Ako vyzerá SEO spolupráca, čo môže priniesť a koľko stojí
To, že SEO predáva, dá sa merať a má zmysel sa mu venovať už vie väčšiny prevádzkovateľov online projektov.
Čo je menej známe je postup spolupráce, konkrétne kroky optimalizácie, cena a očakávania.
Poďme sa pozrieť čo všetko SEO obnáša.
OBSAH:
SEO taktika
Analýza kľúčových slov
SEO on-page
Linkbuilding
Záver
Rýchla SEO taktika (nie stratégia) – nie len pre WordPress
- technická úprava webu – zrýchlenie webu, vymazanie zbytočných pluginov, pridanie SEO pluginu Rank Math, úprava funkcionalít webu, kontrola a úprava sitemap, robots.txt, prepojenie sociálnych sietí, pridanie / označenie štruktúrovaných dát, prepojenie Tag Manager, Search Console, Google Analytics atď.
- UX /CX úprava webu – odstránenie nedostatkov webu, ktoré bránia nákupu alebo odrádzajú návštevníka od nákupu = úprava funkcionalít webu, vizuálna úprava webu.
- Obsah webu – úprava textov webu – kategórie článkov, staré články, kategórie produktov, popisy k produktom, texty na stránkach, úprava/rozšírenie kategórií produktov a článkov
- Image SEO – optimalizácia obrázkov a multimediálnych súborov na webe
- úprava architektúry webu a prelinkovania
- Content SEO – tvorba SEO obsahu na webe, publikovanie článkov
- Linkbuilding – získavanie relevantných spätných odkazov
- YouTube SEO – úprava textov videí a optimalizácia profilu
- Local SEO – optimalizácia profilu a tvorba obsahu, tvorba virtuálnej prehliadky
- Reporting, kontrola dát, optimalizácia
v SEO mám najrýchlejšie výsledky s vlastnými projektami (eshopy aj služby)
nie som obmedzený budgetom, ani časom na schvaľovanie textov, ani čakaním na klientovho developera pre úpravy stránky a schvaľovanie navrhnutej stratégie
Analýza kľúčových slov
Tu sa celé SEO začína. Analýza kľúčových slov je pre väčšinu online projektov nutnosť. Či už kompletná analýza kľúčových slov alebo content gap analýza, poprípade si len vytiahnete niektoré vytipované kľúčové slová z nástroja ako Marketing Miner a overíte si mesačné objemy hľadanosti, podobné slová, konkurenciu, CPC a podobne.
Načo je analýza kľúčových slov dobrá a čo môže priniesť?
Z analýzy si vytipujete slová, ktoré ľudia vyhľadávajú a s ktorými máte možnosť dostať sa s webom vyššie vo výsledkoch vyhľadávania (seo difficulty). Niektoré kľúčové slová sú jednoducho veľmi konkurenčné a prvú stranu obsadzujú silné weby, ktoré by ste len veľmi ťažko „prebili“ za krátky čas.
Analýza kľúčových slov prináša napr. úsporu času, ktorý miniete na písanie nerelevantných blogových článkov, ktoré nemajú šancu získať prvú stranu v Google. Taktiež bez analýzy kľúčových slov (ak je dobrá je jedno v akej formu ju dostanete) len veľmi tažko so SEO vôbec začnete.
Cena analýzy kľúčových slov od wooacademy sa pohybuje od 550-1000 €. Analýzu si môžete spraviť aj sami, radi Vás to naučíme na ➡️ workshope.
Zistite viac o ➡️ analýze kľúčových slov.
spravte si analýzu kw sami
➡️ workshop alanýza kľúčových slov ⬅️
pre online projekty veľmi dobre investovaných 136 €
ON-PAGE
Bez webu a obsahu sa nedá robiť SEO. Kvalita webu a obsahu rozhodne o tom či z organiky budete mať aj objednávky alebo len vyhodíte peniaze a stratíte drahocenný čas.
Keď publikujte web bez SEO a social aktivít, je v podstate neviditeľný. Musí to byť veľká náhoda ak sa k vám niekto dostane a poprípade u vás spraví konverziu (nákup).
SEO by ste mali riešiť už pri tvorbe webu, vyhnete sa niektorým nepríjemnostiam s úpravou webu v budúcnosti. Nie všetci tvorcovia webov sa vyznajú v SEO a robia weby aspoň so základnými nastaveniami, architektúrou a podobne.
Čo v rámci spolupráce robím ako prvé?
Keď ma osloví klient, so SEO projektom, ako prvé:
- preverím na koľko kľúčových slov sa web indexuje pomocou Marketing Minera.
- potom preverím koľko stránok je indexovaných a či sú na webe nejaké problémy, nástrojmi ako Screaming Frog alebo website auditor a odhalím niektoré hlavné problémy.
