5 dôvodov prečo email marketing
Nerobíte email marketing? Zo skúseností viete, že konverzie neprinášal? Na vine nebol email marketing, ale email. Precízne prepracovaná email marketingová stratégia môže priniesť vyššie konverzie za menšie peniaze ako napríklad google reklama. Emailová komunikácia je totiž omnoho intímnejšia ako napríklad remarketing. Naučte sa preto oslovovať svojich potenciálnych zákazníkov emailami, ktoré budú viesť ku konverziám.
A teda prečo email marketing?
Poďme na to!
1. Funguje
To, že email marketing v dnešnej dobe už nefunguje, nie je pravda. Áno, všetci neznášame spamy. Preto treba posielať relevantné emaily. Emaily v správnom čase, správnej osobe a so správnym obsahom. V tom prípade sa môžete tešiť z konverzií.
Príklad z praxe:
Laura má malé kaderníctvo pre ktoré si vytvorila jednoduchú stránku ulaury.sk, na ktorej je možnosť objednať sa online na strihanie. Po tom, ako sa Eva objedná cez formulár na Laurinej stránke, dostane potvrdzovací a ďakovací email. Deň pred termínom strihania pošle Laura Eve pripomienkový email. Po tom, ako Eva odchádza ostrihaná, Laura počká mesiac a pošle Eve výzvu, aby sa znova objednala na strihanie.
Prečítajte si o tom ako posielať emaily tým správnym ľuďom v tom správnom čase
2. Oslovenie zákazníkov v nákupných cykloch
Email marketing je ideálny spôsob, ako oslovovať zákazníkov v nákupných cykloch. To samozrejme vyžaduje segmentáciu. Čo to znamená? Musíte rozlišovať emaily, ktoré ste získali napríklad za stiahnutie e-booku, ktorý ponúkate na stránke zdarma alebo emailovej adresy, ktorú ste získali objednávkou.
To sú úplne rozdielne zdroje. Zatiaľ čo hosť, ktorý si stiahol e-book je v nákupnom cykle „see“ alebo „think“, osoba, ktorá u vás nakúpila je už vašim zákazníkom a je v nákupnom cykle „care“. V skratke to znamená, že nepošlete email na hodnotenie produktu niekomu, kto si stiahol e-book.
Príklad z praxe:
Milan si stiahol e-book „10 skvelých tipov ako na efektívny email marketing“. Je logické, že mu pošlete email s poďakovaním a ďalšími tipmi s výzvou na odber newslettrov.
3. Zvyšovanie konverzií – generovanie nákupov
Máte e-shop a v ňom opustené košíky? Nič s tým nerobíte? Strašná škoda! Hostia, ktorí opustia košík, sú už len krôčik od nákupu. Stačí keď im pošlete email, aby dokončili svoj nákup.
Príklad z praxe:
Monika vložila do košíka tablet, no nedokončila nákup. Nachádza sa vo fáze „do“- už len krôčik od nákupu. Je logické jej poslať email na dokončenie nákupu.
4. Lacný
Email marketing je pomerne lacná záležitosť. Pokiaľ samozrejme kupujete emailové adresy alebo si platíte za poslanie emailov, tak je email marketing veľmi drahá záležitosť. Tento postup určite neodporúčam, sú to vyhodené peniaze. Zbierajte emailové adresy poctivo od ľudí, ktorí sa o váš obsah sami zaujímajú.
Príklad z praxe:
Existuje množstvo marketingových nástrojov pre posielanie newslettrov, pokiaľ máte malý biznis, za používanie týchto nástrojov neplatíte nič. Napríklad pri používaní nástroja MailChimp neplatíte do 2000 odberateľov.
5. Ľahko merateľný
Dobré nástroje pre email marketing majú v sebe analytiku. Vďaka nej okamžite vidíte, koľko ľudí email dostalo, otvorilo, vykonalo požadovanú akciu (kliklo na odkaz alebo stiahlo e-book). Vďaka tomu vidíte, ako ľudia reagujú na vaše emaily a môžete svoje emaily optimalizovať tak, aby prinášali čo najvyššie konverzie.
Príklad z praxe:
Základné metriky (zistíte koľko % email otvorilo, kliklo na nejaký odkaz, odhlásilo sa z odberu a pod…):
Veľmi šikovná click mapa (presne vidíte, na ktorý odkaz ľudia najviac klikali):