SEO tipy pre malé firmy – ako získať zákazníkov z organiky ✅
Snažíte sa získať viac objednávok a znížiť výdavky na reklamu? Odpoveď je SEO.
Vďaka postupom SEO, ktoré učíme aj na našich kurzoch sme dosiahli, že najväčší podiel nákupov na webe je zo SEO a povedomia o firme. Naše postupy aplikujú veľké ale aj malé firmy a po 1-3 mesiacoch vidia prvé výsledky.
⚠️ Nerobíte SEO? Nechávate zákazníkov konkurencii! ⚠️
Obsah:
1. Na čo sa zamerať v SEO pre malé podniky
SEO pre malé firmy (s webmi do cca 10-30 stránok) sa robí veľmi podobne ako pre veľké firmy s obrovskými webmi alebo eshopmi.
Rozdiel je často spôsobený len s rozpočtom na SEO. Nepôjdeme do detailov a budeme sa venovať len kľúčovým SEO taktikám, ktoré pomôžu malým webom a podnikom zvýšiť organickú návštevnosť. Ak potrebujete SEO riešiť komplexne prečítajte si radšej: ➡️ Kompletnú definíciu SEO
✅ Kľúčové slová
Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávacích nástrojov, aby našli to, čo hľadajú.
Malé weby sa zameriavajú len na úzku skupinu kľúčových slov, lebo majú málo služieb, málo tovaru, málo kategórií atď. Je to pochopiteľné. Ak ste elektroinštalatér v Bratislave tak sa vaše kľúčové slová budú točiť okolo výrazov ako:
Pre malé weby stačí často zistiť len „pár“ kľúčových slov, hlavne ak majú veľmi úzku ponuku služieb. Stačí si napr. pozrieť na ktoré kľúčové slová sa zobrazuje konkurencia cez nástroj Marketing Miner, alebo si spraviť „content gap analýzu“. Nemusíte nutne robiť komplet analýzu kľúčových slov. Kritické je ak týchto pár kľúčových slov, ktorú sú pre vás skutočne dôležité, ste zvolili zle. To len optimalizujete a výsledky sa nedostavujú.
✅ Pikoška:
Klient platil skoro rok SEO, jednej veľmi „prestížnej“ agentúre. Boli to tisíce eur mesačne. Po roku prišiel na kurz, lebo sa mu nezdalo, že platí a žiadne objednávky so SEO a nikde sa na Google nevedel nájsť. Čo myslíte v čom bol problém? Na workshope SEO som veľmi rýchlo overil skutočný stav a výsledky so SEO a zistil, že je vypnuté indexovanie na Wordpress stránke. Bohužiaľ som to počas mojej kariéry SEO špecialistu nevidel prvý krát.
✅ Content SEO – optimalizácia obsahu
Písanie článkov je jednoduchý spôsob ako sa zobrazovať na nové kľúčové slová.
Každá stránka vášho webu sa zameriava na určité kľúčové slovo alebo podobné slová. Vo všeobecnosti platí, že jedna stránka = jedno kľúčové slovo (alebo podobné slová).
Ak máte malý web s napr. 10 stránkami tak štruktúru webu a jeho obsah už veľmi nenafúknete bez písania článkov. Vyberte si kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané a ktoré súvisia s vaším businessom (najlepšie ktoré vedú ku konverzii). Vytvorte na začiatok 5-10 článkov, ktoré poradia vašim zákazníkom vyriešiť určitý problém a ktoré budú presne cieliť na vybrané kľúčové slová. napr. pre elektrikára: „Ako prerobiť elektrinu v byte“ .
Ak je SEO článok dobre napísaný, za pár dní sa môže zobrazovať na prvej strane Google a získavať organickú návštevnosť.