- vypýtam si prístupy do Google Analytics a Search Console a webu
- skontrolujem spätné odkazy
- navrhnem stratégiu a taktiku
➡️SEO služby orientačný cenník⬅️
Čo obsahuje SEO a koľko stojí?
Niektoré práce idú súbežne, na niektoré kroky musím čakať, pozrite sa čo v rámci SEO robím na WordPress projektoch.
- tvorba obsahu: na základe analýzy kľúčových slov sa vyberú slová pre tvorbu obsahu. Zadanie sa buď dá copywriterom alebo si klient články napíše sám. Články od klienta aj copywritera upravujem a dolaďujem pre SEO.
Na začiatok je dobré pokryť obsahom čo najviac relevantných kľúčových slov. Preto je dobré začať s 5-15 článkami (ak web nemá žiadny obsah – ak má niekedy stačí prerobiť kvantum starého obsahu). Potom publikovať pravidelne na vybrané slová a témy.
Cena za SEO článok (rozsah 4-6 strán) sa pohybuje okolo 150 €. - úprava vizuálu stránky (UX faktory) – ak je potrebná, cena sa účtuje podľa rozsahu prác – základné veci je možné upraviť do 5 hodín práce = 145 €
- technická úprava webu – web zrýchlim, upravím sitemap, robots.txt, optimalizácia pluginov, optimalizácia štruktúrovaných dát 4-6 hodín.
- prelinkovanie súčasného obsahu webu a úprava architektúry stránky (kategórií, podkategórií – produktov aj článkov) 3-5 hodín
- prepojenie webu s Google Analytics, Google Search Console, Tag Manager, nastavenie merania konverzií atď – max 2-3 hod
- optimalizácia local SEO cez Google My Business profil 3-5 hodín.
- ďalšie služby a kroky podľa potreby a zvolenej stratégie
80% SEO = dobrý obsah
➡️ Ako vyzerá fakt dobrý SEO článok ⬅️
Linkbuilding
Linkbuilding je o získavaní spätných odkazoch na váš web. Čím viac relevantných spätných odkazov, tým väčšia šanca získať vyššie pozície pre URL na ktorú odkazy smerujú aj pre celú doménu.
Jednoduché však?
Čo obnáša linkbuilding?
- výber stránok, portálov, magazínov, fór, blogov, ktoré sa venujú téme o ktorej píšete na vašom webe, a ktoré majú slušné domain authority
- výber vhodných kľúčových slov/ tém / článkov z ktorých pôjdu spätné odkazy na váš web
- dohodnutie ceny alebo barteru za nákup spätného odkazu alebo uverejnenia vášho článku so spätným odkazom
- ak sa jedná o uverejnenie spätného odkazu aj s článkom, tak napísanie článku.
Koľko stojí link building
Ak si budete nakupovať spätné odkazy sami, tak cena sa pohybuje od 25-800 € za spätný odkaz. Napísanie článku, ak sa jedná o odkaz s článkom je navyše.
V rámci wooacademy vieme zabezpečiť linkbuilding od 350 € za 5-6 spätných odkazov na doménach s dobrými domain authority.
Výhoda spolupráce s linkbuilderom je nižšia cena za spätné odkazy ako by ste získali sami. Linkbuilderi nakupujú spätné odkazy na kvantá, preto majú nižšie ceny.
Čo môže priniesť linkbuilding?
Na niektoré kľúčové slová majú weby na 1.strane Google veľa spätných odkazov, na niektoré nemusia mať weby na 1.strane žiadne spätné odkazy.
Ak sa neviete s dobre napísaným obsahom dostať na 1. stranu Google a vaša konkurencia má spätné odkazy, tak získanie 1-5 spätných odkazov vám môže pomôcť dostať sa na 1. stranu a získavať návštevy webu a potenciálnych klientov.
Jednoduchý prepočet: budete robiť linkbuilding 3 mesiace, získate min. 15 spätných odkazov a máte šancu posunúť 3-6 stránok (vašich URL) na 3-6 kľúčových slov na 1. stranu Google.
Ak každé z týchto slov vyhľadáva mesačne 1000 ľudí = 6000 vyhľadávaní mesačne. Ak získate mieru prekliku napr. 10% = 600 návštev. Ak máte konverzný pomer 1-2% = 6-12 konverzií mesačne zo SEO z týchto 3-6 slov. Je na vás či sa vám to oplatí podľa ceny produktu, marže atď.
Toto bol čisto orientačný a nepresný prepočet a nezahŕňal podobné slová a ďalšie faktory.
SEO prináša konverzie, ktoré by inak získala konkurencia
Záver
- Ak by ste potrebovali pomôcť so SEO a online marketingom neváhajte nás kontaktovať.
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Milan Fraňo, PhD.
Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.
Môj príbeh SEO špecialistu …