Cart
wooacademy logo marketing
kurzy a školenia online marketing
Cart
  • Kurzy a školenia
  • Rady a návody
  • Lektori
  • Služby
    • Express marketingové služby
  • Referencie
  • Kontakt

Google obrázky – Image SEO (základy)

“Nepodceňujte SEO obrázkov a môžete ľahko predbehnúť konkurenciu.” 

Milan Fraňo, PhD. – Google Trusted Photographer

autor článku: RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista – web editor – co-founder najlepšie hodnotenej vzdelávacej akadémie ⭐⭐⭐⭐⭐

Obsah:

  1. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

  2. Google obrázky – SEO obrázkov
  3. Ako robiť SEO pre obrázky na Google?
    1.  Názov súboru obrázku

    2. Veľkosť obrázku a typ súboru

    3. Alt text

    4. Nadpis

  4. Fotky z fotobánk a vplyv na SEO

  5. Záver

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je súbor techník a postupov na zvýšenie organickej návštevnosti webu. Tým, že sa bude zobrazovať na vyšších pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania (SERP – search engine result page), najlepšie na prvej strane, nultej alebo prvej pozícii.  

Medzi SEO patrí seo on-page, seo off-page, lokálne SEO. 

SEO obrázkov patrí do SEO on-page a bližšie si ho priblížime. 

Google obrázky – SEO obrázkov

Návštevníci webov čoraz menej čítajú text a miesto toho články a stránky iba preletia pohľadom a preskenujú záchytné body – obrázky, nadpisy, tlačidlá, atď. Obrázky sú vhodné na zachytenie pozornosti ale taktiež je to neodmysliteľná súčasť techník SEO. 

Obrázky sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania v sekcii obrázky v Google, ale aj v úryvkoch vo vyhľadávaní (Features Snippet).

seo obrazkov wooacademy milan frano

výsledky vyhľadávania obrázkov 

google features snippet image

úryvky obrázkov vo vyhľadávaní (Features Snippet)

Ako robiť SEO pre obrázky na Google?

SEO obrázkov je veľmi jednoduché a zahrňuje tieto kroky, ktoré si bližšie rozpíšeme: 

1. Názov súboru obrázku

2. Veľkosť obrázku a typ súboru 

3. Alt text

4. Nadpis (možno pre niekoho prekvapenie)

1. Názov súboru obrázku

Áno, názov súboru patrí do SEO. Je to faktor, ktorý sa neodporúča podceňovať, aj keď veľa SEO špecialistov tomu neverí. 

Zlý názov obrázku:20180718_095259.jpg

Dobrý názov obrázku: kurz-facebook-marketing-bratislava.png

Názov súboru poskytuje Google prvotnú predstavu o tom, čo sa na obrázku nachádza. Názov súboru môže obsahovať kľúčové slovo (ja to určite odporúčam) a najdôležitejšie je, aby bol názov súboru popisný a teda z názvu súboru bolo jasné čo sa na obrázku nachádza.  

2. Veľkosť obrázku a typ súboru

Veľkosť obrázku udávajú pixely (px). Čím viac pixelov, tým väčšia veľkosť súboru a tým pomalšie sa web načítava.  

Rýchlosť načítania na mobile je faktor SEO a okrem iného, čím pomalšie sa web načítava, tým viac ľudí odchádza z webu a veľa z nich sa už nikdy nevráti.

Zlá veľkosť obrázku:3648 x 3648 px (4 MB)

Lepšia veľkosť obrázku: 720 x 720 px (76 kb)

Veľkosť súboru jednoducho zmeníte v ktoromkoľvek programe na prezeranie obrázkov. Napr. v IrfanView stlačíte Crtl + R, zmeníte pôvodnú veľkosť (pozor šírka obrázku určuje maximálnu šírku obrázku na webe) a uložíte súbor. 

Veľkosť obrázku vždy optimalizujte pred nahraním na web, napr. cez  online nástroj TinyPNG (maximálna veľkosť súboru nemôže presiahnuť 5MB pre free účet). 

Optimalizácia obrázkov je možná aj pomocou pluginov, napr. reSmush.it Image Optimizer. 

Typ súboru je koncovka obrázku – .jpg, .png, .svg, .gif. a v tomto článku sa touto problematikou podrobnejšie zaoberať nebudeme.  

3. Alt text

Text, ktorý odporúčam doplniť ku každému obrázku. Tento text pomáha vyhľadávačom zistiť, čo sa nachádza na obrázku. Alt text by mal slovne opisovať, čo je na obrázku. Alt text sa taktiež zobrazí, pokiaľ sa z nejakého dôvodu obrázok nenačíta. 

