Cart
wooacademy logo marketing
kurzy a školenia online marketing
Cart
  • Kurzy a školenia
  • Rady a návody
  • Lektori
  • Služby
    • Express marketingové služby
  • Referencie
  • Kontakt

Čo je USP ✅ (Unique Selling Proposition) – a čo skutočne nie je USP

Konkurencia je v podnikaní normálna, prirodzená a dokonca v určitých veciach aj dobrá. Pre zákazníkov to však nie je až také dobré, lebo sa miešajú produkty a dodávatelia od veľmi zlých až po veľmi dobrých. Ako si má zákazník vybrať a nenaletieť? 

Vhodným spôsobom ako ukázať, prečo by si mal zákazník vybrať vás je prezentovať svoje unikátne predajné prvky / vlastnosti – USP – z anglického Unique Selling Proposition.

Zásadné je pochopiť čo sú vaše USP – v čom ste lepší ako konkurencia, čo je dôvod aby si zákazníci kúpili produkty a služby práve od vás. 

Pozrime sa čo sú a čo nie sú USP a ako ich využiť v predaji.

autor článku: RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista – web editor – co-founder najlepšie hodnotenej vzdelávacej akadémie ⭐⭐⭐⭐⭐

Obsah:

  1. Čo je USP a čo skutočne nie je USP?

  2. Záver

✅ Čo je USP?

Definícia: USP je vec/vlastnosť (čokoľvek), čo vaše podnikanie odlišuje od konkurencie a robí ho lepším (to čím sa odlišujete od konkurencie). Je to špecifická výhoda, vďaka ktorej vynikne vaše podnikanie, váš produkt a služby v porovnaní s ostatnými konkurentmi na trhu. Pokiaľ vaše nadštandardné služby alebo produkty prerastú nad váš segment, znamená to, že máte skutočne dobré USP.

Identifikovanie vašich USP pomáha pri budované marketingovej stratégii a taktike a môžu pozitívne ovplyvňovať budovanie značky.

USP by mali rýchlo odpovedať na otázky ohľadne vášho produktu, ktoré by mohli napadnúť vášho potenciálneho zákazníka:

 

➡️ Čím sa odlišujete od konkurencie?

USP sú silné stránky vášho businessu a mali by vychádzať z toho, čo robí vašu značku alebo produkt jedinečným a cennými pre vašich zákazníkov. Byť „jedinečný“ je zriedka samo o sebe silným USP. Musíte sa skutočne zamyslieť či vaši zákazníci zákazníci vnímajú vaše USP rovnako ako vy. 

Čo nie je USP:

Napr.: doprava zadarmo, zľava 10%, dodanie do 3. dní, záruka výmena tovaru ani platba kartou nie sú žiadne USP. Je to štandard, ktorý zákazník očakáva aby u vás vôbec nakúpil. 

Neplatí vo vo všetkých segmentoch a produktoch a stále sú výhradný dodávatelia a ak zákazník má silnú potrebu kúpiť produkt tak ho nakúpi aj napriek nedostatkom eshopu.

História USP:

Definovanie USP patrí k základným bodom marketingového mixu, už pri navrhovaní marketingovej stratégie a tvorbe webu. Prvý krát boli unikátne predajné prvky využité v reklamných kampaniach začiatkom 40. rokov. USP zaviedol a prvý krát použil Rosser Reeves zo spoločnosti Ted Bates & Company .

„Diferenciácia je jednou z najdôležitejších strategických a taktických aktivít, do ktorých sa spoločnosti musia neustále zapájať.“ Theodore Levitt – Harvard Business School 

➡️ USP nie je len o prázdnych sloganoch

USP by nemali byť len vety, slogany alebo ikonky/ piktogramy na webe a prezentačných materiáloch. Malo by to byť reálne vyjadrenie vašich skutočných konkurenčných výhod a pomoc zákazníkom. 

  • Ak sľubujete dodanie do 3 dní, tak do 3 dní to musí byť u zákazníka nech sa deje čokoľvek.
  • Ak sľubujete vysokú kvalitu a produkt sa pokazí do týždňa, tiež to nie je dobré. 
  • Ak sľubujete zázračné výsledky, tak nech sa dostavia za každých okolností.   

