Skip to content

Základy SEO: Čo je Local SEO

Obsah článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy
RNDr. Milan Fraňo, PhD. - SEO špecialista a web editor - wooacademy

O autorovi článku

RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista a web editor wooacademy

☕Páčil sa vám článok? Podporte nás likom na YouTube kanál alebo kúpou kávy.

Lokálne SEO je dôležité!

Faktom je, že 46 % všetkých vyhľadávaní na Google je lokálnych.

To znamená dve veci. Jednou je, že pri takom podiele lokálneho vyhľadávania si nemôžete dovoliť vynechať túto časť SEO, lebo vás nikto nenájde. Druhou je, že 46% z nás bežne hľadáme najbližšiu benzínku, najlepšiu kaviareň, Kórejskú reštauráciu v Košiciach, ale napr. aj kurzy a školenia v Bratislave.

 

Čo je local SEO ?

Local SEO alebo optimalizácie pre miestne vyhľadávanie je proces podobný ako SEO, len s rozdielom, že výsledky sú ovplyvnené vaším umiestnením v priestore (teda, kde sa akurát nachádzate). Výsledky z lokálneho SEO sa zobrazia v „neplatenom“ organickom vyhľadávaní (SERP- search engine result page). Čím viac ste viditeľný vo vyhľadávaní, tým vyššia návštevnosť webu a väčšia šanca spraviť z návštevníka webu zákazníka.

Hlavné rozdiely local SEO v porovnaní so SEO sú:

  1. Výsledky sa zobrazujú aj v Google mapách a na prvej strane vyhľadávania Google v pravej strane (zaberajú viac ako 44% plochy 1. strany Google)
  2. Local SEO je primárne zabezpečené cez bezplatný profil Google Moja Firma
  3. Výsledky sú závislé o vzdialenosti, relevancie a významnosti miesta.

V jednoduchosti povedané lokálne SEO závisí od toho, kde sa nachádzate a či vo vašom okolí je miesto, ktoré vyhovuje vašim požiadavkám.

Faktory local SEO podľa Google a ich vysvetlenie

  1. Vzdialenosť – ako napovedá názov ide o vzdialenosť potenciálnych výsledkov vyhľadávania od miesta odkiaľ vyhľadávate. Ak ste v Bratislave a hľadáte výraz: „pneuservis kosice“ samozrejme vám zobrazí výsledky z Košíc, ale ak ste v Bratislave a napíšete: „pneuservis“ zobrazia sa vám výsledky na základe dostupných informácií o vašej polohe
  2. Relevancia –  vyjadruje do akej miery sa výsledok vyhľadávania zhoduje s tým čo hľadáte. Ak máte profil úplne vyplnený a pridávate pravidelne posty, máte vyššiu šancu, že váš profil bude pri zadaní určitého kľúčového slova relevantnejší a zobrazí sa.
  3. Významnosť miesta – odzrkadľuje do akej miery je vaša firma/miesto známe. Sú miesta, ktoré sú známejšie a patria sem múzeá, historické pamiatky, ale aj napr. najlepšia zmrzlina vo Viedni. Tieto miesta budú mať významnejšie pozície vo vyhľadávaní. Významnosť miesta pre Google sa dá ovplyvniť dostupnými informáciami o vašej firme, počtom recenzií na Facebooku a Google Moja Firma a SEO webu.
zdroj: Google Support: Zlepšenie miestneho hodnotenia na Google

 

Rýchly postup local SEO

  1. Pridajte miesto cez Google Moja Firma
  2. Vyplňte profil
  3. Požiadajte o aktiváciu účtu a aktivujte účet po tom, ako vám poštou príde obálka s kódom
  4. Pridávajte fotky, videá, virtuálnu prehliadku
  5. Pravidelne pridávajte do profilu posty a eventy
  6. Pýtajte si recenzie
  7. Pracujte na SEO vášho webu

 

História local SEO

Vyhľadávač Google od roku 2003 začal poskytovať návštevníkom internetu výsledky, ktoré ovplyvňovala ich poloha a teda, ktoré boli v ich blízkosti. Okrem webovej stránky ponúkol aj otváracie hodiny a polohu na mape. Napríklad, ak ste hľadali reštauráciu, tak vám ponúkol reštaurácie v okolí.

Postupom času sa z lokálnych výsledkov vyhľadávania stal plnohodnotný marketingový nástroj, vďaka ktorému je možné zaujať miesto na prvej strane Google, konkrétne na nultej pozícii.

 

Štatistiky local SEO

72% ľudí vyhľadávajúcich lokálne navštívia lokalitu v okruhu cca 10 kilometrov.

93% ľudí s lokálnym úmyslom vyhľadávania klikne na prvé tri viditeľné odkazy na Google

50% miestnych vyhľadávaní na mobile vedie k návšteve miesta v ten istý deň

18% miestnych vyhľadávaní na mobile vedie ku konverzii v ten istý deň

71% ľudí si pozerá miesto kam sa chystá v Google My Business profile

profily s virtuálnou prehliadkou majú tisíce zobrazení a 2x vyššiu interakciu s profilom a webom

 

Záver

Lokálne SEO je spôsob ako sa veľmi rýchlo môžete dostať na prvú stranu Google a predbehnúť konkurenciu. Nie je to povinná jazda, ale neodmysliteľná súčasť SEO. Správanie užívateľov sa mení, ľudia vyhľadávajú čoraz viac lokálne a z mobilu. Treba na to optimalizovať web aj profil Google Moja Firma.

Pre viac informácií o local SEO a tom, ako vybabrať s konkurenciou vďaka virtuálnej prehliadke a dobre nastavenému profilu, nás neváhajte kontaktovať : 0940634491 

  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.

Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

HEAD of SEO, web editor, co-founder wooacademy

Môj príbeh SEO špecialistu

seo-specialista-milan-frano

Naplánuj si konzultáciu
s našimi profesionálmi.

konzultacia social kampane

Facebook marketing partner – social marketing

seo-webináre-wooacademy

HEAD of SEO a web editor – weby & SEO

PPC specialistka

Google certifikovaná trénerka – Google ads kampane (PPC)

Zanechajte nám kontaktné informácie a pripravíme cenovú ponuku na mieru ?

Marketingové služby na mieru, ozvite sa!