Čo sú stavové kódy a čo znamenajú: 200, 301, 302, 404, 500, 503
Stavové kódy sú súčasť odpovede servera na vašu požiadavku na webe. Čo znamenajú stavové kódy pre SEO? Každá URL adresa na webe vracia nejaký stavový kód. Tento kód vidia roboty Google. V niektorých prípadoch sú stavové kódy zlé pre SEO.
Spoločne sa poďme pozrieť čo, ktorý stavový kód znamená .
Definícia stavových kódov [WIKI]:
Stavový kód HTTP je súčasť hlavičky odpovede servera na klientskú požiadavku. Stavový kód upresňuje, ako bola odpoveď serverom spracovaná – či bola požiadavka vybavená kladne, záporne, alebo došlo k chybe.
Stavový kód je trojica dekadických čísel, kde prvé číslo určuje kategóriu odpovede a zvyšné čísla ju bližšie špecifikujú.
Oficiálny zoznam stavových kódov HTTP spravuje organizácia Internet Assigned Numbers Authority IANA.
autor článku: RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista – web editor – co-founder najlepšie hodnotenej vzdelávacej akadémie ⭐⭐⭐⭐⭐ wooacademy
✅ Kód 200
200 – znamená, že všetko je v poriadku. Stránka je v poriadku. „Roboti Google“ stránku dokážu nájsť a indexovať.
✅ Kód 301
301 sa používa na redirect / presmerovanie starého obsahu na nový. Je to trvalé presmerovanie (keď už neplánujete nikdy sa vrátiť k starej doméne). 301 presúva „silu SEO“.
Ako funguje Redirect 301 na SEO
Ak z nejakého dôvodu meníte starú doménu za novú tak spravte redirect 301 v súbore .htaccess starého webu (nájdete cez FTP) – zo starej domény na novú.
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*)$ https://novadomena.sk/$1 [R=301,L]
</IfModule>
Ak vymeníte len doménu a necháte URL adresy rovnaké (ideálny stav – ak pôvodná stránka bola spravená dobre), tak celá „sila SEO“, spätné odkazy aj návštevník sa prenesie bez problémov na konkrétne URL nového webu.
Ak máte web a ponúkate tvorbu webu a na „tvorba webu“ ste na 1. pozícii so starou doménou. Spravíte 301 redirect na novú doménu. Ak niekto hľadá napr. tvorba webu, nájde pravdepodobne ešte starú doménu. Klikne na ňu a presmeruje ho to na novú doménu.
Čo sa stáva s pozíciami po redirect 301
Vo väčšine prípadov po 301 redirect (ak sa nič nemení) organická návštevnosť na chvíľu klesne (vymieňajú sa pozície a Google musí porozumieť a skontrolovať nový obsah). No ak je všetko v poriadku za 0,5-3 mesiace sa dostane do normálu a v niektorých prípadoch aj stúpne. Ak sa robia na novom webe SEO aktivity tak návštevnosť z organicky stúpne a prepad nemusí ani prísť.
✅ Kód 302
302 – je oproti 301, len dočasný redirect / presunutie. Návštevnosť sa presmeruje na nový web ale nie „sila SEO“
✅ Kód 404
404 – pre je pre SEO zlá správa. Znamená, že stránka neexistuje. Stáva sa to keď sa mení alebo maže URL adresa bez redirectu. S tým súvisí termín broken link. Ak je veľa 404 odpovedí na webe, pre Google a užívateľov to nie je veľmi dobrý signál.
✅ Kód 500
500 – znamená chyba servera. Alebo bližšie nešpecifikovanú chybu. Obsah na webe je neviditeľný.
✅ Kód 503
503 – je dočasný výpadok a aj obsah je len dočasne nedostupný. Stáva sa pri aktualizáciách alebo preťažení servera.
Záver ✅
- Ak ste zvedavý na naše SEO služby a školenia neváhajte si kúpiť lístok a na vlastnej koži si overiť kvalitu. Lepšie raz vidieť ako 100x počuť ➡️ SEO školenie
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, zdieľajte ho na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Milan Fraňo, PhD.
Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.
Môj príbeh SEO špecialistu …