Čo je content marketing (content SEO) ✅
Relevantný obsah, marketingové aktivity (kampane) a meranie aktivít = ideálna kombinácia marketingu prosperujúcej firmy.
SEO, budovanie značky, zvyšovanie autority a zvyšovanie konverzií sú oblasti v ktorých je potrebný content marketing a teda tvorba obsahu.
Pozrime sa detailnejšie čo je content marketing a content SEO.
autor článku: RNDr. Milan Fraňo, PhD. – SEO špecialista – web editor – co-founder najlepšie hodnotenej vzdelávacej akadémie ⭐⭐⭐⭐⭐ wooacademy
✅ Čo je content marketing?
Content marketing, po slovensky obsahový marketing, je technika online marketingu zameraná na vytváranie hodnotného a relevantného obsahu pre publikom. Principiálne je to text vo forme blogových článkov, videí, podcastov, newslettrov, rád a návodov a iných častí textu online, ktorý pomáha riešiť problémy alebo porozumieť určitým témam, poprípade zabaviť a informovať.
Obsah môže byť dostupný zadarmo alebo platení. Platený obsah by som osobne nezaradil do content marketingu, ale skôr do produktu.
Ako to robíme vo wooacademy?
Obsah na našom blogu pridávame:
- na témy a kľúčové slová z analýzy kľúčových slov
- na témy, ktoré sú často diskutované v marketingových skupinách a ktoré majú prínos pre publikum týchto skupín
- na témy ktoré reflektujú aktuálne dianie vo svete marketingu
- nepridávame pravidelne v určitý deň (nie je to až také podstatné a často je to preceňované, hlavne pre určité segmenty a firmy, ktoré nemajú týmto štýlom nastavenú marketingovú stratégiu )
✅ Typy obsahového marketingu
Obsah je možné pridať do rôznych častí webu alebo iných kanálov. Prejdeme si rôzne typy obsahu:
➡️ Blogové články
Ak si otvoríte stránky na prvých pozíciách v Google, pravdepodobne nájdete na stránkach sekciu blog alebo novinky. Je to najjednoduchší spôsob ako pridať obsah do webu.
➡️ Case Study – prípadové štúdie
Ak napr. tvoríte webovú stránku inhouse, tak pravdepodobne vás bude zaujímať aké systémy, pluginy a nastavenia som použil pri tvorbe webu. Tieto cenné informácie môžete zakomponovať do prípadovej štúdie, ktorá sa bude líšiť od návodov, napr. v tom, že okrem návodu zakomponujete aj konkrétne výsledky s použitím našich riešení.
➡️ Recenzie
Poznáme recenzie, ktoré vytváraná návštevníci webu a zákazníci, tzv. User-Generated Contet (USG) a taktiež recenzie, ktoré píšeme na web za účelom informovať návštevníkov webu o kvalitách nejakého nášho produktu. Recenziu môže napísať nezávislí špecialista alebo ju napíšeme na web v mene testera.
➡️ e-book
Koľko ebookov ste prečítali? Priznám sa, že ja osobne asi žiadny (radšej čítam relevantné publikácie od uznávaných špecialistov). Aj keď osobne ebooky nečítam, tak tvorba ebookov a ich výmena za napr. email je vo všeobecnosti dobrá stratégia pre obsahový marketing.
➡️ FAQ
Často kladené otázky pomáhajú zákazníkom zistiť relevantné informácie o produkte alebo službe, ktoré inak v texte nenájdu. Je to dôležitá súčasť obsahové marketingu a SEO. Do FAQ bezproblémov pridáte aj obsah, ktorý sa inde nehodí.
➡️ Videá
Nech už podnikáte v akomkoľvek segmente, vaši zákazníci pravdepodobne používajú YouTube a pozerajú si na ňom videá. Tvorba video obsahu je v súčasnosti už štandardný formát. Preto aj vo wooacademy aktuálne pripravujeme kurzy na tvorbu a strihanie videí a taktiež kurzy live streamovania.
