Čo je email marketing?
Email marketing je jedným z najmocnejších a najnepochopenejších nástrojov vo svete marketingu vôbec. Napriek tomu, že si emaily posielame už viac ako 40 rokov a takmer každá firma využíva toto médium, málokto dokáže robiť email marketing správne. Chcete robiť email marketing správne a efektívne?
Ako prvé si definujeme čo je email marketing v skratke, v ďalších článkoch sa dozviete ako robiť email marketing efektívne.
Čo je email marketing?
Email marketing je jedným z foriem online marketingu, medzi ktoré patrí napríklad aj marketing cez webové stránky, sociálny marketing, google reklama a podobne.
V jednoduchosti ide o posielanie emailov za účelom predaja alebo promovania vašej služby alebo produktu. Tak to vyzerá, že touto definíciou sa riadi väčšina firiem.
Poznáme však omnoho lepšiu definíciu email marketingu, a to: používanie emailu pre budovanie pozitívnych vzťahov s vašimi potenciálnymi alebo s už existujúcimi zákazníkmi.
Príklad z praxe:
Databáza emailových adries
Zoznam vašich emailových adries je vaša databáza. Štandardne sa emailové adresy získavajú napríklad uskutočnením objednávky, prihlásením sa na odber newslettrov alebo stiahnutím e-booku či prihlásením sa na bezplatný webinár.
Emaily sa posielajú emailovým adresám, ktoré máte v databáze. Aby ste však na získané emailové adresy mohli posielať propagačné emaily, musíte od majiteľov adries získať súhlas.
Výhody email marketingu
1. Email marketing je veľmi efektívny nástroj pre on-to-one komunikáciu, teda priamu komunikáciu so zákazníkom.
2. V porovnaní s inými marketingovými nástrojmi je lacný a ľahko sa testuje, meria a vyhodnocuje. Správne zvolená email marketingová stratégia vedie nielen ku konverziám, ale aj k pozitívnemu budovaniu značky.
3. Umožňuje cieliť a reagovať okamžite na správanie zákazníka. Objedná si niekto váš tovar? Obdrží email. Prečo by ho nemohol dostať zákazník aj keď vloží niečo do košíka, no nedokončí nákup? Alebo keď potrebuje radu alebo keď ho chcete pozvať na bezplatný webinár, ktorý rieši jeho problémy?
4. Pomocou email marketingu dokážete cieliť svoje publikum v nákupných cykloch rôznym obsahom, dokážete osloviť inak mužov a ženy.
Email marketing je stále relevantný
a) 94 % používateľov Internetu používa Internet na čítanie emailov, 83 % vyhľadáva a iba 61 % používa sociálne siete- teda email marketing je obrovská príležitosť na oslovenie vašich potenciálnych zákazníkov.
b) 81% užívateľov smartfónu považuje kontrolu svojej emailovej schránky za najobľúbenejšiu činnosť
Email marketing áno či nie?
Pokiaľ uvažujete o online marketingovej stratégii pre vašu firmu, nemali by ste zabudnúť aj na email marketing, prichádzate tak o množstvo príležitostí. Email marketing by ale nemal slúžiť na posielanie reklám, ale na budovanie pozitívneho vzťahu so zákazníkmi.
Záver
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.