súčasnosti je veľmi ťažké presadiť novú značku, spoločnosť či uviesť novú službu alebo produkt na trh. Majitelia spoločností preto musia uvažovať nad marketingom a stratégiou predaja oveľa viac ako tomu bolo v minulosti. Reklamné agentúry ponúkajú širokú škálu laicky povedané postupov, ktoré posunú značku vyššie. Jednou z nich je content marketing.
⭐ PRO TIP
- Content marketing je primárny nástroj SEO (Content SEO)
- Bez obsahu nie je SEO a bez obsahu (textu) nie je ani web.
- Prezentácia online sa dá robiť cez videá & obrázky ale aj videá a obrázky potrebujú text – minimálne do popisu videí a alt textov obrázkov (image SEO)
Čo je content marketing?
Presná definícia content marketingu nie je určená, všetky sa v niečom odlišujú. Za najvýstižnejšiu môžeme považovať túto: „Jedná sa o marketingovú stratégiu, pri ktorej ide o vytváranie hodnotného obsahu a jeho následné zdieľanie, za účelom upútania špecificky určeného publika a vyvolanie takej reakcie, ktorá vám prinesie zisk“
V jednoduchosti vysvetlené, ide o marketingovú techniku, pri ktorej predávate daný produkt alebo službu relevantným obsahom, ktorý čitateľovi pomôže pri riešení dilemy či problému. Nejedná sa teda o chytľavé titulky, po ktorých rozkliknutí vám však obsah videa, webu alebo článku v konečnom dôsledku nič nedá.
Ako tvoriť content marketing?
V prvom rade si musíte uvedomiť, čo je pre vašu cieľovú skupinu v súvislosti s vašim produktom zaujímavé (vypracovanie analýzy vyhľadávania kľúčových slov na webe). Zjednodušene, pokiaľ predávate automobily, nebude váš obsah zameraný na predaj lodí.
Následne je potrebné ujasniť si typ osloveného zákazníka. Pracujme teda s prípadom, kedy predávame autá. Nebudeme vytvárať obsah (či už ide o video, článok alebo web), ktorý bude oslovovať cieľovú skupinu napríklad od 15-18 rokov. Túto cieľovú skupinu potrebujeme ďalej do hĺbky špecifikovať. Náš sortiment je zameraný hlavne na predaj luxusných vozidiel, nebudeme teda vytvárať content, ktorý je vhodný pre nižšiu, respektíve strednú vrstvu.
Vytvorte si content plán
Content plán je ďalšou dôležitou súčasťou tejto marketingovej stratégie. Podstatou content plánu je (prirodzene) naplánovať vytváranie obsahu. Ujasniť si, či sa zameriate na články alebo na audiovizuálnu formu predaja.
Váš content plán môže vyzerať napríklad takto:
Ďalšou a finálnou časťou je distribúcia alebo zdieľanie. Pokiaľ chcete publikovať článok, pochopiteľne sa nebudete rozhliadať po stránkach, ktoré sú zamerané na publikáciu videa. V prípade, že pracujete s konkrétnou situáciou (predaj luxusných áut, článok) je vhodné založiť webovú stránku, napríklad blog. Na tomto blogu budete, ako už bolo spomenuté, zdieľať svoj hodnotný obsah.
Túto webovú stránku však potrebujete ďalej propagovať. V súčasnosti je asi najefektívnejšou metódou propagácie zdieľanie na sociálnych sieťach. V súčasnosti využíva sociálne siete ako instagram alebo facebook drvivá väčšina používateľov internetu (možno ste aj práve vy klikli na tento článok na facebooku), a teda sa jedná o médium, ktoré sa využíva na tieto účely každým dňom viac a viac.