Cart
wooacademy logo marketing
kurzy a školenia online marketing
Cart
  • Kurzy a školenia
  • Rady a návody
  • Lektori
  • Služby
    • Express marketingové služby
  • Referencie
  • Kontakt
SEO On-Page
4032018

SEO On-Page

SEO On-Page

Cieľ SEO stratégie je každému jasný. Dostať sa na 1. miesto vo vyhľadávači Google na určité kľúčové slová. Na dosiahnutie tohto cieľa musíte mať vymakanýweb, ktorý Google Boti a ich tajné algoritmy milujú. Jednoduché nie?

Faktory SEO On-Page

Google nikomu nepovie, aké faktory uprednostňuje a čo treba robiť, aby ste boli na 1. mieste vo vyhľadávaní. SEO odborníci fungujú na princípe pokus omyl. Napr. povedia: “mať kľúčové slová v H1 je dôležité pre vyššiu pozíciu vo vyhľadávaní”. Ak sa to uchytí a nástroje ako napr. Rank Tracker vám povedia, “áno pozícia sa po úprave H1 zvýšila” a funguje to na celom svete, je z toho faktor pre SEO optimalizáciu.

SEO On-Pagefaktory, ktoré zaručene fungujú sú:

  • unikátny obsah bez duplicít
  • kľúčové slová v názve (Title Tag), H1, URL, obsahu a Alt texte obrázkov
  • vnútorné prelinkovanie
  • jednoduché členenie stránky (sitemap)
  • rýchlosť načítania stránky
  • responzívna stránka
  • zdielateľná stránka (na sociálnych sieťach)
  • užívateľsky použiteľná stránka (UX)

Unikátny obsah

Používate obsah skopírovaný od konkurencie, strojovo preložený z anglickej stránky alebo popis produktu v e-shope od dodávateľa, ktorý používa 20 e-shopov na Slovensku a 1500 v USA? Ak bola odpoveď áno, nečakajte prvú stranu v Google. Dokonca vašu stránku môže Google penalizovať a prestať zobrazovať úplne.

Unikátny obsah je kľúčový pri SEO optimalizácii webu a je dôvod, prečo vás návštevníci odporúčajú známym, zdieľajú na sociálnych sieťach, vracajú sa na web pravidelne a okrem stúpajúcej návštevnosti vám pribúdajú aj objednávky.

Unikátny obsah nie sú len texty, ale aj videá, obrázky a recenzie.

Kľúčové slová

Získanie nových a relevantných kľúčových slov, ktoré vedú ku konverzii a dokážu konkurovať aj značkám s dlhoročnou tradíciou na trhu, je samo o sebe téma na celodenný kurz.

Pokiaľ však kľúčové slová už máte z vlastnej hlavy, od konkurencie alebo z plánovača kľúčových slov od Google, je vhodné ich mať na miestach, kde ich Google Boti zaregistrujú:

  • H1  – kľúčové slová v Highlighte Google Botom a návštevníkom webu hneď v úvode prezradia obsah odstavca
  • URL – pozrime sa na rozdiel:

www.wooacademy.sk/seo-on-page

www.wooacademy.sk/15drg8egfgfgdgd8f7df5df4c4d.

Pri ktorej URL je hneď jasné, čo tam nájdete? Kľúčové slová v URL by mali byť relevantné k obsahu, nemali by sa zbytočne opakovať a názov by mal byť dostatočne krátky, maximálne 100 znakov alebo 3-5 slov oddelených pomlčkou.

  • obsah – rovnaká logika, ak máte stránku, napr. o  zimných pneumatikách, v texte musíte písať o zimných pneumatikách (kľúčové slová v texte) a nie o výlete do Prahy v lete.
  • Alt v obrázkoch – Google na základe Alt-u vie posúdiť, či daný obrázok má niečo spoločné s textom na stránke a či je relevantný, preto by mal Alt popis v obrázku obsahovať kľúčové slová a samozrejme obrázok by mal pasovať k obsahu.

Vnútorné prelinkovanie

Patrí k technickým parametrom SEO On-Page a má vplyv na pozíciu vo vyhľadávaní. Sú to hypertextové odkazy (linky) smerujúce z vašej domény na vašu doménu, len z inej podstránky/článku, a odkazujú napr. na článok, službu, produkt, ktorá by návštevníka v rámci kontextu mohla zaujímať. Príklad vnútorného linku je napr: Ak vás SEO zaujíma do hĺbky, pozrite si ďalšie články zo sekcie SEO,tu.

Výhodou vnútorného prelinkovania pre návštevníkov stránky (aj Google Botov) je zjednodušená navigácia stránkou a ponúknutie relevantného obsahu.

Sitemap – jednoduché členenie webu

Užívateľ sa musí dostať k informáciam alebo produktu, ktorý na stránke hľadá maximálne na 3 kliknutia.  Ak sa tak nestane odchádza, zvyšuje sa bounce rate (miera okamžitých odchodov), skracuje sa čas užívateľa strávený na webe, klesá počet nových a opakujúcich sa návštevníkov webu a klesá pozícia vo vyhľadávaní. Jednoducho povedané, pokiaľ užívateľ nevie nájsť na webe čo hľadá, stránka nie je relevantná a Google ju posúva nižšie.

Rýchlosť načítania stránky (Page speed) a responzívnosť

50%  návštev webov je z mobilných zariadení, preto sa musí stránka načítať rýchlo a obsah musí byť prispôsobený na mobilné zariadenia (responzívny web). Návštevníci webu chcú, aby sa stránka načítala na menej ako sekundu, a obsah webu na mobile bol dobre čitateľný v jednej línii pod sebou. Ak na načítanie stránky čakáte alebo je obsah nečitateľný, prekrýva sa, tlačidlá nie sú dostatočne ďaleko od seba a nebodaj sa musíte posúvať doprava, aby ste dočítali vetu, vaša stránka je odsúdená na zánik a na cca 15. stránku vo vyhľadávaní Google.

