Aj obuvník chodí bosý -⚠️
sales blbosť pre ovce⚠️
originálne myšlienky, ktoré ste si doteraz (možno) neuvedomili
Poznáte to aj vy? Chcete od špecialistu alebo firmy, aby vám vysvetlili, prečo to na ich webe vyzerá hrozne, prečo ich reklamy nemajú dobré výsledky a ich jediné vysvetlenie, prečo im nefunguje to čo ponúkajú za prehnané peniaze je:
⚠️ Aj majster obuvník chodí bosý! ⚠️
Z obchodného hľadiska je to absolútna blbosť a veta, pri ktorej by ste mali zbystriť a nie prikyvovať ako ovečka, ktorú idú „ošklbať“.
RNDr. Milan Fraňo, PhD – SEO špecialista a web editor a bývalý head of sales v Google Premium partner agentúre.
Aj majster obuvník chodí bosý!
⚠️ Prečo je to absolútna blbosť ?⚠️
Obuvník chodí bosý, krajčír nahý a podobné prirovnania sa používajú na zakrytie vlastnej neschopnosti a nekompetencie.
✅ Kedy sa môžete stretnúť s touto frázou?
Predstavte si nasledujúcu situáciu: Obchodník k vám príde a ponúka vám určitú službu a daná firma sa prezentuje ako naj-kompetentnejšia a ponúka vraj danú službu najlepšie na svete.
Povedzme, že firma ponúka tvorbu webu, no na ich vlastnej webovej stránke sú vážne chyby, ktoré si všimne aj laik. Keď konfrontujete obchoďáka a upozorníte ho na skutočnosť, že keď sú v tom majstri sveta ako tvrdí, prečo si to nevedia jednoducho opraviť na vlastnom webe.
Automatická a univerzálna odpoveď obchoďáka, ktorú sme skoro všetci ochotní akceptovať je: Poznáte to, aj majster obuvník chodí bosý.
Ako osprostení, keď počujete túto vetu, ste ochotní akceptovať chyby, ktoré má daná firma (napr. na webe) a ktoré by ste mali na webe na 100% aj vy, ak by ste si objednali služby od tejto firmy.
✅ Prečo akceptujeme túto magickú vetu
Obchodný rozhovor je z pohľadu (dobrého) obchodníka prepracovaná a rokmi vypilovaná technika, ktorá má len jeden cieľ. Aby klient podpísal. Lepší obchodníci sa snažia pomôcť klientovi, tým horším ide len o predaj bez ohľadu na potreby klienta.
Pri obchodnom rozhovore, dobrý obchodník len málokedy počuje argument, ktorý by pred tým nepočul. A vie argumentovať a zvládať námietky klienta (napr. aj našou overenou technikou zvládania námietok) s veľmi dobre pripraveným obchodným rozhovorom.
Klient, ktorý má pred sebou skúseného obchodníka, často krát nie je skúsený vyjednávač. Je to bežný podnikateľ alebo zamestnanec firmy, ktorý sa obchodom neživí a ktorý keď počuje dobre známu vetu, ktorú počúva od malička, mozog ju bez problémov spracuje a rýchlo vyhodnotí, že daná veta neznamená nič zlé a skôr sa spája s niečím pozitívnym. S tým súvisia ďalšie pochody v mozgu a táto veta dokonca aj utvrdí vierohodnosť obchodníka.
V tomto článku nebudeme zachádzať do detailov psychológie predaja a fungovania určitých predajných techník viac sa dozviete na našich kurzoch a workshopoch. Poprípade si prečítajte niektorú z kníh, ktorá rieši danú problematiku, napr.:
- Myslenie rýchle a pomalé (Daniel Kahneman)
- Ako klameme / Aké drahé je zadarmo / Psychológia peňazí (Dan Ariely)
⚠️ nebuďte ovce a použite mozog ⚠️
„Aj majster obuvník chodí bosý“ – namiesto akceptácie tejto vety sa radšej zastavte a zamyslite. On chodí bosý, oni nevedia spraviť web, oni nevedia aktivovať SSL na vlastnom webe, oni nevedia predať vlastné služby, oni sa nikde nezobrazujú v Google, tak prečo očakávam, že to budú vedieť spraviť na mojom webe/ projekte?
✅ Prečo je to absolútna blbosť?