⚠️ Ste zaneprázdnený podnikateľ? ⚠️
Väčšina podnikateľov sa sťažuje, že nemajú čas. Je to pochopiteľné ak sú na firmu sami. Ak sa nechcete učiť marketing (SEO, PPC, social) – nechajte svoje marketingové starosti na nás. Zvýšime vás zisky ➡️ marketingové služby
✅ Lokálne SEO
Lokálne SEO patrí k SEO trendov už nejakú dobu. Našťastie veľa malých ani veľkých podnikateľov, techniku local SEO nevyužíva aj keď je zadarmo. Tu nie je vyšší rozpočet konkurenčnou výhodou. Tu je výhodou mať vedomosti o optimalizácii toho profilu, aby ste sa zobrazovali vo výsledkoch vyhľadávania na NULTEJ pozícii alebo v local packu.
Podľa čoho sa zobrazujú výsledky v local SEO?
✅ Technické SEO
Technické SEO pre malé weby bez rozpočtu na SEO špecialistu, ktorý by upravil aj technické parametre webu, znamená zamerať sa na najbežnejšie technické problémy, ktoré si v rámci niektorých CMS dokážu spraviť aj sami:
- správne vytvorenie sitemap a odoslanie toho „obsahu webu“ do Google. Konkrétne do Google Search Console
- zrýchlenie webu – použitím pluginov zameraných na minifikáciu HTML, CSS, Java scriptov, obrázkov a podobne
- vytvorenie štruktúry webu interným prelinkovaním
- optimalizácia CTR (napr. vytvorenie vhodných meta popisov)
- oprava nefunkčných odkazov na webe
- canonizácia duplicitného obsahu
- úprava štruktúrovaných dát
V rámci technického SEO je toho oveľa viac no pre malé weby bez rozpočtu musíte pristúpiť na kompromis a spraviť len tie najnutnejšie úpravy, ktoré vyslovene bránia Google robotom pri „prehľadávaní“ webu a jeho správnej indexácii.
✅ Image SEO – optimalizácia obrázkov
Sú segmenty pre ktoré je optimalizácia obrázkov extrémne dôležitá. Nákupné správanie (marketingový funnel) pre napr. fashion môže začínať aj v obrázkoch. Retro šaty, plavky, sukne – všetky tieto produkty si potenciálny zákazníci hľadajú v obrázkoch. Je to pochopiteľné, nechcete otvárať jeden odkaz za druhým v SERP a prechádzať šaty. Jednoducho si otvoríte obrázky, vyberiete šaty alebo produkt, ktorý sa vám páči a rovno si cez obrázky otvoríte produkt a nakúpite.
⚠️ Prečo nechávate zákazníkov konkurencii? ⚠️
Nerobíte SEO = zákazníkov z vyhľadávania nechávate konkurencii.
2. Prečo je dôležité robiť SEO?
SEO, ak je spravené dobre, tak je okrem webu najdôležitejší obchodník vašej firmy. SEO funguje 24/7 a funguje aj bez toho aby ste platili mesačné poplatky.
✅ Príklad fungovania SEO
Predstavte si malú firmu, ktorá začína podnikať. Základom podnikania online je web. Prezenčný alebo eshop.
Keď vypustíte web, jeho návštevnosť aj počet objednávok je väčšinou nula. Pokiaľ web nie je optimalizovaný, nemáte pustené reklamy na Google alebo Facabook tak nula väčšinou aj ostáva. Po určitom čase keď nevenujete čas a peniaze marketingu tak podnikanie môžete rovno zabaliť lebo vám nevynáša a nie ste v zisku.
A čo ak začnete riešiť SEO?
Povedzme, že ponúkate elektrikárske práce v Bratislave a okolí. Celkový potenciál slova „elektrikár bratislava“ je priemerne 1070 vyhľadávaní mesačne. To znamená, že pokiaľ sa vaša stránka objavujete vďaka SEO na prvej strane Google, máte možnosť získať zhruba 214 návštev / mesačne len z organického vyhľadávania (rátané pre 20 % CTR – mieru prekliku).
