Lokálna firma, local business, GMB, všetky tieto označenia patria bezplatnej službe Google s názvom Google My Business (po slovensky Google Moja Firma) a súvisia s local SEO.
Čo robiť, ak sa váš lokálny business nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania v local packu alebo v rozšírení vyhľadávania pre lokálnu firmu, si ukážeme v tomto článku.
Benefity lokálneho profilu (GMB)
„Google My Business je zadarmo a to našťastie nevonia každému. No je to čisto ich škoda. V rámci SEO je veľký potenciál získať návštevnosť a konverzie cez kanál Google My Business. No-click vyhľadávania v súčasnosti zvyšujú dôležitosť tohto kanála.“
Milan Fraňo – SEO špecialista
10 Benefitov Google My Business:
- je zadarmo
- pomáha zákazníkom nájsť vašu lokálnu firmu
- zvyšuje viditeľnosť vašej firmy vo výsledkoch vyhľadávania Google (SERP)
- zobrazuje dôležité informácie o vašej firme (otváracie hodiny, web, recenzie, aktuality, kontaktné informácie, fotografie, popis firmy, produkty)
- prináša nový komunikačný a marketingový kanál, v ktorom môžete uverejňovať novinky, akcie a produkty, podobne ako na Facebooku a Instagrame
- zákazníci vám môžu písať správy cez Google My Business priamo zo stránky s výsledkami vyhľadávania
- zákazníci vám môžu pridať hodnotenie (pozitívne aj negatívne)
- máte k dispozícii štatistiky (Insights) o vašom profile a interakciách zákazníkov s vašou firmou
- všetky informácie má váš zákazník na jednom mieste a nemusí po nich pátrať
- zobrazuje sa vo vyhľadávaní na 0. pozícii na kľúčové slová, ktoré súvisia s vaším businessom
Rozšírenie vyhľadávania pre miestnu firmu (GMB profil) – zobrazuje sa na 1. strane Google (na pravo) a zaberá viac ako 44% celej strany.
Local Pack – zobrazenie 3 najrelevantnejších miestnych profilov pre dané kľúčové slovo na 1. strane s výsledkami vyhľadávania.
Google My Business štatistiky
- 91% spotrebiteľov číta recenzie produktov alebo služieb a verí pozitívnym recenziám
- 56% GMB profilov nie je overených
- 46% všetkých vyhľadávaní má lokálny záujem
- 76%, ktorí vyhľadávajú lokálne na mobile, navštívia lokálnu firmu osobne a 28% z nich vykoná konverziu
- 29% ľudí hľadá lokálnu firmu aspoň raz týždenne
Podľa čoho Google rozhoduje, ktoré lokálne firmy sa zobrazia v SERP features
Výsledky vyhľadávania, v ktorých sa zobrazujú aj miestne firmy (Google My Business – GMB), sú založené na 3 hlavných faktoroch, o ktorých informuje Google:
- Relevancia – vyjadruje, do akej miery sa miestny profil zhoduje s úmyslom hľadania. Ak profil obsahuje úplné a podrobné informácie o vašej firme, službách, ktoré ponúka alebo produktoch, má vyššiu šancu zobraziť sa vo výsledkoch vyhľadávania (local pack, local business features).
- Vzdialenosť – je to vzdialenosť lokálnych firiem od hľadajúceho. Google na výpočet vzdialenosti nepoužíva len polohu v kľúčovom slove (kurz SEO bratislava), ale aj „dostupných“ informácií o polohe hľadajúceho, napr. polohy mobilu.
- Významnosť – je faktor, ktorý hovorí o tom, ako je firma známa alebo významná. Významnosť firmy odzrkadľujú informácie o firme, ktoré sú dostupné online – hodnotenia užívateľov, články, produkty, informácie o zamestnancoch firmy a podobne.
Záver
- Local SEO a marketing pre lokálny business je rýchla a pomerne lacná forma marketingu, ktorá prináša výsledky.
- V rámci lokálneho marketingu ceny začínajú od 149 € mesačne – 0940634491.
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Taktiež si môžete objednať naše služby v online marketingu.
Tešíme sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.