Cart
wooacademy logo marketing
kurzy a školenia online marketing
Cart
  • Kurzy a školenia
  • Rady a návody
  • Lektori
  • Služby
  • Referencie
  • Kontakt
Posielajte emaily správnym ľuďom v správnom čase
23022018

Posielajte emaily správnym ľuďom v správnom čase

Prečo je tak dôležité posielať tie správne emaily, tým správnym ľuďom v tom správnom čase? Email hrá dôležitú úlohu najmä v druhej časti nákupného cyklu klienta, pri pretavení potenciálnych klientov na nových zákazníkov a pri starostlivosti o existujúcich zákazníkov. Opäť treba vychádza z modelu see-think-do-care.

see think do care

Základné rozdelenie publika

SEE– relevantné najširšie publikum. Vašim prvým krokom je prilákať ľudí na váš web. Zatiaľ ich nemáte ako osloviť emailom, toto je fáza, pri ktorej môžete získať od nich emailové adresy a následne im posielať relevantný a hodnotný obsah, ktorý ich prevedie cez nákupný cyklus až ku konečnej stanici zákazníka. Emailové adresy pýtajte vždy za hodnotný obsah a s tým, že klienti budú oboznámení o tom, že im budete nejaký obsah posielať. Myslite na to, že títo ľudia ešte nie sú pripravení od vás nakupovať.

THINK– fáza, kedy má klient už slabý komerčný úmysel. Prejavuje sa to napríklad tak, že si prečítal recenziu o produkte alebo si prezeral cenník produktov. Pokiaľ máte jeho emailovú adresu, môžete ho osloviť napríklad emailom, v ktorom porovnávate výhody vášho produktu alebo značky- cieľom je odprezentovať vašu hodnotu.

DO– klient už má silný komerčný zámer. Prejaviť sa to môže napríklad tak, že nechal produkt v košíku. Môžete mu poslať zľavu alebo výzvu na dokončenie nákupu.

CARE– zákazník, ktorý u vás nakúpil aspoň dvakrát. Starajte sa o svojich zákazníkov, pretože pravidelní a spokojní zákazníci vás stoja vždy menej peňazí ako získanie nových zákazníkov. Medzi emaily, ktoré budete posielať svojim zákazníkom môžu patriť napríklad priania k meninám, špeciálne zľavy len pre nich, alebo predstavenie nových produktov. Svojich top klientov hýčkajte ešte viac- ale len špic celého vrcholca, nie každého, aby vaši top klienti vedeli, že sa takto staráte len o nich.

Rozdeľujte ešte viac

Takéto rozdelenie je úplne minimum a pre úspešný email marketing nedostačujúce. Z jednoduchého dôvodu: máte rozdielne typy potenciálnych zákazníkov- niektorí sú už pripravení nakúpiť, iní sa len „pozerajú“. Takí, ktorí sa zaujímajú len o jeden produkt alebo takí, ktorí sa zaujímajú o viacero produktov. Rovnako je to aj s vašimi existujúcimi zákazníkmi- niektorí sú noví a niektorí u vás nakupovali už viackrát. Niektorí sú aktívni, niektorí menej.

Celé sa to komplikuje, ak máte e-shop so širokým zameraním, napríklad elektroniku, nábytok alebo lekáreň. Nepošlete špeciálne zľavy na celulitídu mužovi, ktorý si u vás kúpil krém na hemoroidy. Nepošlete špeciálne zľavy na postele niekomu, kto si u vás už posteľ kúpil. Nepošlete recenziu na motorové člny niekomu, kto si stiahol e-book “10 tipov ako si vybrať kvalitný notebook“.

Ako vidíte, email marketing nie je len o posielaní hromadného bulletinu všetkým vašim kontaktom. Dĺžka a kľúčové body nákupného cyklu by mali byť pre vás ako mapa, ktorá vám napovie, aký obsah máte poslať, kedy ho máte poslať, komu ho pošlete.

Rovnako si zvážte, čo tým vlastne chcete dosiahnuť- čo budete merať, či nové registrácie, prihlásenia na nezáväznú konzultáciu alebo skúšobnú jazdu, stiahnutie e-booku alebo kúpu produktu.

Automatizácia

Ďalším krokom je automatizácia. Nie je možné posielať relevantné emaily bez automatických emailov. Nastavte si emaily tak, aby reagovali na správanie klientov. Vytvorte špecifické emaily pre tých, ktorí si stiahnu e-book, pre tých, ktorí sa registrujú na skúšobnú jazdu a pre zákazníkov, ktorí si kúpili notebook.

Nebojte sa automatizácie, posielanie emailov nemá byť ručná práca. Snažte sa, aby aj automatické emaily nevyzerali ako automatické – personalizujte, vyzývajtek akcii a v žiadnom prípade neupozorňujte na to, že „toto je automatický email a neodpovedajte naň“. Postarajte sa o to, aby bolo možné na vaše maily vždy odpovedať.

Záver

Na záver, ak si krvopotne vypracujete emailovú stratégiu, môže sa stať, že na prvý pokus nebude fungovať. Je to skôr pravdepodobné. Nevešajte hlavu, robte A/B testovanie, skúšajte rôzne taktiky a hlavne nezabúdajte na to, že to robíte pre klientov, nie pre seba. Prvoradé musí byť priniesť hodnotu vašim klientom, starať sa o nich, učiť ich novým veciam a pomáhať im. Nejde vám predsa len o predaje, ale aj o budovanie značky.

❤️ Nauč sa viac v kurzoch od WooAcademy ❤️

  • - 13%skolenie-wordpress-bratislava

    WordPress pre začiatočníkov

    € 156.00€ 136.00

    Výber možností

  • firemne-skolenie-instagram-marketing

    Firemné školenie – Instagram marketing

    € 730.00

    Pridať do košíka

  • kurz-facebook-akreditovany

    Facebook marketing I – základy (akreditovaný)

    € 550.00

    Pridať do košíka

  • facebook online školenie

    Online školenie Facebook marketing ❤️

    € 189.00

    Pridať do košíka

Všetky kurzy

Related Posts

5 tipov ako na neodolateľný newsletter

Email marketing

5 tipov ako na neodolateľný newsletter

5 dôvodov prečo email marketing

Email marketing

5 dôvodov prečo email marketing

5 tipov ako segmentovať emailové adresy

Email marketing

5 tipov ako segmentovať emailové adresy

Back To Top
wooacademy logo marketing
info@wooacademy.sk ♥ ďakujeme za návštevu, ste vítaní aj nabudúce ♥ by WooAcademy
  • Marketingové služby
    • Tvorba webovej stránky (weby a eshopy)
    • Virtuálne prehliadky Google
    • Správa Facebook a Instagram stránky a reklamných kampaní
  • Plagáty wooacademy
  • REPAS kurzy
  • GDPR
  • Informačná povinnosť
  • Obchodné podmienky
  • Možnosti Platby
  • Možnosti Dopravy

KONTAKT:

info@wooacademy.sk

0940 634 491

Aby sme vám zabezpečili čo najlepšie služby, používame k fungovaniu webu neškodné a anonymizované súbory cookies. nieViac infoSúhlasím

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Potrebné
Vždy zapnuté

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Nepotrebné