Slovo typu „elektrikár Bratislava“ je z tzv. DO fázy nákupného cyklu (nákupného funnelu) a jeho použitie vo vyhľadávači naznačuje silný nákupný úmysel. Ak počítame mieru konverzie 1-5% (podiel návštev a napr. odoslaných dotazníkov na cenovú ponuku alebo zavolanie elektrikára). Tak len z toho konkrétneho slova môžete získať 2-10 zákazníkov mesačne.
Pridajte blog, zapracujte ďalšie kľúčové slová, upravte dizajn webu (UX úpravy) a tento počet môžete zvýšiť 2-3 násobne. Zoberte ďalších zamestnancov aj mimo Bratislavy, pridajte facebook kampane a PPC reklamy a máte základ pre vybudovanie úspešnej a dobre zarábajúcej firmy.
⚠️ až keď zarobím peniaze ⚠️
Keď zarobím peniaze, až potom ich dám na marketing. Absolútna blbosť, bez marketingu väčšinou nič nezarobíte. Jedným z kritérií skutočne zarábajúcej firmy je silný marketing do ktorého investujú aj tisíce eur mesačne.
3. Funguje SEO aj pre malé firmy?
Je viditeľný vás konkurent na prvej stránke a vy nie? Je na prvom mieste vždy tá najbohatšia a najväčšia firma? Čo robí inak ako vy? Platí určite viac ako ja!?
SEO funguje pre každého. Malé firmy majú niekedy výhodu v tom, že kľúčové slovo na ktoré cielia nie je konkurenčné z pohľadu SEO a s dobre napísaným článkom alebo s dobre optimalizovanou stránkou sa dostane na prvú stranu už 2 dni po vypublikovaní.
Máme kopec príkladov z radov našich referencií a spokojných zákazníkov, kde sme dokázali vďaka SEO, Social Ads, PPC Ads a úprave webu – dosiahnuť firmám rekordné zisky a dokonca znížiť náklady na marketing.
✅ prvá strana Google za 2 dni ✅
Obsah ktorý píšme na náš blog je optimalizovaný pre získavanie organickej návštevnosti a získavanie objednávok. Vďaka tomu sa na prvú stranu dostane väčšinou za 2 dni a priemerná miera konverzie z článkov je od 0.64%.
4. SEO nástroje – za málo peňazí veľa muziky
Ako robíme SEO a prečo sa nám tak darí?
Používame profi nástroje, vďaka ktorým vieme získať nápady na nové kľúčové slová (analýza kľúčových slov), zistiť na ktoré kľúčové slová sa zobrazuje konkurencia (content gap analýza). Vďaka týmto nástrojom vieme zistiť na ktoré kľúčové slová sa máme šancu rýchlo indexovať na prvej strane Google (SEO difficulty) a množstvo ďalšieho vďaka čomu nemáme problém pre wooacademy a našich klientov navrhnúť SEO stratégiu a taktiku, vďaka ktorej im zvýšime počet objednávok a zisky z organického vyhľadávania.
✅ Ktoré sú tie zázračné SEO nástroje a koľko stoja?
- ✅ Marketing Miner – ak by ste používali v rámci zistenia kľúčových slov a sledovania pozícií pre svoj projekt len tento nástroj ➡️ určite by ste boli maximálne spokojný. Len za 25€ mesačne (MM_WOOACADEMY – zľavový kód na 40%)
Áno skutočne stačí tento jeden nástroj!
Sú samozrejme aj iné nástroje a aplikácie od Google aj iných spoločností, ktoré sú platené aj zadarmo a taktiež uľahčujú SEO prácu. No pokiaľ chcete účinne merať pozície, posúvať vo vyhľadávaní a získať nové nápady na kľúčové slová, Marketing Miner je pre vás ten správny nástroj.
