5 tipov ako na neodolateľný newsletter
Túžite po tom, aby newsletter od vás ľudia radi prijímali, otvárali ich a vykonávali požadované akcie? Môžete začať s týmito piatimi radami a určite posuniete svoje newslettre na vyššiu úroveň.
1. Ujasnite si cieľ
Ako prvé si musíte ujasniť, čo chcete emailom dosiahnuť. Pokiaľ to neviete, tým, že pošlete newsletter nič nedosiahnete. Posielanie emailov bez cieľa nemá zmysel. Predtým ako sa rozhodnete email poslať, položte si nasledujúce otázky: „Čo je cieľom emailu?“ Je to vyplnenie formuláru, stiahnutie e-booku, prihlásenie sa na webinár alebo predaj produktu? Neposielajte newsletter len preto, aby ste sa pripomenuli.
Príklad z praxe:
Janka je spisovateľka a má vlastný blog. Emaily posiela preto, aby svojich fanúšikov upozornila na nový obsah na stránke. Jej cieľom je zvyšovať návštevnosť na webe a povedomie o sebe.
Dušan má predajňu ojazdených automobilov. On posiela emaily, v ktorých vyzýva ľudí, aby sa prihlásili na skúšobnú jazdu. Pre Dušana je cieľom pritiahnuť nových potenciálnych zákazníkov do svojej predajne.
Aký je váš cieľ?
2. Personalizujte
Nebojte sa oslovovať svojich zákazníkov menom. Predtým však dôsledne prejdite svoju databázu kontaktov a uistite sa, že máte správne vyplnené meno pri emailových adresách. Opravte malé písmená a dávajte pozor na to, či meno v emaile koreluje so zadaným menom. Dôležité je oslovovať ľudí krstným menom, je to omnoho príjemnejšie, pokiaľ samozrejme nie ste exekútor alebo právnik, ktorý potrebuje osloviť svojich zákazníkov omnoho formálnejšie.
Meno môžete pridať do predmetu, do emailu, do samotného textu správy, dokonca aj do CTA („Call to action button“= tlačidlo, ktoré vyzýva k akcii).
Príklad z praxe:
Monika vložila tablet do košíka bez toho, aby dokončila nákup. Obchod jej pošle pripomínajúci email s výzvou na dokončenie nákupu. Eva navštívila pred mesiacom kaderníctvo u Laury. Teraz jej prišiel email s výzvou na ďalšie strihanie s CTA, ktoré obsahuje priamo jej meno.
3. Segmentujte
Nie je nič horšie ako posielanie hromadných emailov. Preto segmentujte svoje kontakty. Čo to znamená? Rozdeľte ich do skupín podľa nákupného cyklu, podľa pohlavia, podľa veku, podľa produktov, ktoré kupujú, podľa všetkých parametrov, ktoré o nich viete. Tak sa nestane, že pošlete nerelevantný hromadný email všetkým kontaktom, ktoré máte v databáze. Nemá zmysel posielať email s akciami na vaše produkty niekomu, kto navštevuje váš blog a nikdy neprejavil záujem o vaše produkty.
4. Máte príliš veľa cieľov naraz?
Neposielajte emaily, v ktorých sa snažíte toho naraz veľa povedať. Emaily, v ktorých máte umiestnených niekoľko výziev na akcie. U vašich klientoch nastane paralýza, keď takýto email otvoria. Čo to znamená? Keď ľudia majú veľa vecí na výber, nevyberú si ani jednu. Ich pozornosť je roztrieštená, nevedia kam kliknúť a nekliknú nikam. Preto posielajte email, v ktorom bude len jedna maximálne dve výzvy na kliknutie.
Príklad z praxe:
Prvý newsletter je veľmi bežný jav u marketérov. Jeden email poslaný všetkým kontaktom v databáze bez rozdielu a preplnený produktami. Je bežný, ale dojem z takéhoto emailu je otrasný. Druhý príklad newslettru je úplne rozdielny. Jeho dizajn je čistý a obsahuje iba jedno tlačidlo vyzývajúce k akcii.
5. Prinášajte hodnotu
Keď tvoríte a posielate emaily, myslíte na seba alebo na klientov? Má váš email pre vašich klientov zmysel? Prečo by sa mal vôbec zaoberať tým, čo robíte? Musíte poznať potreby vašich klientov. Hovoriť o ich problémoch, prinášať im riešenia, tipy, rady. Pokiaľ budete posielať emaily, ktoré vašim klientom pomôžu, budú ich otvárať, čítať a tešiť sa na ne. Splnený sen každého marketéra. Zamerajte sa preto na prínosy a výhody pre klienta.
Príklad z praxe:
Milan si stiahne e-book o tom, ako robiť efektívny email marketing- je logické mu poslať ďakovací email a výzvu na odber článkov. Nie je logické mu ponúkať kurz, keď si ešte ani e-book neprečítal.