Za pôvodom tohto slovného spojenie by sme museli ísť do histórie. Do čias, kedy bol v určitej oblasti/ kráľovstve len jeden obuvník alebo iný špecialista. Tento obuvník nefungoval na živnosť alebo s.r.o., bol to nevoľník, ktorý musel robiť svoje remeslo a musel ho vykonávať dobre a rýchlo na požiadanie panovníka alebo nižších/ vyšších šľachticov. Sám obuvník nemusel byť bohatý, bol v podstate „otrok“ s trochu lepším postavením ako iní „otroci“, ktorí pracovali na poli.
V tej dobe sa skutočne stávalo, že obuvník chodil bosý aj napriek tomu, že dané remeslo vedel robiť a bol v ňom odborník. Nebola to bohužiaľ jeho vôľa. Nie, on si nemohol dovoliť vyrobiť topánky pre seba alebo svoju rodinu. Nemal zamestnancov čo makali v jeho chatrči a on sa vyvážal v luxusnom koči a navštevoval panovníkov a kávičkoval s nimi. Prečo aj, bol to „otrok“a robil obuv pre šľachticov a panovníkov a bol rád, keď nedostal bičom alebo jeho deti nezomierali od hladu.
✅ Bosý obuvník / špecialista v dnešnej dobe?
V dnešnej dobe máme množstvo „obuvníkov“, množstvo „špecialistov“, ktorí pekne rozprávajú, no výsledky žiadne alebo len veľmi chabé. V našej oblasti online marketingu, vznikajú marketingové agentúry ako huby po daždi. No ich práca niekedy stojí za úplné ???.
V dnešnej dobe je veľká konkurencia. Je jedno či sa bavíme o reálnej konkurencii alebo len „kecaloch“. Preto si „obuvník“ nemôže dovoliť chodiť bosý. Veľmi obrazne povedané: Odborníci musia vedieť ukázať, že dokážu spraviť svoju prácu na 100%. Musia mať tie najkrajšie „topánky“, najkrajší web, najlepšie SEO, najlepšie reklamy a podobne…“
? „Obchodoval som dlhú dobu, mával som 5 stretnutí denne a ako najlepšieho obchodníka v agentúre ma draftovala iná agentúra na miesto head of sales. Ani jedna z týchto agentúr, v ktorých som robil, neposkytovala top služby, aké poskytuje wooacademy a naši špecialisti. Ak by sme to prirovnali k športovému žargónu, sme úplne iná liga. „?
Preto dobre viem, že naša prezentácia na webe, naše kampane, prednášky a všetko čo robíme musí byť na tej najvyššej úrovni. Investujeme veľa času do vzdelávania a inovácií, máme veľa klientov a množstvo firiem, ktoré chcú byť našimi klientmi. Darí sa nám, lebo sme najlepší. Obchodu sa už vôbec nevenujeme v zmysle, že by sme museli navolávať klientov a presviedčať ich, že sme najlepší. Nie. Klienti nás oslovujú sami. Je to jednoduché. Ak ste skutočný špecialista a skutočne dobrý v tom čo robíte, klienti k vám prichádzajú sami.
Moje pozorovanie v sales: „Menší klienti často dajú na (prázdne) reči, veľkí a silní klienti kašlú na prázdne reči, tým ide o výsledky a my tie výsledky vieme napĺňať.“
A presne preto je veta: „Aj majster obuvník chodí bosý,“ absolútny nezmysel z obchodného hľadiska. Nevravím, že to nefunguje na určitý typ klientov. Ak budete nabudúce počuť túto vetu, radšej nech si dá mozog pauzu a poriadne sa zamyslí nad tým, čo počul.
⚠️ „prečo“ je najhoršie slovo pri predaji ⚠️
„Prečo“ je najhoršie slovo v obchode, či už obchodujete v slovenskom alebo anglickom jazyku. Jediná taktika, ako sa dá použiť „prečo“ v obchodnom rozhovore je, aby končil podpísaním zmluvy. Ako na to sa dozviete od RNDr. Milan Fraňo, PhD. – na Technikách priameho predaja.
Odporúčania
- Sales je len soft skill.
- Sales nie je pre každého, ale dá sa naučiť.
- Sales potrebujete nie len v predaji ale aj bežnom živote.
- Naučte sa techniky priameho predaja od najlepších: Techniky priameho predaja
Záver
- Potrebujete zaškoliť obchodníkov vo firme (730 € – celodenné školenie) neváhajte nás kontaktovať.
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Milan Fraňo, PhD.
Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.
Môj príbeh SEO špecialistu …