Rýchlosť si ľahko overíte pomocou online nástroja Google  a responzívny design webu.

Zdieľateľný web

Na webe použijete tlačidlo zdieľať alebo skopírujete URL adresu a vložíte ju do Facebooku alebo Twitteru a miesto pekného obrázka a zmysluplného textu sa zobrazia hnusné pixely a nezmyselný všeobecný text úplne nesúvisiaci s produktom alebo článkom, o ktorý sa chcete podeliť s vašimi známymi a rodinou. Výsledok? Nahnevaní odchádzate z webu a už sa naň nevrátite.

Správne nastavenie zdieľania na sociálnych sieťach je kľúčové pre budovanie povedomia o značke, zvýšenie pozície vo vyhľadávači Google a interakciu návštevníkov s vaším webom.

Užívateľsky použiteľná stránka (UX)

UX z anglického slova User experience, doslovne skúsenosti užívateľa so stránkou. Návštevníkovi webu musí byť hneď v prvej sekunde jasné, čomu sa web venuje, čo ponúka a ako vykoná akciu na webe. Nastavenie UX je taktiež zložitá téma, ktorej sa venujeme bližšie aj v kurzoch a prednáškach. Univerzálne a všeobecné tipy, ktoré nemusia platiť na každý druh podnikania a prezentácie na webe sú:

  • obrázok – kvalitné, pekné a relevantné obrázky v úvode, napr. slider
  • text – k obrázkom text hneď v úvode, ktorý vysvetľuje čo na webe ponúkate a čo sa tu návštevník dozvie
  • CTA – tlačidlo s akciou alebo Call to Action button – umožňuje návštevníkovi webu vykonať akciu, napr. kúpiť produkt, prečítať článok, pozrieť cenník, služby a pod. Preto na váš web prišiel, pre nič iné, aby vykonal akciu a vy mu to musíte umožniť.
  • prvky dôveryhodnosti – ponúkate drahé produkty bez recenzií, videí, fotiek alebo certifikátov a garancií? – veľká chyba, hneď ich doplňte
  • vyhľadávanie – pokiaľ návštevník nevie nájsť čo hľadá, odchádza bez nákupu alebo informácií o firme a produkte, a prichádzate o konverziu
  • košík – keď sa už návštevník rozhodne, že si kúpi napr. kokosový olej z vašeho e-shopu, ale “minúty” sa preklikáva košíkom, musí sa registrovať, aj keď nechce a vypĺňať množstvo údajov, jednoducho stratí nervy a kúpi si produkt u konkurencie, aj keď je napr. drahší

Príklady nezmyselných UX designov s nefunkčným košíkom, chýbajúcim cenníkom, telefónnym číslom alebo nezmyselným textom sú všade na webe, stačí si ich všímať.

Záver

Prečo to Google robí? Načo komplikované a tajné algoritmy a nekonečné prehľadávanie webov, obsahu a všetkého čo je na webe?

Z lásky k vám!

Aby vám mohol Google odpovedať na vaše otázky a ponúknuť dobrý, relevantný a na mieru šitý obsah. Predstavte si, ak by ste do Google napísali, napr. “ako sa pečie kakaový venček” a miesto receptu (relevantný obsah) by vám vyhľadalo porno. A napríklad na otázku “kde je najbližšia lekáreň” by sa vám zobrazovali erotické kostýmy pre dospelých.

Garantujem vám, že už by ste Google na vyhľadávanie nepoužívali. Negooglili by ste.

Viac o SEO On-Page aj s nastaveniami krok-po-kroku sa dozviete na kurze SEO.

❤️ Nauč sa viac na kurzoch od wooacademy ❤️

  • - 15%workshop-reklama-na-linkedin

    Reklama na LinkedIn ONLINE

    € 136.00€ 116.00

    Výber možností

  • - 22%workshop-google-ads-pre-pokrocilych

    Google Ads pre pokročilých ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • kurz-SEO-bratislava

    SEO alebo ako nezabiť svoj web v 2021 ONLINE

    € 64.00

    Výber možností

  • - 22%facebook-instagram-reklamne-kampane-skolenie

    Facebook a Instagram kampane ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%workshop photoshop

    Adobe Photoshop pre začiatočníkov ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 19%workshop-adobe-lightroom-bratislava

    Adobe Lightroom ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 22%adobe premiere pro

    Adobe Premiere Pro začiatočník ONLINE

    € 162.00€ 126.00

    Výber možností

  • - 19%google-ads-zaciatocnik

    Google Ads pre začiatočníkov ONLINE

    € 156.00€ 126.00

    Výber možností

všetky školenia

Related Posts

Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD]

SEO

Odosielanie správ z doménového emailu cez gmail [NÁVOD]

Stavové kódy

SEO

Stavové kódy

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

SEO

SEO špecialista / SEO konzultant a moja náplň práce

Back To Top
wooacademy logo marketing
info@wooacademy.sk ♥ ďakujeme za návštevu, ste vítaní aj nabudúce ♥ by WooAcademy
  • Marketingové služby
    • Tvorba webovej stránky (weby a eshopy)
    • Virtuálne prehliadky Google
    • Správa Facebook a Instagram stránky a reklamných kampaní
  • Plagáty wooacademy
  • REPAS kurzy
  • GDPR
  • Informačná povinnosť
  • Obchodné podmienky
  • Možnosti Platby
  • Možnosti Dopravy

Links

KONTAKT:

info@wooacademy.sk

0940 634 491

Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieViac infoSúhlasím

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

SAVE & ACCEPT