➡️ Podcasty
Podcasty sú zvukové záznamy (MP3, MP4) v ktorých sa rozoberá zaujímavá téma alebo iný zaujímavý obsah. Podcasty často bývajú pravidelné relácie. Veľa marketingových agentúr uverejňuje zaujímavé podcasty na rôzne témy. My vo wooacademy podcasty aktuálne neuverejňujeme no chystáme pre vás školenie na túto tému od Pavla Škorpíka – bývalého marketingového riaditeľa cestovky pelikán.
✅ Ciele content marketingu
Keď tvoríte obsah, čo je vaším hlavným cieľom?
Najdôležitejším cieľom výkonnostného – performance marketing (? nie výkonného marketingu ?) je získanie konverzie = nákup alebo iné forma konverzie, ktorá vedie k zisku.
To však neznamená, že iné ciele nepoznáme:
➡️ zvýšenie povedomia o značke a návštevnosti webu
➡️ organické získavanie spätných odkazov
➡️ získanie postavenia trendsettera
➡️ ovplyvňovanie názoru ľudí
➡️ zvýšenie povedomia o značke
Zvolenie cieľom závisí od konkrétneho klienta, segmentu a potenciálu trhu.
✅ Distribúcia obsahu k publiku
Ako dostať obsah k relevantnému publiku?
Obsah sa, okrem SEO, sám k potenciálnemu zákazníkovi nedostane, preto je potrebné vyvíjať určité aktivity na distribúciu obsahu.
Je to v podstate jednoduché a pokiaľ na to máte kapacitu a viete ako na to tak využite:
➡️ email marketing – pošlite nový obsah svojim kontaktom v mailovej databáze (najlepšie cez mailchip, zoho a podobné systémy pre email marketing)
➡️ cez social kanály, organicky vytvárajte pútavý obsah s odkazmi na nový článok na webe
➡️ platené kampane – je pravdepodobne najrýchlejší spôsob ako dostať nový obsah k veľkému počtu relevantných ľudí
✅ Meranie a vyhodnocovanie výsledkov
Vyhodnocovanie marketingových aktivít je kľúčové aj pri content marketingu.
Pretože sa veci neustále menia, musíme tiež zaistiť, aby náš obsah zostal relevantný pre Google a návštevníkov webu čím dlhšie. Preto je kľúčové monitorovať obsah a výsledky. Existuje niekoľko spôsobov, ako to urobiť. Prvá vec, ktorá nás napadne je Google Analytics a v skutočnosti pre väčšinu firiem a špecialistov je to jediný nástroj, ktorý využívajú.
Sú tu ešte nástroje ako Search Console a napr. Marketing Miner + kopec ďalších.
„Polovica peňazí, ktoré utratím za reklamu, je vyhodená. Problém je, že neviem, ktorá polovica to je.“
John Wanamaker (1838-1922)
✅ Content SEO
Kvalitný SEO obsah je pre firmu perfektný obchodník, ktorý funguje 24/7. Nebudem v tomto článku bližšie rozoberať čo je kvalitný SEO obsah skôr o výhodách písania SEO článkov v rámci obsahového marketingu.
SEO patrí k časti distribúcia obsahu a keďže som SEO špecialista tak viac do podrobna budem rozoberať práce SEO.
Ak sa nerozumiete do SEO nevadí, dá sa to naučiť na našich SEO kurzoch. Teraz si povieme o jednoduchej metóde ako zistiť aký obsah je pre SEO vhodný.
Google je ako váš kamarát, ktorý vám našepká veľa informácií a trikov pre SEO a ak ho dobre počúvate tak jednoducho predbehnete konkurenciu na určité kľúčové slová. Ako na to:
- potrebujte byť viditeľný na určité kľúčové slov? Tak ho napíšte v inkognito okne do vyhľadávača Google
- pozrite sa na obsah na 1-5 pozícii a každú stránku si otvorte
- zistite aké typy obsahu to sú (produkt, článok, služba, kategória, atď.) a všimnite si rozsah a použité kľúčové slová
- vytvorte pre daný typ obsahu lepší a rozsiahlejší text, ktorý zodpovedá zámerom hľadajúceho do hĺbky.