- konverzie a návštevnosť si budeme merať v Google Analytics alebo si všetko nahodíte do Google Data Studiu a na jednom mieste vidíte dáta zo SEO, objednávky, minutý rozpočet na kampane a všetko potrebné.
Video návod na aktivovanie a nastavenie Google Analytics:
- Google Analytics : https://wooacademy.sk/ako-pridat-google-analytics-do-wordpress-stranky/
- Enhance eCommerce: https://wooacademy.sk/enhanced-ecommerce-woocommerce-navod/
4. Ako dlho trvá SEO ?
Veľmi bežná otázky od klientov a účastníkov našich SEO kurzov.
- Ak viete ako na to, máte málo konkurenčné SEO prostredie = výsledok sa môže dostaviť už za 2 dni.
- Neviete ako na to, máte veľmi konkurenčné prostredie z pohľadu SEO, máte malý rozpočet, máte technické SEO problémy na webe = na prvú stranu zabudnite.
Investícia do SEO sa pre malých podnikateľov väčšinou vráti do 1-3 mesiacov. Závisí od segmentu a či konkurencia „maká na SEO“.
Sú segmenty, kde je vyslovene ľahké dostať sa na prvú stranu Google, ako napr. psychológovia, kapely na svadbu, DJ na svadbu a kopec ďalších z radov malých podnikateľov. Konkurencia na SEO nerobí a dokonca konkurencia ani nie je online – preto je jednoduché dostať sa na prvú stranu veľmi rýchlo.
Naopak sú segmenty, kde je to niekedy až nemožné a relevantné výsledky sa dostavujú až o 6-12-18-24 mesiacov. V týchto segmentoch a slovách sú firmy ako Alza, Mall, nay, porovnávače, a mnohé ďalšie, ktoré sú v daných slovách veľmi silný a na SEO makajú veľmi intenzívne.
✅ Aj obuvník chodí bosý – alebo ako sme sa v SEO vypracovali my
Sú kľúčové slová ako SEO, kurz SEO, facebook, PPC a ďalšie, ktoré súvisia s marketingom a školeniami online marketingu. Asi by ste tipovali, že firmy, ktoré žijú z marketingu a je ich dosť, budú v daných slovách veľmi silný a nikto ich nepredbehne v rámci SEO.
Opak je pravdou, nadväzujeme na náš článok „Obuvník chodí bosý – sales blbosti z praxe“ a veľmi radi sa vám môžeme pochváliť, že v rámci SEO sme nemali problém za necelí rok predbehnúť firmy, ktoré sú na Slovensku už nejakú tú dekádu a tvrdia, že sú najlepší v marketingu.
✅ pomocou marketingu úspešne zvyšujeme firmám zisky ✅
… ak to nepredáva nie je to marketing
Odporúčania
Začnite v malom a príďte sa pozrieť na naše prednášky, vďaka ktorým firmy zvyšujú zisky alebo si dohodnite marketingovú konzultáciu.
- Začnite sa venovať marketingu a rozumne investovať čas a peniaze do výkonnostného marketingu
- SEO predáva – nenechajte zákazníkov konkurencii
- vyberte si tých najlepších
- pýtajte si dôkaz výsledkov práce – „Show me your data“
Záver
- Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdielať na Facebooku alebo o ňom povedať známym.
- Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu, vyberte si niektorý z našich kurzov a workshopov v Bratislave.
- Naše služby v online marketingu, radi vám pomôžeme s propagáciou online, neváhajte nás kontaktovať 0940634491 alebo info@wooacademy.sk
Teším sa na vás na kurzoch alebo konzultáciách.
ak podporíš náš projekt zdieľaním, napíš nám a zašleme ti kupón na 10% zľavu na naše ďalšie kurzy a workshopy (aj online)
O autorovi
RNDr. Milan Fraňo, PhD.
Ex Account & Sales Director v Google Partner digitálnej agentúre, SEO špecialista, web editor a Google Fotograf.
Môj príbeh SEO špecialistu …