✅ Ako identifikovať vaše USP?

Neodporúčam okopírovať prázdne slogany konkurencie a skutočne sa pozrieť na to v čom ste lepší ako konkurencia. Samozrejme to neviete zistiť kým nevyskúšate produkty a služby konkurencia napr. aj mystery shoppingom. 

 

Pri zistení USP môžete postupovať napr. takto: 

  • Urobte si zoznam všetkých možných rozdielov vašej značky alebo produktu od konkurencie 
  • Preskúmajte konkurenciu. Identifikujte všetkých konkurentov, pozrite si ich USP a hľadajte medzery v benefitoch (USP)
  • Sústreďte sa nie len na produkt ale aj servis, procesy firmy, jednoduchosť nákupu, vrátenia tovaru a ďalšie detaily nákupného cyklu.

Následne si všetko spíšte na papier a hrajte sa s nápadmi a vytvorte unikátne predajné prvky (USP), ktoré si získajú vašich zákazníkov.

Odporúčania

Ak nemáte jedinečný, najlacnejší, alebo dokonca ani najkvalitnejší produkt, snažte sa prekonať konkurenciu aspoň službami spojenými s nákupným cyklom. Napr. jednoduché objednanie tovaru, rýchle dodanie, pekný obal, pekný web, video návody k produktom, rýchli servis alebo support. 

To všetko môže zabezpečiť, že prekonáte konkurenciu. 

Zoberme si napr. Alza. Nemá najlacnejšie produkty na trhu (sú skôr s cenou niekde v strede – ak si porovnáte Heureku), no všetci tam nakupujeme, kvôli rýchlemu dodaniu, bezstarostnému nákupu, jednoduchému vyzdvihnutiu a vráteniu tovaru a množstve ďalších detailov. 

Záver ✅

  • Je veľmi dobré definovať si USP, zadefinovať komunikáciu so zákazníkov (branding / DNA značky), nastaviť vnútorné procesy a neustále vylepšovať produkty, služby alebo marketing. [MUST HAVE]
  • Ak chcete vedieť viac o marketingovej stratégii alebo taktike a komunikácii v online prostredí (komunikácia na základe archetypov) = neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si konzultáciu ➡️ info@wooacademy.sk ➡️ marketingová konzultácia
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdieľať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
  • Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk

Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

TAJNÝ BONUS ZA DOČÍTANIE - zdieľaj a získaj 10% zľavu

Facebook

ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)

seo špecialista milan fraňo bratislava

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.

Môj príbeh SEO špecialistu …

❤️ Nauč sa viac na kurzoch od wooacademy ❤️

  • - 19%workshop-adobe-lightroom-bratislava

    Adobe Lightroom ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop-adobe-illustrator-stredne-pokrocily

    Adobe Illustrator – stredne pokročilý ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%javascript školenie bratislava

    Úvod do jazyka JavaScript 1 (školenie) ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 15%workshop-reklama-na-linkedin

    Reklama na LinkedIn ONLINE

    € 136.00€ 116.00

    Výber možností

  • - 22%kurz-adobe-illustrator-bratislava

    Adobe Illustrator pre začiatočníkov ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 19%workshop-analyza-klucovych-slov

    Analýza kľúčových slov ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop-google-ads-pre-pokrocilych

    Google Ads pre pokročilých ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%adobe premiere pro

    Adobe Premiere Pro začiatočník ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

všetky školenia

Related Posts

Stavové kódy

SEO

Stavové kódy

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

SEO

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

Čo je content marketing?

Content marketing, SEO

Čo je content marketing?

Back To Top
wooacademy logo marketing
info@wooacademy.sk ♥ ďakujeme za návštevu, ste vítaní aj nabudúce ♥ by WooAcademy
  • Marketingové služby
    • Tvorba webovej stránky (weby a eshopy)
    • Virtuálne prehliadky Google
    • Správa Facebook a Instagram stránky a reklamných kampaní
  • Plagáty wooacademy
  • REPAS kurzy
  • GDPR
  • Informačná povinnosť
  • Obchodné podmienky
  • Možnosti Platby
  • Možnosti Dopravy

Links

KONTAKT:

info@wooacademy.sk

0940 634 491

Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieViac infoSúhlasím

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

SAVE & ACCEPT