Alt text by mal obsahovať aj kľúčové slová. Áno, presne tak, pokiaľ kľúčové slová zodpovedajú obsahu obrázku a najlepšie pokiaľ obrázok zapadá aj do zvyšku obsahu konkrétnej stránky / článku, kde sa nachádza obrázok.  

Zlý Atl text: facebook facebook kurz, facebook ako na to facebook cena

Lepší Alt text: kurz facebook bratislava

4. Nadpis

Nadpis ponúka ďalšie informácie o obrázku a zobrazuje sa ak niekto podrží kurzor myši na obrázku, taktiež je aj súčasťou kódu. 

Má vôbec vplyv nadpis (title) obrázku na SEO ? 

Viaceré zdroje (Yoast) uvádzajú, že title (nadpis) nemá pre SEO vôbec žiadny zmysel. Aj keď Google hovorí o nadpise a popise obrázku toto: 

Google extracts information about the subject matter of the image from the content of the page, including captions and image titles. Wherever possible, make sure images are placed near relevant text and on pages that are relevant to the image subject matter.

➡️ Fotky z fotobánk a vplyv na SEO

Nie, skutočne fotky z fotobánk nemajú negatívny vplyv na SEO. Potvrdil to aj John Mueller z Google.

John Mueller sa na Twitteri vyjadril k otázke, či fotky z fotobánk majú negatívny vplyv na SEO: 

It doesn't matter for web-search directly. For image search, if it's the same image as used in many places, it'll be harder. (There's also the potential impact on users, after search happens, eg: does it affect conversions if your team photo is obvious stock photography?)

— 🍌 John 🍌 (@JohnMu) June 27, 2020

zamyslenie: 

Ak by mali vo výsledkoch vyhľadávania fotky z fotobánk horšie výsledky, poprípade negatívny vplyv na SEO tak by sa polovica webových stránok v Google nezobrazovala. 

Zhrnutie

  1. vždy zmeň názov obrázku a použi kľúčové slová
  2. použi obrázok, ktorý súvisí s textom
  3. optimalizuj veľkosť obrázku, aby bola veľkosť čo najmenšia a tým sa rýchlejšie načítala stránka (pozor obrázky nie sú jediné, ktoré spomaľujú web)
  4. vždy pridaj Alt text pre obrázky
  5. pridaj aj nadpis obrázku (ale veľké posuny v SERP vďaka nadpisu nečakaj)

Obrázky sú dôležitá súčasť SEO a potenciálni zákazníci sa môžu cez obrázok dostať na váš web a vykonať konverziu. 

Záver

  • Snažím sa vyhýbať všetkým pluginom, ktoré nie sú absolútne nutné a dajú sa obísť ľahkými úpravami v kóde stránky alebo výberom správnej témy (za mňa je top Themify) 
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.

Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.

Zdroje: 

  1. Google Image best practices – Google Support

  2. Vybrané úryvky ve Vyhledávání – Google Support

  3. Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide – Google Support

+ bonus II. zdieľaj a získaj 10% zľavu

Facebook

ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)

seo špecialista milan fraňo bratislava

O autorovi

RNDr. Milan Fraňo, PhD.

Ex Account & Sales Director (Head of Sales) v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.

Môj príbeh SEO špecialistu …

❤️ Nauč sa viac na kurzoch od wooacademy ❤️

  • - 22%kurz-adobe-illustrator-bratislava

    Adobe Illustrator pre začiatočníkov ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop photoshop

    Adobe Photoshop pre začiatočníkov ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop-google-ads-pre-pokrocilych

    Google Ads pre pokročilých ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%HTML tvorba webu školenie

    Programovanie webových stránok 1 (HTML + CSS) ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 19%workshop-analyza-klucovych-slov

    Analýza kľúčových slov ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%adobe premiere pro

    Adobe Premiere Pro začiatočník ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop-adobe-illustrator-stredne-pokrocily

    Adobe Illustrator – stredne pokročilý ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 19%workshop-adobe-lightroom-bratislava

    Adobe Lightroom ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

všetky školenia

Related Posts

Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD]

SEO

Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD]

Stavové kódy

SEO

Stavové kódy

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

SEO

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

Back To Top
wooacademy logo marketing
info@wooacademy.sk ♥ ďakujeme za návštevu, ste vítaní aj nabudúce ♥ by WooAcademy
  • Marketingové služby
    • Tvorba webovej stránky (weby a eshopy)
    • Virtuálne prehliadky Google
    • Správa Facebook a Instagram stránky a reklamných kampaní
  • Plagáty wooacademy
  • REPAS kurzy
  • GDPR
  • Informačná povinnosť
  • Obchodné podmienky
  • Možnosti Platby
  • Možnosti Dopravy

Links

KONTAKT:

info@wooacademy.sk

0940 634 491

Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieViac infoSúhlasím

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

SAVE & ACCEPT