6 jednoduchých spôsobov ako získať emailové adresy
Email marketing je veľmi silný marketingový nástroj. Bez databázy emailových adries to však nejde. Ako získať emailové adresy? Existuje niekoľko skutočne jednoduchých spôsobov. Na úvod vám chcem poradiť, aby ste emailové adresy nekupovali. Posielať emailové reklamy ľuďom, ktorí o vás nikdy nepočuli a o vás vôbec nestoja, nie je najlepšia reklama pre vašu firmu. Ak si myslíte, že možno hádam niekto váš email otvorí a osloví ho, tak sa mýlite. Už sa vám to niekedy stalo?
Otvorili ste si email, o ktorý ste vôbec nestáli a povedali si: „wow, to je ale skvelý email a produkt, idem ho hneď kúpiť“? Stalo? Nie, nikdy! A ani sa to nikdy nestane. Preto vážne: nekupujte emailové adresy. Sú to pre vás vyhodené peniaze.
1. Ponúknite obsah (e-book, video, demo verziu)
Za emailovú adresu ponúkajte len plnohodnotný obsah, môže to byť napríklad e-book, video, webinár, bezplatná konzultácia alebo demo verzia vášho softvéru. Netvárte sa, že získanú emailovú adresu nebudete ďalej na nič využívať. Užívatelia internetu sú každým dňom múdrejší a pýtať od nich emailovú adresu a tváriť sa pri tom, že o nič nejde, ich môže poriadne nahnevať. Vašim cieľom nie je mať čo najväčšiu emailovú databázu, ale mať čo najviac relevantných kontaktov- relevantné sú také, ktoré majú skutočne záujem o zasielanie emailov od vás.
Vysvetlite klientovi dostatočne dôvod, prečo by vám mal poskytnúť svoj email a určite nezabudnite ani na informáciu, ako často bude od vás emaily dostávať.
2. Pop-up okná
Pop-up je okno, ktoré vybieha, keď si napríklad čítate obsah na nejakej stránke, alebo vybehne okamžite ako ju navštívite a zväčša zaberie celú obrazovku. Následne máte dve možnosti akcie- buď vložíte svoj email a okno sa zatvorí, alebo musíte v pravom hornom rohu kliknúť na krížik a okno zatvoriť.
Je to najmenej obľúbená metóda, navyše veľmi otravná. Pravdou však je, že prináša 8 – 10 % nových kontaktov. Nepoužívajte túto techniku ak máte návštevy najmä z vyhľadávania a záleží vám na SEO, pretože google stránky, ktoré majú pop-up okná, znevýhodňuje vo vyhľadávaní.
Pop-up môžete napríklad použiť, keď váš klient prešiel celý váš web skrz na skrz, vložil produkt do košíka a zrazu nastáva najhoršia možná situácia- odchádza. V takom prípade môžete mať v zálohe ešte jednu kartu- pop-up. Ako by mal vyzerať? Napríklad:
„Ešte neodchádzajte! Máme pre vás 10 % zľavu na celý nákup.“- celkom šikovná pomôcka ako dokončiť nákup.
3. Box na prihlásenie k odberu
Mal by byť na stále viditeľnom mieste na vašej stránke. Namiesto nudného- prihláste sa na odber noviniek môžete experimentovať. Ak máte napríklad miestne kníhkupectvo, tak by text na tomto boxe mohol vyzerať nasledovne:
„Ostaňte informovaní. Máte záujem o novinky v našom kníhkupectve? Pridajte sa k viac ako 2000 šťastlivcom, ktorých pravidelne informujeme o najnovších knihách, ktoré k nám priplávali z ďalekých končín.“
Môžete pridať aj zľavu alebo inú výhodu.
4. Objednávkou
Ak ponúkate produkty, v košíku nesmie chýbať možnosť prihlásiť sa na odber newslettrov. Samozrejme by opäť nemalo chýbať vysvetlenie- čo budete posielať a ako často to budete posielať.
5. Dotazník
Vytvorte krátky dotazník 2 – 3 otázky, výmenou za nejakú hodnotu. Napríklad ponúknite e-book. V dotazníku sa môžete pýtať napríklad: „čo považujete za najväčšie prekážky v podnikaní? V čom podnikáte?“ Okrem emailových adries získate aj informácie, podľa ktorých môžete kontakty segmentovať a lepšie svoje emaily cieliť podľa záujmu.
6. Na konci článku
Ak návštevník vášho webu dôjde až na koniec článku, ponúknite mu možnosť prihlásiť sa na odber newslletru. Mohlo by to vyzerať napríklad takto:
„Páčil sa vám článok? Zadajte svoju emailovú adresu a my vám každých 14 dní pošleme náš najlepší článok“.
Spôsobov ako získať emailové adresy je viacero. Máte aj vy nejaký overený spôsob? Podeľte sa s nami!
Záver
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.