zobrazujú aj miestne firmy (Google My Business – GMB), sú založené na 3 hlavných faktoroch, o ktorých informuje Google

  • Relevancia – vyjadruje, do akej miery sa miestny profil zhoduje s úmyslom hľadania. Ak profil obsahuje úplné a podrobné informácie o vašej firme, službách, ktoré ponúka alebo produktoch, má vyššiu šancu zobraziť sa vo výsledkoch vyhľadávania (local pack, local business features). 
  • Vzdialenosť – je to vzdialenosť lokálnych firiem od hľadajúceho. Google na výpočet vzdialenosti nepoužíva len polohu v kľúčovom slove (kurz SEO bratislava), ale aj „dostupných“ informácií o polohe hľadajúceho, napr. polohy mobilu. 
  • Významnosť – je faktor, ktorý hovorí o tom, ako je firma známa alebo významná. Významnosť firmy odzrkadľujú informácie o firme, ktoré sú dostupné online – hodnotenia užívateľov, články, produkty, informácie o zamestnancoch firmy a podobne.

Záver

  • Local SEO a marketing pre lokálny business je rýchla a pomerne lacná forma marketingu, ktorá prináša výsledky. 
  • V rámci lokálneho marketingu ceny začínajú od 149 € mesačne – 0940634491
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
  • Taktiež si môžete objednať naše služby v online marketingu.

Tešíme sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

HEAD of SEO, web editor, co-founder wooacademy

Môj príbeh SEO špecialistu

seo-specialista-milan-frano

Naplánuj si konzultáciu
s našimi profesionálmi.

konzultacia social kampane

Facebook marketing partner – social marketing

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO a web editor – weby & SEO

PPC specialistka

Google certifikovaná trénerka – Google ads kampane (PPC)

Zanechajte nám kontaktné informácie a pripravíme cenovú ponuku na mieru ?

Marketingové služby na mieru, ozvite sa!