4 najčastejšie chyby, keď ide o email marketing
Máte vybudovanú skvelú email marketingovú stratégiu, no bojíte sa, že ste na niečo zabudli? Človek je tvor omylný a často sa stáva, že na veľmi zásadné veci zabudneme, ani nevieme ako. V tomto článku som zhrnula 4 najčastejšie chyby, ktoré by mali zároveň na vaše marketingové snaženie najzásadnejší dopad.
1. Email nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia
Mobilné zariadenia sú stále viac a viac používané na prezeranie stránok a čítanie emailov. V poslednom čase vývoj nových aplikácii na mobilné telefóny zaznamenal veľký boom. Veď 54% emailov je otváraných cez mobilné zariadenia. 80% ľudí tvrdí, že čítanie emailov je ich neobľúbenejšia činnosť na mobilných zariadeniach.
Predstavte si to, nudíte sa v práci, aktualizujete svoju emailovú aplikáciu a zrazu príde email. Otvárate email a keď je dobre spravený, poteší. To je dobrá znamenie pre vašu značku. Pokiaľ však email nie je na telefóne čitateľný, nahnevá. Samozrejme, ľudia chcú na telefónoch čítať emaily, ktoré sa čítajú ľahko a ktoré sú optimalizované. Je na čase im dať to, čo chcú.
2. Databáza emailových adries nie je segmentovaná
Segmentácia je tá kľúčová vec, ktorá vám umožní posielať tie správne emaily, správnym ľuďom a v správny čas. Čo je pre úspešný email marketing kľúčové. Predstavte si to, viac ako polovica súhlasí s tým, že dostávajú emaily, ktoré vôbec nesúvisia s tým, čo chcú. Nie sú relevantné pre nich. Dostávajú obsah, ktorý ich absolútne nezaujíma. Môžete vytvoriť ten najkrajší email na svete, no pokiaľ nie je relevantný pre vaše publikum, je to strata vášho aj ich času.
3. Email nie je personalizovaný
Presonalizované emaily sú omnoho osobnejšie a cielenejšie. Personalizovať znamená, že svojimi emailami oslovujete ľudí ich vlastným menom. Namiesto:
„dobrý deň, kúpte si náš produkt“ posielate emaily „dobrý deň Andreja, už ste vyskúšali náš nový produkt?“
Vlastné meno sú slová, na ktoré každý reaguje a ktoré každému pripadajú ako tie najdôležitejšie slová na svete.
Myslite na to, že na tom druhom konci, sú tiež len ľudia, ktorí chcú mať pocit, že s nimi komunikujete osobne. V emaile je množstvo komponentov, ktoré môžu pôsobiť, že s ľuďmi komunikujete face-to-face. Od mena, z ktorého odosielate email, mena, na ktoré prichádza email, predmetu, obsahu, CTA a podobne. To, že posielate emaily 10000 odoberateľov neznamená, že to má byť z tých emailov cítiť.
Príklad z praxe:
Zuzana nakúpila od elektro obchodu slúchadlá a každý týždeň jej chodí hromadný bulletin na zlacnené produkty. Chodí z emailu support@velkeelektro.ve (vymyslený príklad), bulletin je nerelevantný a nesegmetnovaný (každý obdrží rovnaký email bez ohľadu na to, čo nakúpil), dokonca si marketéri nedali ani takú námahu, aby ju oslovili menom. Na rozdiel od druhého emailu. Zuzana nakupuje z kníhkupectva prevažne knihy od Stephena Kinga. Akonáhle kníhkupectvo urobí akciu na knihy od tohto spisovateľa, pošle email všetkým priaznivcom (zákazníkom, ktorí si dva a viackrát objednali knihu od S.Kinga). Okrem toho email oslovuje menom a prišiel z vierohodnej adresy andrea.pekna@knihkupectvo.kn (vymyslený príklad).
4. Neanalyzujú a neoptimalizujú
Ako marketér by ste mali zbierať dáta úplne vo všetkom čo robíte, každú chvíľu. Dôsledná analýza vám povie o vašich zákazníkoch veľa. Napríklad: čo ich zaujíma alebo na čo reagujú. Pre zlepšenie vašich marketingových schopností môžete skúšať rôzne hypotézy alebo A/B testovanie.
Analytika vám umožňuje merať metriky, na ktorých záleží, naučiť sa, čo je úspešné. Naučte sa ako používať tieto metriky a čo s nimi.
Príklad z praxe:
Skupina ľudí absolvovala kurz z astronómie. Aby ste otestovali, čo má pre vašu firmu väčší prínos, urobíte A/B testovanie. Polovici pošlete email, v ktorom darujete 10 % zľavu na kurz „Astronomické javy“ a druhej polovici pošlete email, v ktorom ponúkate 10 % zľavu na akýkoľvek ďalší kurz. Po odoslaní môžete sledovať, na čo ľudia viac reagujú. Nenechajte sa zmiasť, možno to na prvý pohľad vyzerá, že každý by si zvolil druhú možnosť. No môže sa stať, že ľudia si nakoniec nevyberú nič, pretože keď majú na výber z viacerých možností, často sa stáva, že si nedokážu vybrať a nevyberú si nič. To vy ale dopredu nemôžete vedieť a preto spravíte testovanie. Vďaka tomu viete optimalizovať emailovú stratégiu do posledného detailu.