- vytvorte pútavý meta popis, optimalizujte obrázky , zrýchlite web, pridajte prelinkovanie a ste na dobrej ceste byť na prvých priečkach v Google pred vašimi konkurentami (podobne ak my).
✅ SEO = relevantný záujem ✅
SEO a Google Ads (vyhľadávacia sieť) zodpovedá na dopyty (záujem) v určitom nákupnom cykle zákazníka. Reklama (TV, rádio, social, Google, atď) – vytvára záujem alebo ovplyvňuje spotrebiteľské správanie.
✅ Content SEO stratégia
Stratégia pre obsahový marketing je presný a dôsledný plán na vytváranie vysokokvalitného obsahu, ktorý má zmeniť návštevníkov webu na platiacich zákazníkov.
Väčšina ľudí si myslí, že to musí byť niečo komplikované, ale nie je to pravda.
Jednoduchá stratégia, ktorú v rámci content marketingu využíva wooacademy a ďalšie veľké aj malé firmy je: vytvárajte náučný, zaujímavý a kvalitný obsah v podobe blogových článkov a videí na YouTube, ktoré ľudí naučia určité zručnosti z online marketingu alebo vyriešia ich problémy .
Viac o stratégii firmy a stratégii a taktike content marketingu sa dočítate v ďalších našich článkoch, preto nebudem SEO content stratégiu a taktiku rozoberať dopodrobna. No ukážme si aspoň základné kroky:
➡️ Stanovenie cieľov
Ciele sú základné, ak napr. návštevnosť a konverzie a komplexnejšie ako napr. organické získavanie spätných odkazov, získanie pozície trendsettera, získanie zamestnancov a podobne.
➡️ Tvorba contentu pre relevantné publikum
Nie je problém nájsť slová, ktoré nie sú konkurenčné a nesúvisia s vašim businessom a napísať články, ktoré získajú návštevnosť. To však nemá až taký zmysel, pokiaľ vám nejde o affiliate alebo adsense zámery. No ak ste firma alebo business mimo týchto odvetví tak je dôležité získať relevantných návštevníkov, ktorý skutočne majú záujem o vaše produkty alebo služby.
➡️ Správny výber obsahu
Ak viete pre aké publikum tvoríte obsah a kto sú vaši zákazníci tak nie je až taký problém vybrať aj kanál a typ obsahového marketingu. Pokiaľ samozrejme skutočne poznáte svojich zákazníkov.
➡️ Zamerajte sa na správne témy
Každá téma content marketingu má určitý zámer a nejakú fiktívnu hodnotu obchodnej príležitosti. Z Google Analytics viete jednoducho zistiť, ktoré témy a články sú najviac čítané a ktoré prinášajú konverzie.
➡️ Propagácia obsahu na rôznych kanáloch
Okrem SEO sa obsah neobjaví na monitoroch vašich zákazníkov sám od seba. Musíte ho dostať medzi ľudí, aby si ho prečítali a, dúfajme, zdieľali alebo na neho odkazovali. To okrem SEO zabezpečíme platenými kampaňami na social, newslettrami, webinármi a podobne.
➡️ Úprava a doplnenie starého obsahu
Starý obsah spred rokov už pravdepodobne nebude aktuálny a za tie roky by sa hodilo ho rozšíriť a upraviť. Je to asi najrýchlejší spôsob ako sa posunúť vo vyhľadávaní vyššie. Samozrejme ak má obsah 10 viet a nehovorí o ničom tak je to rovnaké ako písať úplne nový SEO obsah.
✅ potrebujte zabezpečiť komplet SEO ? ✅
„Žiadny problém nato som tu.“
Milan Fraňo – SEO špecialista & co-founder wooacademy
Záver ✅
- Ak chcete vedieť viac o marketingovej stratégii pre firmu alebo content SEO = neváhajte nás kontaktovať a dohodnúť si konzultáciu ➡️ info@wooacademy.sk ➡️ marketingová konzultácia
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdieľať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Milan Fraňo, PhD.
Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.
Môj príbeh SEO špecialistu …